Specificaties Socket AM3+ met AMD 970 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-970A-DS3 Review

Joeyarrowxxl 2 oktober 2013, 303 views

Gigabyte GA-970A-DS3

Pluspunten

• Veel USB aansluitingen
  • Mooi blauw kleurtje

Minpunten

• Geen extra USB-3 poorten toe te voegen

Layout Score: 4
Laat ik beginnen met te melden dat dit inderdaad geen uitgebreide review is maar ik zet toch mijn mening bij mijn beoordeling omdat nog niemand anders dat had gedaan en zelf vind ik het altijd erg fijn als er iemand zijn mening over een product heeft gegeven voordat ik het koop.

Het is een goed moederboord als je het mij vraagt. Hij heeft zeer veel USB aansluitingen en is ook goedkoper dan zijn grote broer die tevens minder USB aansluitingen heeft

Klinkt een beetje vreemd nietwaar? Dat dacht ik dus ook al. Nu heb ik dus dit moederboord gekocht en geinstaleerd en toen kwam ik tot het antwoord waarom dit moederboord goedkoper is dan zijn grote broer.
Je kan namelijk geen extra USB-3 aansluitingen er op aansluiten. Nu is dat niet al te erg want je hebt aan de achterkant van je behuizing gewoon een paar USB-3 aansluitingen die al op je moederboord zat maar ik kan bijvoorbeeld niet mijn USB-3 aan de voorkant van mijn behuizing gebruiken.

Persoonlijk zit ik daar niet zo mee want ik merk geen verschil in USB-3 en 2 maar het is wel jammer dat ik die plug voorin niet kan gebruiken.

Tevens had ik nog een probleem dat hij niet op de voorbestemde plek in mijn behuizing geschroefd kon worden. (Dat kan ook aan mijn behuizing liggen)
De behuizing die ik hier voor gebruik is de Cooler Master K280.
Nu heb ik dus mijn moederboord met 2 schroeven minder vast op mijn behuizing dan de bedoeling zou zijn (zo lang ik niet veel kracht zet op mijn moederboord ben ik zeker van het feit dat er niets problematisch zal gebeuren)

Als er nog spellingfouten in deze review zitten dan hoor ik het graag.
Andere feedback is ook welkom.

(Foto's komen binnenkort)

Heb jij ook een Gigabyte GA-970A-DS3?

Je kunt geen verschil zien in USB 3.0 snelheid als je geen USB 3.0 compatible apparaat gebruikt. Als ik mijn externe USB 3.0 Harde schijf aansluit op een USB 2.0 port, haal ik zo'n 20-40 mb/s. Bij USB 3.0 ruim 100-110 mb/s.
Dus dit moederbord is alleen maar goed door de hoeveelheid USB poorten die hij heeft? Ik kan nog veel meer andere redenen bedenken waarom een moederbord goed/slecht kan zijn...
En dat je geen USB3.0 poorten extra kan aansluiten, dat had je vantevoren ook wel kunnen zien hè.
Ik kijk naar deze review met het idee: Nu word er informatie gegeven, en 1 review met een beetje info vind ik beter dan geen review en dus geen info

Ik ben compleet nieuw met computeronderdelen, dit was ook de eerste PC die ik heb gebouwd, als jij me de andere onderdelen vertelt dan kan ik kijken of ik die onderdelen ook kan beoordelen ;)
Je zou bijvoorbeeld het nog kunnen hebben over installatiegemak (zoals je noemde: schoefjes die niet op de goede plek uitkomen), maar daar hoort ook bij: kon je alle onderdelen makkelijk op de goede plek krijgen? Zitten onderdelen na de installatie niet met elkaar in de weg?
Zitten er nog andere leuke dingen op het bord, of mis je juist nog wat? Is de handleiding duidelijk (genoeg?) Zit in de doos alleen maar het moederbord zelf, of ook nog andere handige dingen (kabeltjes etc)?
Kijk eens naar andere reviews van moederborden ter inspiratie ;)
Bedankt voor de toelichting op een ander moment zal ik de review verder uitwerken!
Zijn grote broertje is de 970-UD3 en het verschil is de overclockmogelijkheden en de powerphases waarvan de UD3 er veel meer bezit, vandaar ook de Mosfet heatsink.

Ik vind het aller onnozelste om een MoBo op te beoordelen het aantal USB poorten, wie gebruikt er meer dan 8 poorten tegelijk? Het maximale wat ik ooit heb gebruikt is 6 poorten.

Je merkt WEL verschil tussen 2 en 3, je moet alleen niet smart-ass gaan spelen door USB 2 apparaten op 3 aan te gaan sluiten en dan te verwachten dat dat apparaat opeens sneller wordt 8)7

Zelf heb ik even voor je getest met een USB 3 externe schijf: USB2 40mb/s write, USB3 140Mb/s write.

Nog even een stuk waar geen touw aan vast te knopen is: "Hij heeft zeer veel USB aansluitingen en is ook goedkoper dan zijn grote broer die tevens minder USB aansluitingen heeft" op het begin, en dan later: "Je kan namelijk geen extra USB-3 aansluitingen er op aansluiten." wat TOTAAL niet spoort met mijn eerste quote.

Tips om een "echte" review te maken: Post de rest van je hardware, maak benchmarks, laat de bios zien, laat zien wat in de doos zit, wat het bord anders heeft dan andere borden een vooral waarom bord X nou juist zoveel beter is dan bord Y of andersom.
Ik snap dit niet helemaal, er zijn 0 review, vervolgens zet ik er iets neer om mensen ten minste iets te kunnen meegeven aan ervaring en dan krijg je niets dan **** als reactie.

Jullie hadden dus liever dat er stond geen review, schrijf de eerste review voor dit product?

Wat dacht je van blij zijn met het feit dat iemand de moeite heeft genomen om zijn ervaring met andere te delen