Philips LivingColors Mini Glossy White Review

keverjeroen 23 september 2013, laatste update op 23 september 2013, 2.021 views

Philips LivingColors Mini Glossy White

Pluspunten

• Klein
  • Mooi design
  • Goedkoop (op moment van schrijven)

Minpunten

• Lage lichtsterkte
  • Geen afstandsbediening

Mijn aller eerste review..

Voorheen was ik in het bezig van een van de eerste Philips Livingcolors lampen. Dat was een grote lamp, die erg veel licht gaf en een afstandsbediening had. Voordeel was ook dat je de kleurintensiteit (van wit tot een sterke kleur) en de lichtintensiteit (zwak licht tot helder licht) kon instellen.

Door omstandigheden is deze lamp uit mijn huis verdwenen. Ik miste het kleurrijke licht wel in huis, dus ben ik gaan kijken voor een nieuwe Livingcolors lamp. De prijzen vallen met nog steeds heel erg tegen. Op dit moment van 30,- voor een micro exemplaar tot 90,- voor een groot exemplaar. Maar bij BOL.com kwam ineens een aanbieding voorbij voor een Mini model voor slechts 30,-!

Direct besteld, binnen een dag in huis en neergezet.

Installatie is erg simpel. Uitpakken, neerzetten, stekker in stopcontact, aanknop indrukken, kleur kiezen. Ondanks dat, wordt er wel een handleiding meegeleverd. Hierin las ik ook nog dat er een demo mogelijk is door de aanknop 5 seconden ingedrukt te houden. Verdere opties zijn er niet en er wordt ook geen afstandsbediening bijgeleverd.

Omdat ik dus al een groot model heb gehad, kan ik de Mini daar nu goed mee vergelijken. Ik kan de lampen niet naast elkaar zetten, dus het is natuurlijk een objectieve vergelijking.

Het design vind ik nog steeds erg mooi, een simpele, hoogglans witte bol. En Philips kennende zit het degelijk in elkaar en is de afwerking erg mooi. Eigenlijk vind ik het wel fijn dat hij kleiner is, daardoor kan ik hem nog makkelijker in ergens in huis plaatsen. Het gebruik is, ondanks het missen van de handleiding, erg simpel. De touchknoppen werken snel en goed.

Wat me tegen valt is de lichtsterkte van de lamp, dit lijkt toch veel minder te zijn dan bij zijn grote broertje. Overdag lijkt de lamp niet veel uit te halen op een witte muur, 's avonds is de lamp echter sterk genoeg voor een mooie gloed over de muur. Echter wel een kleiner oppervlakte dan de grote variant.

Al bij al, vind ik het voor de (huidige) prijs een zeer goed product. Wil je meer opties, meer licht of een afstandsbediening, dan betaal je ook meer.

Heb jij ook een Philips LivingColors Mini Glossy White?

Zelfde actie (bol.com) meegedaan, loopt nog week

Jammer van afstandsbediening, was my uit omschrijving niet duidelytk op geworden

Enige wat te zeiken heb; voetstukje is minimaal, hierdoor staat de lamp iets wat instabiel (poes vind t leuk om lamp om te gooien)