Cooler Master Hyper TX 2 Review

Cizmo 23 september 2008, laatste update op 23 september 2008, 1.409 views

Cooler Master Hyper TX 2

Pluspunten

• Simpel
  • Koelt Goed

Minpunten

• vergrendelings hendel schraapt langs koelribben

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
afgelopen week de Coolermaster Hyper TX2 gehaald bij de lokale shop voor 19.95
wat ik een zeer nette prijs vond.

het is een cooler die werkt met een koperen basis, waar heat-pipes uit komen, en om die heatpipes zitten aluminium koelribben. de koeler past "net" in mijn coolermaster centurion 5 kast. heb ongeveer nog 1.5cm speling.

de installatie van de koeler was een makkie, alleen het verwijderen van de intel push-pin brackets was ff puzzelen omdat die er maar op 1 manier vanaf wouden.(heb Socket AM2)

koeler gemonteerd, kon net bij de vergrendelings hendel komen, ivm koelribben en transistoren op mn mobo. ook moet je het hendeltje enigzins buigen omdat die anders langs je koelribben schaaft.

nu de harde feiten

Amd Athlon x2 Brisbane 4800+ @ 2.5ghz(stock) Stock cooling (vcore 1.30)
Idle ~40/42
Load ~ 50/55

Amd Athlon x2 Brisbane 4800+ @ 2.5ghz(stock) Coolermaster Hyper TX2 (vcore 1.30)
Idle ~ 27/30
Load ~ 40

Amd Athlon x2 Brisbane 4800+ @ 2.7ghz Coolermaster Hyper TX2 (vcore 1.325)
Idle ~ 32/33
Load ~ 42/43

Amd Athlon x2 Brisbane 4800+ @ 3.1ghz Coolermaster Hyper TX2 (vcore 1.35)
Idle ~ 32/33
Load ~ 45

ik vind dit zelf zeer nette temps van een cooler voor die prijs.
de verpakking is ook simpel maar alles zit dr in wat je nodig hebt.

Heb jij ook een Cooler Master Hyper TX 2?

Ik vond deze koeler altijd wat resoneren, heb er 2 van gehad en ze deden het alletwee.
Verder wel goede koelprestaties en een lage prijs.

Dat van het 'schrapen' klopt wel, daarom vijlde ik altijd iets van de (binnenkant)hendel af.

[Reactie gewijzigd door pcgek op 23 september 2008 20:03]

resoneren heb ik tot nu toe nog niet kunnen waarnemen / horen.

maar dat kan ook komen omdat mn 8400GS nog een behoorlijke pokke herrie maakt
Om de herrie van deze koeler in een beetje in te perken heb ik succesvol gebruik gemaakt van mijn chassis_fan aansluitingen. Ik heb een stille fan achter mijn cpu koeler die nu op de cpu koeler's aansluiting zit. Die maakt haast geen herrie en de pc mekkert niet meer om een pcu koeler. De echte koeler zit nu in chassis_fan 1 en draait ipv standaard op 1875 toeren nog maar 1250 toeren. Is blijkbaar al genoeg om mn E6750 @ 3.2GHz op volle toeren niet boven de 60 C te laten komen.
wat bedoel je precies met de "vergerendelhendel"?
sorry typ-foutje, zal het ff verbeteren, dat gaat dus om die hendel, waarmee je de koeler op een AM2 socket vergrendeld zodat die vastzit!
godverdikkie, vandaag ook deze cooler gehaald voor mijn s939 x2 4200+ en die zit idle op 40 graden! dan doe ik toch iets verkeerd. heb je andere koelpasta gebruikt of die standaard smurrie? hoe is je airflow?
gewoon de standaard smurrie.. en nu artic silver 5.

mn airflow is ook niet je-van-het.

8cm voor onder is inlaat..

12cm uitlaat achter..