LG Optimus E610 L5 Zwart Review

schoenselaars 30 september 2013, 572 views

LG Optimus E610 L5 Zwart

Pluspunten

• Veel kwaliteit voor een lage prijs (ik betaalde 120 euro)
  • Mooi strak design, ligt goed in de hand.
  • NFC chip
  • Update naar Android 4.1.2 beschikbaar.
  • Lange accuduur

Minpunten

• Eigenlijk geen. Je kan gaan zeuren over de camera, verouderde processor, lage scherm resolutie of weinig geheugen, maar voor de gemiddelde gebruiker voldoen die prima.

Gekocht bij Amazon.de als goedkope smartphone voor mijn vriendin, maar ik ben zeer onder de indruk van deze smartphone. De specificaties van de hardware zijn natuurlijk niet top, maar de gemiddelde gebruiker merkt daar niets van. Voor 120 euro is dit echt een mooie telefoon.

Bestellen via Amazon.de ging prima. Je merkt nergens aan dat het een telefoon uit Duitsland betreft . Bij de eerste stap in de initialisatie van de telefoon kies je de gewenste taal en klaar.

Via de instellingen van de telefoon kan je Android probleemloos updaten naar versie 4.1.2, Heel netjes van LG. De LG specifieke apps zoals camara-app en Galerij werken prima, maar je kan deze natuurlijk vervangen door iedere andere gewenste app. Verder zijn er geen irritante LG-specifieke onderdelen aanwezig. Gewoon zuiver Android.

De kwaliteit van de camera is voldoende, geen topper. De rest van de hardware is voor deze prijs zeer goed. Mooi helder scherm met een prettige touch. Goed geluid. Mooi strak design en ligt zeer prettig in de hand. Ook mooi dat er een NFC chip in zit.

Enige nadeel dat ik kan bedenken is het feit dat de homeknop wat klein (plat) is waardoor je deze met je duim lastig kan indrukken. En de terugknop zit aan de linker kant. Sommige mensen vinden dit lastig.

Heb jij ook een LG Optimus E610 L5 Zwart?