Specificaties Octa (8) core @ 3,5GHz-4GHz - Bekijk alle specificaties

AMD FX-8320 Black Edition Review

Joeyarrowxxl 26 september 2013, laatste update op 29 juli 2015, 6.596 views

AMD FX-8320 Black Edition

Pluspunten

• Voldoet aan snelheidsverwachtingen
  • 8 core maakt deze processor zeer geschikt voor multitasken, zoals gamen/streamen/skypen tegelijk

Minpunten

• Standaard koeler maakt veel lawaai en koelt niet goed
  • Automatische Core parking moet je zelf uitzetten
  • Door de 8 cores is de snelheid per core wat minder dan bij de quadcores van Intel

(Ik weet dat dit niet echt een uitgebreide reviews is maar omdat er nog geen andere reviews zijn post ik ff mijn ervaring)

Erg goede processor. Ik heb hem nu een maand en tot nu toe werkt hij prima.
Ik heb hem (nog) niet overclocked maar ik zat met een probleem dat hij wanneer ik BF3 ging spelen de koeler in een soort bladblazer veranderde...

Enorm lawaai maakt de inbegrepen CPU koeler, tevens koelt hij niet goed af waardoor ik een maand lang met een open behuizing heb gewerkt.
Ik heb er laatst een andere processor koeler op gezet; namelijk de Cooler Master Hyper 412S en nu is hij fluisterstil en blijft hij op een normale temperatuur.

Overall zeer tevreden maar een andere CPU koeler is een must als je wil gaan gamen!

EDIT: 16-04-2014
Nog altijd werkt hij naar wens, wel raadt ik aan om al je cores uit de parkeerstand te halen om je snelheid te boosten, bij mij waren 3 cores in de parkeerstand tot ik dat uitgezet had. Hij stopt cores automatisch in de parkeerstand om energie te besparen, maar de meeste gebruikers willen, net als ik, een snelle computer, geen zuinige)
Klik HIER voor een uitleg hoe je het kan uitzetten.

Heb jij ook een AMD FX-8320 Black Edition?

ik ben het eens met je dat de meegeleverde cpu koeler echt een orkaan is die niet zo goed koelt als je er mee wilt gamen :(

[Reactie gewijzigd door -Fabian- op 14 oktober 2013 16:45]

AMD kan beter stoppen met koelers mee te leveren, dan sparen we allemaal een tientje uit voor de aftermarket-koeler die we sowieso moeten aankopen.
hoe verwijder ik deze reactie?!.

EDIT:
Ik bedoel: Hoe verwijder ik DEZE reactie, de review niet maar gewoon alleen deze reactie ;)

[Reactie gewijzigd door Joeyarrowxxl op 27 september 2013 15:15]

Onder je account, productreviews kun je het weer ongedaan maken.
Welke aftermarket cooler rad jij me aan?
Ik heb zelf de Cooler Master Hyper 412S, hij was niet al te lastig te installeren en hij is lekker stil. Hij is goed geklemd op mijn processor en koelt prima maar ik kan hem wel een beetje draaien, ik weet niet of dat kenmerkend is van deze koeler of dat ik iets fout heb gedaan in de instalatie.

Ik heb toevallig een vriend van me laatst geholpen met de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 te installeren, die schijnt beter te koelen (klein verschil) en is een tientje goedkoper maar tijdens het installeren van die processor waren we erg lang bezig omdat het fanopblok klip systeem erg lastig is.

Die vriend heeft de AMD 6300 en die koeler koelde zo slecht dat zijn desktop bij het gamen na 1 minuut uitviel, dus ook daar is het troep te noemen.
EDIT: Het kan natuurlijk ook zo zijn omdat hij het eventueel verkeerd ge´nstalleerd had

[Reactie gewijzigd door Joeyarrowxxl op 19 november 2013 16:17]

Met alle respect, maar een stock koeler hoort de boel gewoon goed genoeg te kunnen koelen op stock snelheden. Daarbij maakt ie alleen wel een teringherrie.

Dus als je CPU uitvalt met stockkoeler heb je gewoon wat verkeerd gedaan. Daar kan AMD niks aan doen.
De stock koeler bij mijn AMD X4 840 is ook zo'n bladblazer, onder normaal gebruik doet hij het redelijk maar bij het starten van een game moet ik een koptelefoon op zetten.
8)7
hahaha

Moest ik ook opdoen.
Nu heb ik een andere koeler die stiller is.
Ik heb hem ook en wat een lawaai! Letterlijk wwn bladblazer, maar is dat slecht voor de pc?
Wel voor de algemene beleving toch? Ik heb de 8350 maar dan gekoeld door een H80i, die hoor je een stuk minder.
Mooie redenatie :D