Samsung Syncmaster 960BF Wit Review

unglaublich 21 september 2008, 839 views

Samsung Syncmaster 960BF Wit

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Vormgeving
  • Plug 'n Play

Minpunten

• Behuizing kraakt net wat te veel

Na dit beeldscherm in mijn bezit te hebben gehad voor gedurende 1,5 jaar, heb ik het scherm aan een mede tweaker verkocht. En om deze gebruiksperiode goed af te sluiten, dacht ik maar eens een review te schrijven voor dit product.

Eerste Indruk

Ik heb dit scherm in maart 2007 gekocht bij Office Centre voor een tijdelijke actieprijs van 200 euro. Ik viel vooral op het slanke ontwerp, met de dunne rand. De kleurweergave zag er vanaf het begin af aan al goed uit. Ik kreeg het scherm mee in een grote doos met een stevig handvat.

Inhoud

Bij dit scherm werd geleverd:

- Samsung Syncmaster 960BF

Frequenties Max.
Horizontaal 30-81 kHz
Verticaal 56-75 Hz

Vormgeving

Ik was vanaf het begin onder de indruk van de vormgeving. De dunne zwarte rand is ronduit prachtig, een zeer minimalistisch design wat niet zal misstaan op welk bureau dan ook. Let tijdens het schoonmaken wel op dat je een zacht doekje gebruikt om krasjes te voorkomen. Het enige minpunt is dat ik de behuizing iets te veel vind kraken tijdens het veranderen van de hoogte en dergelijke van het scherm.

Installatie

Na het uitpakken kon het scherm direct aangesloten worden aan het lichtnet en de videokaart. Een kwestie van de PC aanzetten en alles verliep voorspoedig.
Voor het fijnstellen van de instellingen is een stukje software nodig dat op CD wordt bijgeleverd. Deze software zorgt ook voor een automatische herkenning van de kanteling van het scherm, waardoor je in een tekstverwerker bijvoorbeeld je scherm 90 graden kan draaien om gemakkelijker door het A4tje te werken.

Gebruik

Vanaf het begin af aan is de kleurweergave prachtig, geen ruis te bekennen en vooral geen dode pixel. Het scherm heeft altijd zijn dienst bewezen en heeft nooit één mankement vertoont.

Samengevat

Een scherm waarvoor ik moeite moet doen nadelen te vinden. In een woord fantastisch. Waarom heb ik dan toch het scherm weggedaan? Simpelweg omdat ik voor mijn werk een groter beeldscherm nodig heb.
Hoe dan ook, een aanrader voor iedereen.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 960BF Wit?

Sluit ik me bij aan.

Alleen heeft dat gekraak bij mij een paar weken geleden (bij een demo van kantelen aan een kennis) geresulteerd in afbreken van 1 van de 2 stalen (denk ik) frames tussen de voet en de monitor. Ik voelde wel wat weerstand bij het kantelen, heb doorgedrukt en dus is dit kennelijk een zwakke plek.

Maar goed, ook hier sinds de aanschaf een perfecte monitor aan gehad (en nog steeds, ik ondersteun nu het scherm met een lat, gaat verder perfect). Haarscherp beeld zowel in VGA (met verloop) als DVI.
Hoge contrast, goed duidelijk beeld (ook overdag in volle zon waarbij de monitor voor het (zolder)raam staat en ik dus tegen het buitenlicht aan kijk.
Ben het helemaal met je eens, het is een heerlijke monitor!

Het is prettig om de monitor in te stellen via de bijgeleverde software, standaard zijn er bepaalde profielen, movie, internet, games e.d.

De monitor is nagenoeg perfect, de behuizing kraakt inderdaad tijdens het draaien/in hoogte verstellen..
Heb er 2 staan, heel tevreden mee, geen last gehad van gekraak btw.