MS-Tech LC-30 (ATX, 350W, Beige) Review

Jorcee 21 september 2008, 997 views

MS-Tech LC-30 (ATX, 350W, Beige)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Meteen een voeding erbij

Minpunten

• Slechte koelmogelijkheden
  • Goedkoop plastic aan de voorkant
  • Krap

Kwaliteit voeding Score: 5
Over deze koop:
Deze behuizing heb ik in september 2006 gekocht, destijds had ik minder kennis van computers als ik nu heb, en heb ik ‘m dus alleen gekozen omdat de witte “frontplates” bij mijn spelers paste..
Ik ging upgraden van mijn oude Pentium 3 800Mhz naar een Celeron D 351 3,2Ghz. Ik vond dit een vrij grote stap, dus had ik ook meteen een nieuwe behuizing gekocht. Later kwam ik erachter dat deze behuizing standaard ook een voeding “erbij had”. Nog iets later kwam ik erachter dat voren op de behuizing 2 USB ,1 hoofdtelefoon en één microfoon aansluiting zaten. (destijds was dat niet zo in als het nu is – sep. 2008 - ).
Ohjah, deze aankoop heb ik gedaan bij HiQ in Aachen (Aken > Duitsland) voor ¤35,-.
Nu (21 september 2008) heb ik deze behuizing nog steeds, en bied hij onderdak aan mijn Q6600..
De binnenkant
Binnenin de behuizing vindt je plaats voor een ATX moederbord, 4 spelers (of andere dingen van 3,5”) 2 floppys, en 5 harde schijven. Alles gaat nog met schroeven, alleen de “buitenkant kleppen” (ik kan even geen ander woord bedenken) hebben “tumbscrews”. Aan iedere kant zitten er 2. De klep aan de bovenkant gaat er een stuk moeilijker vanaf. Daarvoor moet je nog een schroevendraaier gebruiken. (maar hoevaak gaat bij de normale gebruiker de bovenkant eraf?)
Genoeg over de buitenkant, daar ga ik later over verder. Dit stuk gaat over de binnenkant…
Het inbouwen van het moederbord ging makkelijk, de PCI kaartjes gingen ook allemaal makkelijk “erin” alleen ik had destijds een grote joekel van een videokaart (Geforce 4400TI). Omdat de kast nogal krap is, moest bij het inbouwen de behuizing een beetje buigen. Deze kast is dus eigenlijk niet geschrikt voor grote oude AGP kaarten :D.. (Nu met mijn Geforce 8600GT ging het inbouwen goed). Je vindt achterop ook nog eens plaats voor 2 80mm ventilatoren. En voren kun je één 120mm ventilator “dumpen”.

De buitenkant:
Het eerst wat mij opviel is het vrij goedkoop uitziende plastic aan de voorkant, en de scheef zittende “floppy-afdek-plaatjes”. Deze kast heeft helaas weinig koelmogelijkheden, omdat er totaal maar 3fans in kunnen, en er geen roosters aan de zijkant zitten. Voor de rest is het wel een stevige behuizing. Ik heb er dan ook verder geen klachten over. Maar omdat het oog ook iets wil, ga ik binnenkort een nieuwe kopen ;).

Laatste woorden ;)
Tja, voor iemand die niet veel eist, en verder ook niet veel erna kijkt, kan ik deze toren aanraden, vooral omdat je voor de ¤29,- (bij alternate) die hij nu nog kost, er meteen een voeding bij krijgt. Maar als je toch wat meer wilt, moet je toch even verder zoeken ;)

Heb jij ook een MS-Tech LC-30 (ATX, 350W, Beige)?