Streacom FC5 OD Fanless Zilver

Niet beschikbaar
Specificaties HTPC • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Streacom FC5 OD Fanless Zilver Review

premiumverum 25 september 2013, 499 views

Streacom FC5 OD Fanless Zilver

Pluspunten

• Mooi strak uiterlijk, aluminium ipv saai zwart
  • Geen geluidsproductie
  • Koelt processor (65W TDP) voldoende

Minpunten

• Geen schroefgaten voor 3,5" HDD bij plaatsen microATX mobo, hoewel dit prima zou passen. Gelukkig is dit wel op te lossen met wat kunst en vliegwerk.
  • Geen interne passieve voeding voor te vinden.
  • Afwerking van de kast had wat mooier gekund, hoewel hij er mooi uitziet voelen/lijken randjes en schroefgaten toch wat grof. Het koelblok is van onderen niet spiegelglad maar ruw. Dat had toch beter gekund voor een kast met nadruk op goede koeling en een dergelijke prijs! Schijnt in de EVO versie wel beter te zijn.
  • Geen koelpasta meegeleverd?!

Op zoek naar een mooie aluminium kast kwam ik bij deze Streacom uit. Hij is erg mooi. Installatie was goed te doen, ik raad wel aan het met zijn tweeën te doen. Minpunt was dat koelpasta niet was meegeleverd, vreemd bij een kast die juist om passief koelen gaat, in deze prijsklasse. Let bij het kopen van een moederbord op dat er geen stekkers (SATA, PSU, USB) worden geblokkeerd door de heatpipes die je boven het moederbord installeert!

Bij de kast moet je een picoPSU gebruiken. Een gaatje voor de DC-ingang is voorgeboord dus laat zich gemakkelijk installeren. Je hebt wel een extern PSU-blok nodig. Het is jammer dat er geen interne voeding bestaat voor de Streacom kasten. Mijns inziens is er wel ruimte in de kast hiervoor, tevens koelmogelijkheid in de vorm van de ongebruikte linker set koelribben. Zou ook voor andere streacom kasten mooie uitkomst bieden!

De temperatuur van mijn Ivy Bridge pentium G620 ligt idle rond de 50 graden. Bij zware belasting stijgt dit tot zo'n 60 graden. De streacom weet de warmte goed af te voeren.

Overall ben ik zeer tevreden over de streacom kast. Ik vind het GEWELDIG dat mijn PC geen enkel geluid meer produceert!

Ik gebruik de PC om op te werken, films mee te kijken en muziek te luisteren, aangesloten op een HiFi set en beamer. Het verschil met mijn eerdere geventileerde PC is enorm. Door de stilte hoor je veel meer detail en rust in de muziek. En dat terwijl mijn geventileerde PC al vrij stil was (Antec NSK 2860)

Ik wil nooit meer terug, voor mij alleen nog maar passieve koeling!

Heb jij ook een Streacom FC5 OD Fanless Zilver?