Specificaties 5" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Umi X2 Wit Review

techwizardNewbie 23 september 2013, laatste update op 23 september 2013, 1.059 views

Umi X2 Wit

Mijn Jiayu G3 heeft vorige maand de geest gegeven en wou dit keer dus niet weer voor Jiayu kiezen. Ik heb voor 249 euro dan maar de UMI X2 (zwart + extra batterij en charging dock) besteld via de nieuwe (nederlandstalige) Europese webwinkel van UMI zelf (www.umi.eu.com) , dus de telefoon al na enkele dagen in huis zonder douanekosten gezien die gewoon vanuit Europa was verzonden, super service dus en geen risico.

De telefoon werd geleverd met een schermbeschermfolie en native europese adaptor (dus geen tussenstuk) in een leuk doosje. Qua design ziet de UMI X2 er een stuk mooier uit als de wat lompe en plastiekerige jiayu g3. Ook de charging-dock is erg stijlvol (en bovendien superhandig gezien ik tegelijkertijd mijn telefoon ťn de extra batterij kan laden).

Van zodra ik de telefoon aanzette was ik verbaasd door het 1080p scherm: zo scherp, zo'n mooie kleuren... Zoals al aangegeven werd lijkt het erop dat de maximum helderheid iets is gelimiteerd om de batterij te sparen. Toch had ik er daarnet (zonnige dag) buiten niet echt problemen mee: Niet echt comfortabel helder om hele teksten op te lezen, maar je kan wel nog altijd goed zien wat je doet. Het voordeel is dan weer dat ik toch wel de hele dag met de telefoon door kom bij normaal gebruik. De extra batterij geeft dan weer uitkomst wanneer ik toch plat zou vallen.

Verder is de performantie van de telefoon ook indrukwekkend. Het toestel hapert nooit, totaal geen lag. Ik kreeg ook de nieuwe versie met standaard 32GB intern geheugen. Mijn grootste frustratie met Chinese telefoons was steeds het verwaarloosbare intern geheugen. Blij dat UMI daar dus verandering in brengt.

Verder lijkt alles dus supervlot te werken en neemt de camera ook echt wel mooie foto's. Zonder 3G of WIFI duurt het zoals met alle mediatek CPU's wel een poos voor je een fix hebt, maar met de 3G of WiFi aan toonde maps mij bijna steeds m'n perfecte locatie, dus geen probleem gezien ik altijd met 3G ben verbonden.

Ik werk nu al een paar dagen op de telefoon en heb er nog geen seconde spijt van dat ik het toestel heb gekocht: echt een SUPER TELEFOON.

Heb jij ook een Umi X2 Wit?

Mag ik even weten waarom ik plots 'spam alert' ben? Ik doe de moeite om op tweakers mijn ervaring neer te pennen en voor ik het weet wordt ik langs alle kanten belaagd als een spammer. Tja, als newbie wist ik blijkbaar niet dat je geen link in je post mocht zetten. Het zou heel wat hoffelijker zijn mocht iedereen daar gebruikers eerst op wijzen alvorens alles als spam af te doen. Ik heb al veel aan tweakers gehad als lezer en de blog heeft mij overhaald bij zowel mijn aankoop van mijn jiayu als van mijn umi, maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk geschrokken ben van het arrogante gedrag van sommige van z'n gebruikers. Ik ga er twee keer over nadenken alvorens nogmaals iets op tweakers te posten.

Dit noemen ze echt stank voor dank...

[Reactie gewijzigd door techwizard op 24 september 2013 17:40]

Omdat je review ontzettend oppervlakkig is en je een link naar vermoedelijk je eigen website erin zet zoals ook al in het topic op het forum werd aangegeven.

Ik geloof er eerlijk gezegd geen ene *piep* van dat die site officiŽel ook maar iets met Umi te maken heeft.