Acer Aspire V3-772G-747a8G50Makk Review

M.l. 25 september 2013, laatste update op 21 december 2013, 3.163 views

Acer Aspire V3-772G-747a8G50Makk

Pluspunten

• Krachtige processor
  • Krachtige grafische kaart
  • Werkgeheugen uitbreidbaar tot 16GB
  • Volledig toetsenbord
  • TouchPad iets naar links verschoven, recht onder de spatiebalk.
  • Prima bereik WiFi
  • Twee USB 3.0 aansluitingen
  • Bluetooth 4.0

Minpunten

• UEFI moet ingeschakeld zijn voor meegeleverd OS
  • Toetsenbord niet zelf te vervangen
  • Lade van CD/DVD-drive is een beetje gammel
  • 7,66GB van de 8GB werkgeheugen is beschikbaar

Na wat rond te hebben gekeken in de pricewatch is mijn keuze gevallen op deze laptop. Op een modelletje uit '99 na, dat ik nooit aan heb gekregen, is dit mijn eerste laptop. Na deze een paar maanden in gebruik te hebben ben ik er nog steeds erg tevreden over.
Mijn ervaring met andere laptops was vaak dat als ik ze een uurtje of langer gebruikt had, begon ik me toch wel te storen aan de warmteproductie, dat valt bij deze laptop best wel mee. Alleen als je er op gaat gamen (wat 'ie overigens prima kan) of zware toepassingen draait dan word de laptop wat warmer en hoor je de fan wel. Bij het gamen gebruik ik meestal wel wat anders voor geluid dan de laptopspeakers dus van geluidsproductie heb ik praktisch nooit last.
Hij is behoorlijk snel hoewel het laden van programma's of bestanden nog wel wat 'lang' kan duren, er zit helaas geen SSD in maar dat is natuurlijk te vervangen.
Als de CD/DVD-lade open is voelt dat wat gammel aan, maar die gebruik ik praktisch nooit. Het is helaas geen Blu-Ray-speler/-brander, maar als het moet is het te vervangen.
Zolang je licht werk doet gaat de accu redelijk lang mee, maar als je gaat gamen of ander zwaar gebruik is de accu snel leeg. Ik heb er niet heel erg veel op gelet, veelal werk ik er mee aan het laadsnoer met de accu losgekoppeld.
Het booten gaat via UEFI wat het maken van een multiboot bemoeilijkt, maar zou in theorie ook bescherming bieden tegen rootkits. Het is wel uit te schakelen maar de standaard meegeleverde Windows 8 boot dan niet.
Het is dus een prima apparaat om op te gamen, of voor multimedia, maar als je 'm echt 'snel' wil hebben zal je er een SSD in moeten bouwen.

Heb jij ook een Acer Aspire V3-772G-747a8G50Makk?

Dat niet de volledige 8GB werkgeheugen beschikbaar is heeft vermoedelijk te maken met het gebruik van Nvidia Optimus, de geintegreerde videokaart van de cpu snoept dan wat intern geheugen op
SSD kan je er gewoon bij plaatsen, er is extra ruimte voor, alleen heb je er een bracket voor nodig.
Ook een pluspunt is dat het geheugen uit 1 x 8 GB bestaat, zodat als je 16 GB wilt je geen 2 x 8 GB hoeft te kopen maar gewoon 1 x 8 GB er bij plaatst.
Leuke review, ik wil er zelf ook wel eentje. Hoe is het met de bouwkwaliteit?
Mijn ervaring met de Acer laptops is dat de schermen nogal torderen en dat de scharnieren niet van de allerbeste kwaliteit zijn.
Is het scherm trouwens mat of glanzend?

[Reactie gewijzigd door benieuwd op 22 januari 2014 21:35]

De bouwkwaliteit vind ik prima, op de DVD-drive na, deze voelt wat gammel als 'ie is uitgeschoven. De accu is los te maken met een enkel schuifje waar je een pen in moet steken, het schuifje zit vrij diep en er zit een sterke veer achter, die gaat dus niet per ongeluk los. Het scharnier is vrij stroef, ondanks dat de laptop niet de lichtste is kan je bij het openen van de klep de laptop optillen, dat moet je dus wel met twee handen doen, maar eerlijk gezegd zie ik er niet zo'n probleem in. Het scherm is mat en de horizontale inkijkhoek is ontzettend groot, dat is me eigenlijk nog niet eens opgevallen aangezien ik me er dus ook niet aan stoor. Ook de verticale inkijkhoek is goed, als je even gaat verzitten hoef je niet je klep bij te stellen omdat alle kleuren verspringen.

Denk dat ik de review binnenkort maar even moet aanpassen.
Bij mycom was deze laptop 770 euro! helaas niet meer beschikbaar maar proberen bij mediamarkt zodat ik het miss nog voor die prijs kan krijgen scheelt zo weer effe 100 euro!
Ze passen alleen de prijs aan als het ook echt op voorraad is bij mycom.
Onzin! Waarom zou die op voorraad moeten zijn? prijs verschil lijkt mij voldoende toch? anders had mycom hem allang verwijderd
Dat doen ze natuurlijk niet, om klanten alsnog een bestelling te laten doen en om te laten weten (aan andere wibjels) dat ze 'm gewoon voor die prijs verkopen. Als mediamarkt ze dan inkoopt zorgen ze er bij mycom voor dat ze er gelijk weer eentje op voorraad hebben.
Ik heb 'm vanmiddag gekocht bij de MyCom Hilversum, voor precies die prijs. Goede tijden, nu nog even kijken naar de downgrade naar Win7.
heb net mijn acer g7740 verkocht. standaard 4gb en i5. heb er een i7 640m ingezet en 4gb geheugen
er bij geplaatst. dat is dus ruim 3 jaar geleden.
ga weer voor een acer laptop.

dit was mijn 5e laptop van acer. de eerste (p4) waren wat problemen mee. snel opgelost door acer
middels 3jaar garantie carry back . thuis ophalen en brengen via ups.

de 3e laptop een i3 ging een kom koffie overheen. eigenschuld toch garantie verkregen.
nw moederbord.

de 5e laptop keys los van keyboard . werkster was ijverig en ging er met de stofzuiger op.

al met al wordt het een acer. 1x een Hp gehad nooit meer.

wil er wel een ssd in want dat is een verademing.