MSI RS480M2-IL/ L Review

Astennu 13 mei 2005, 629 views

MSI RS480M2-IL/ L

Pluspunten

• PCIe x16 uitbreidingsslot
  • mATX dus je kunt mooite kleine pc's maken
  • De Prijs is heel laag voor de fatures die je krijgt

Minpunten

• Weinig tot geen mogelijkeden om te OC'en

Layout Score: 4
Ik heb twee systemen met dit board gebouwd voor de kids van me oom. De systemen werken uitstekend. Hardstikke stabiel en goede prestaties. Het enige wat ik mis zijn wat kleine voltage tweaks. Het geheugen voltage was nog niet in te stellen. Dit zou met een nieuwe bios verholpen gaan worden. Verder heb je een moederbord voor weinig geld wat alles kan. Zelfs VGA; het is dan wel geen super snelle kaart maar voeldoende voor een paar spelletjes en text verwerken.

Dus voor de mensen die niet veel gamen en wel een alles kunnende pc willen hebben die klaar is voor de toekomst is dit het moederbord wat je moet gebruiken. Je kunt later alsnog een snellere vga kaart op het moederbord prikken waarmee je dan wel kan gamen. Zelf ben ik voor een X700 LE gegaan; deze heeft 8 pipes en kost 100 euro dus ook hier veel prestatie voor weinig geld.

Heb jij ook een MSI RS480M2-IL/ L?

Bedankt voor je review, ik wil zelf ook zo'n systeem gaan bouwen in een mini en fluisterstille kast. Ik zat aan de Chieftec te denken, maar twijfel of voeding en low noise van deze kast voor mijn doel goed zijn... Ik las, dat de usb interface van de MSI RS 480 nogal buggy is, en cpu belasting bij usb gebruik exeptioneel hoog is. Is type geheugen kritisch of kan je "goedkoop" memory gebruiken.

fred
twinmos werkt vlekkeloos (4x 256)
Onboard is zowiezo beter dan een Geforce ti4200
(althans in wc3/tft)

een zeer plezierig bordje btw. Zeker als je weinig $$$ heb en uitzicht wil hebben op de toekomst