Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting - Bekijk alle specificaties

Kensington Expert Mouse Optical Review

cyclone 2 oktober 2013, 240 views

Kensington Expert Mouse Optical

Pluspunten

• Duurzaam en solide, enige wat versleten is mijn linker muisknop (inclusief de slijtage van de knop zelf )
  • Groot, en scrollring is superhandig en zover ik weet uniek.

Minpunten

• De initele aanschafprijs is hoog.

Gebruik deze trackball inmiddels al 5 jaar op mijn werkplek dus zeer intensief gebruikt.
Na deze 5 jaar begint mijn linkermuisknop kuren te vertonen, hetgeen niet heel raar is aangezien dit toch de meest gebruikte schakelaar is.

Aanleiding tot aankoop van deze trackball waren mijn RSI klachten in mijn pols en schouder door intensief muisgebruik en een slechte houding.
Aangezien ik in mijn Amiga verleden vaker met grote trackballs heb gewerkt en dat erg prettig vond ben ik op zoek gegaan naar een trackball die van hetzelfde formaat was.
Mede omdat de kleine trackballs van Logitech naar mijn mening totaal niet prettig werken, omdat je doordat ze zo klein zijn alsnog krampachtig zit.

Deze trackball lijkt enig in zijn soort qua formaat en functionaliteit. De scroll ring om de bal is uniek en kende ik niet, maar is een briljante vinding.

Het moge duidelijk zijn na 5 jaar trouwe dienst op mijn werk ga ik hem vervangen voor een exact hetzelfde model. Wellicht dat ik de oude nog eens openschroef en schoonmaken het probleem oplost.

Heb je last van RSI klachten, of ben je op zoek naar een flinke trackball, dan kan ik je van harte deze aanraden. De afgelopen 5 jaar ben ik geen betere tegengekomen.

Heb jij ook een Kensington Expert Mouse Optical?