Specificaties 17" (1440x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 7520G-503G50Mi Review

JerX 14 september 2010, laatste update op 31 maart 2011, 2.943 views

Acer Aspire 7520G-503G50Mi

Pluspunten

• Snel voor multimedia (niet gaming!)
  • Helder beeld
  • Lange accu duur
  • Goede prijs
  • 2de hardeschijf

Minpunten

• Zeer gevoelige touchpad
  • Klep word snel vies (vette vingers).
  • Klep beschadigd snel

Featureset
In augustus 2008 heb ik deze Laptop aangeschaft voor school, met een 2GHz AMD dualcore, 3GB, 17 Inch, Wireless 802.11b/g (Atheros AR5007EG)DDR2 667, 500GB, 8600m GS, helaas vind ik de 8600m GS niet zo superieur voor Gaming maar voor Multimedia toepassingen is die goed te doen. Er zit nog een SD Cardreader in en een DVD-Brander.

Je krijgt overigens Windows Vista Home Prenium voor ge´nstalleerd en hoef je hem alleen maar af te configureren. Eenmaal up en running, merk je dat er een zooi Acer software ge´nstalleerd is, die heb ik dan ook meteen gedeinstalleerd. Maar daarna loopt het wel soepel en de Vista installatie staat op de HDD C: Partitie en niet op een CD.

Prestaties
Voor multimedia toepassingen is dit een goeie laptop, de CPU is snel genoeg voor de meeste toepassingen, ook mede dankzij de 3GB intern geheugen. En de GPU is wat te sloom voor gaming (CoD4 op low) maar goed te doen voor multimedia. De onboard wireless pikt de signalen snel op en ziet ook veel netwerken in de buurt, de wireless verbinding is dan ook stabiel.

Er zitten hier 2 harde schijven in van 250GB dus in totaal 500GB, Acer had ze al ingedeeld in 3 partities en kan dus lekker al mijn troep goed kwijt :) . Onboard geluid is misschien wat minder zonder oordopjes of headset maar als je er 1 hebt is het geluid gewoon normaal.

Beeldkwaliteit
De resolutie van deze Laptop is zeer goed en ook lekker helder, ik zou er denk alleen niet zo snel buiten zitten want veel zal je niet zien (ook heb ik dit niet goed getest met het aanpassen van de Brightness |:( ).

Bouwkwaliteit en robuustheid
De Laptop zit stevig in elkaar en zal ook wel tegen een stootje kunnen. Helaas zit er achterop wel een zwarte lak waarop je alles ziet. Je ziet dus vooral mij lekkere vieze vingertjes :Y)

Ergonomie
Het toetsenbord typt lekker licht en voelt goed aan, het touchpad daarin tegen reageert onwijs snel. Elke keer als ik tik dan raak ik mijn touchpad aan en word mijn cursor verplaats waar door ik snel mijn zin verkeert typ. Gelukkig kan je hem uitzetten en dan heb je er geen last van, ik raad je wel aan om een Muisje bij te kopen want dit is toch wat makkelijker voor als je aan tafel etc. zit.

Warmte- en geluidsproductie
Hij blijft lekker koel zoals ik al eerder had aangeven en hij is ook zeer stil.

Mobiliteit en accuduur
De laptop is 3,7 KG ik persoonlijk heb er geen last van om hem op schoot te hebben maar als ik hem draag met mijn schoudertas dan voelt dat wel minder prettig. De accu die er bij word geleverd is dan ook echt een halve baksteen met 2 zeer lange kabels. Op zich niks mis met de kabels maar de accu vind ik toch wel iets te groot.

De accu gaat zo 2 uur mee op low performance maar werkt dan nog snel genoeg, op high performance is die binnen een halfuur op. De accu is met gebruik tussen de 2 a 3 uur opgeladen.

Voor de prijs die ik er voor heb betaald (700 euro) vind ik dit een zeer goeie laptop bij veel shops is die meestal toch wel 800 euro. Ik kon er ook nog 3 jaar garantie bij nemen voor 80 euro maar dit heb ik niet gedaan, je hebt sowieso 1 jaar Garantie bij Acer.

Bij de meeste (web)shops kost hij 800 euro, persoonlijk had ik hem zelf niet voor 800 euro gekocht. Want dit vind ik het niet waard

Update: 14-9-2010
- Laptop werkt nog steeds perfect, staat inmiddels Windows 7 en dat is stukken sneller en stabieler! De laptop is aan de bovenkant erg beschadigd door het GemStone design..
- review spel foutjes eruit gehaald

Update: 31-3-2011
- DVD Drive is overleden
- C Toets op keyboard heeft last van kuren
- Wireless hardware start soms niet mee op
- Begint dus te overlijden :P

Heb jij ook een Acer Aspire 7520G-503G50Mi?

Goede review. Alleen volgens mij 1 spelfout
Voor de prijs die ik er voor heb betaald (700 euro) vind ik dit een zeer goeie laptop bij veel shops is die meestal toch wel 800 euro. Ik kon er ook nog 3 jaar garantie bij nemen voor 80 euro maar dit heb ik niet gedaan, je hebt zo wie zo 1 jaar Garantie bij Acer.
Het moest sowieso zijn
Dankje =) Mij NL is niet zo perfect helaas :( Maar bedankt heb hem aangepast!