OCZ OCZ-ZT750W-EU Review

Samohtnj 29 september 2013, laatste update op 3 november 2013, 405 views

OCZ OCZ-ZT750W-EU

Pluspunten

• Goedkoop!
  • Je zult altijd vanuit de woonkamer kunnen horen als iemand stiekem op jouw computer een spelletje doet.

Minpunten

• Onnodig veel lawaai!!!
  • Naar mijn idee helemaal geen "load-controlled 140mm fan".
  • Zorgt voor elektrisch gezang op videokaart en zingt zelf ook mee.
  • Prijs-kwaliteit verhouding is bar slecht.

Prestaties en stabiliteit Score: 1
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 2
Koelvermogen Score: 4
Voordat u begint met lezen wil ik u erop attenderen dat dit meer een waarschuwing is dan een review. Ik zal geen complete review schrijven en u zult hier ook geen complete review aan hebben.

--- Op het moment dat u niet geeft om de geluidsproductie van uw computer heeft het mogelijk geen zin om deze review te lezen. ---

"Kept supremely cool with a load-controlled 140mm fan, the OCZ ZT Series PSU was engineered to be ultra-quiet by eliminating distracting noises from your PC when working or gaming."

Hier zal mijn verhaal voornamelijk over gaan... Ik ben het namelijk niet helemaal eens met sommige woorden in deze zin. Namelijk met de volgende 2 woorden:

1, "load-controlled"
2, "ultra-quiet"

1, Ik heb vanwege een belachelijke hoeveelheid lawaai, gemaakt door de ventilator die erin zit deze ventilator vervangen met mijn eigen exemplaar. Ik heb er ook meteen wat weerstandjes tussen geschakeld zodat de ventilator niet al te hard kon gaan draaien. Toen viel het mij op dat de ventilator pas begon met draaien op het moment dat ik langere tijd een game aan het spelen was. Dit betekend dat de ventilator pas gaat draaien als de componenten in de voeding warmer worden en niet op het moment dat er meer stroom wordt gevraagd van de voeding. In mijn ogen hoort dit woord helemaal niet in deze zin. Ook is het ronduit storend dat de fan controller besluit de ventilator altijd heel hard te laten draaien en het lijkt wel alsof het enige is wat deze ge-integreerde fan controller kan, de ventilator harder te laten draaien. Op idle wordt er namelijk een belachelijke hoeveelheid lucht verplaats wat er voor zorgt dat er onnodig veel lawaai ontstaat.

2, Zoals u waarschijnlijk al gelezen heeft in het eerste stuk ben ik niet te spreken over de geluidsproductie van deze voeding. Dat komt voornamelijk door de ontzettend lawaaierige ventilator die geļnstalleerd is. Ik raad daarom aan om deze voeding NIET te kopen. Om de ventilator te verwisselen moet er namelijk een zegel worden verwijderd waarmee de fabrieksgarantie afloopt.

Ik ben me aan het verheugen op het moment dat deze voeding het begeeft en ik een voeding kan kopen van een echt merk. Deze voeding veroorzaakt tevens coil whine op mijn videokaart en zingt zelf ook vrolijk mee. Kortom ik krijg huilbuien van dit product.

Als laatst wilde ik graag nog wat zeggen over het volgende zinsdeel: "the OCZ ZT Series PSU was engineered to be ultra-quiet"
Ik vind het wel grappig hoe er staat: "was" omdat het misschien aanvankelijk wel het idee was om het stil te laten zijn, maar dat is bij lange na niet gelukt! Wel een beetje goedkoop ook om te zeggen "was", dan kan elke fabrikant zeggen: "was engineered to be ultra durable" op het moment dat blijkt dat het product na 2 weken gebruik uit elkaar valt.

Voor mij is het helaas een dure les geweest van 95¤. Ik koop nooit meer wat van OCZ ook al is het, het goedkoopste product. Mijn advies: koop hem niet! Koop een andere voeding die wel doet als geadverteerd.

Heb jij ook een OCZ OCZ-ZT750W-EU?

Dat je videokaart coil whine geeft ligt niet aan je voeding maar aan je videokaart zelf.
En waarom heb je deze dan niet gewoon teruggestuurd?
Mensen die andere voedingen hebben dan ik heb, hebben geen coil whine up hun kaarten. Sterker nog mijn vriend had een model voeding waarbij zijn videokaart ook coil whine maakte. Later verwisselde hij zijn voeding en was de coil whine weg. Dit is de rede dat ik de schuld geef aan mijn voeding.