Specificaties Full HD DLP-beamer , 361,75" maximale schermdiameter - Bekijk alle specificaties

Optoma HD25E Review

docrobNewbie 2 oktober 2013, 2.193 views

Optoma HD25E

Contrast / helderheid Score: 4

Ik heb deze beamer nu een paar dagen.
Hij geeft een goed beeld en heeft een behoorlijk felle lamp. Ook bij daglicht is het goed te zien.
Waarschuwing:
1. Als je de beamer tegen het plafond hangt zul je de beamer op z'n kop moeten hangen. De optie waarbij je aangeeft dat de beamer tegen het plafond aan hangt draait het beeld namelijk om. Een andere optie is er niet.
2. Er zit geen verticale correctie bij. Als je beamer te hoog hangt en je wilt het beeld wat naar beneden laten zakken zul je de software matige keystone correctie moeten gebruiken, en dat gaat ten koste van je beeld.. Je kunt niet de lens verdraaien zoals ik met m'n vorige beamer gewend was.
3. Ook moet je de beamer behoorlijk ver van de muur hangen om een groot beeld te krijgen. Houd daar rekening mee.
Gebruik een projector distance calculator om te zien hoe groot je scherm wordt:
4. Bij het scherpstellen kun je of de linker bover hoek scherp stellen of de rechter onderhoek, en niet allebei tegelijk :-( Dat is kennelijk een eigenschap van deze beamer, want ik kom dit probleem bij andere gebruikers op internet ook tegen. Het is niet heel erg. Met film kijken valt het totaal niet op. Alleen als je met Windows (of een OS) bezig bent zie je het.

De 3D doet het best wel goed.

Heb jij ook een Optoma HD25E?