HQ Products 4 Port HDMI Switch With 3D Support Review

ArnoudJ 26 september 2013, laatste update op 20 september 2014, 4.590 views

HQ Products 4 Port HDMI Switch With 3D Support

Na de aanschaf van een PS4 heb ik alles opnieuw proberen aan te sluiten, en nu werkt alles zonder problemen. Kabels zijn hetzelfde, TV is hetzelfde. Het enige wat ik kan bedenken is dat er in de tussentijd voor de PS3 en Wii U diverse software updates zijn geweest.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Heeft niet altijd met alle apparaten goed gewerkt

Features Score: 4
De switch functioneert prima. Als maar 1 van de maximaal 4 aangesloten apparaten aan staat dan wordt automatisch naar dat kanaal omgeschakeld. De bijgeleverde afstandbediening heb ik niet geprobeerd, met mijn programmeerbare afstandbedining is de switch goed te bedienen.

Het enige probleem dat ik met deze switch heb is dat het beeld van mijn PS3 pal na het schakelen daarnaar niet helemaal in orde is. Het beeld knippert, de kleuren zijn niet in orde en soms wordt maar een deel van het beeld getoond. Na ongeveer een minuut verdwijnt dit probleem vanzelf. Ik heb een andere HDMI kabel geprobeerd maar het probleem blijft ook daarmee hetzelfde.

Edit:

Nu ook een Wii U aangesloten en deze werkt zeer slecht in combinatie met deze switch. Het beeld stoort af en toe en het geluid stopt om de paar seconden voor een hele korte tijd, wat zeer irritant is. In de praktijk is deze combinatie dus niet bruikbaar. Ik heb kabels gewisseld maar dat maakte geen enkel verschil. Uiteindelijk de Wii U direct aan de TV aangesloten en toen was het probleem geheel verdwenen.

Heb jij ook een HQ Products 4 Port HDMI Switch With 3D Support?

Als ik het goed begrijp word de splitter bij deze gebruiker gebruikt voor 4x (bijvoorbeeld consoles) en 1 scherm ?

Ik wou het juist andersom 1 PC en 4 monitoren is dit ook mogelijk heeft iemand hier een antwoord op?

Mvg
Voor zover ik weet is dat met deze switch niet mogelijk.
Dan zul je een HDMI splitter willen zoeken en geen switch. Of je moet willen switchen tussen deze 4 monitoren. De vraag is dan wel waarom je op 4 monitoren hetzelfde beeld zou willen hebben want je kunt ze dan niet onafhankelijk aansturen. Daar moet je videokaart geschikt voor zijn.
Bedankt voor je reactie maar het is allemaal gelukt :D ik heb nu 4 monitoren in een "extended" manier geconfigureerd. het is super relext geworden (van te voren had ik al uitgezocht of mijn videokaarten dit aankonden)
En is deze, want webshops melden het niet dus ik vrees...
hdmi 1.drie of hdmi 1.vier ?
hdmi 1.4. Maar zoals in de review te lezen: De praktijk zal moeten uitwijzen of hij ook echt goed werkt met het apparaat dat je aansluit.
ondersteund hij ook 1080p 60hz? edit hdmi 1.4 ondersteund dat wel maar deze switch ook?

[Reactie gewijzigd door onedman op 17 januari 2016 17:53]