Specificaties Socket 1150 met Intel Z87 chipset - Bekijk alle specificaties

• Features
  • Oc genie
  • Layout
  • Kleur

Minpunten

• Gebrek aan Virtu

Layout Score: 5
In mijn haswell gamepc moest een moederbord komen. Aangezien Eindhoven de dichtstbijzijnde stad is voor mij leek de combi 4launch/zercom het meest logisch. Na een aantal dagen geleden besteld te hebben was bijna alles binnen bij 4launch, maar bij zercom nog niet. De harde schijf, processor en moederbord waren er nog niet. Toen ik bij 4launch keek hadden ze dit allemaal op voorraad, maar mijn eigenlijke moederbord, http://tweakers.net/price...gigabyte-ga-z87-d3hp.html hadden ze niet. Het enigste dat ze in voorraad hadden aan Z87 was dit bordje. Diezelfde avond nog een bestelling de deur uit gedaan, en de volgende dag opgehaald.

Van deze beslissing heb ik nog geen enkel moment spijt gehad. Ik ga hieronder even alle punten langs:
Featureset
Dit bord heeft alle functies die je nodig hebt, het enigste dat ik gemist heb is lucid virtu, aangezien mijn tweede monitor alleen een vga-uitgang heeft, en ik een discrete gpu gebruik.
Layout
De aansluitingen zitten erg logisch, en goed bereikbaar. Eventuele problemen met aansluiten werden vooral veroorzaakt door de combinatie van mijn kast(ms800 plus) en de stijve seasonic-kabels.
Prestaties
Msi's clickbios werkt erg fijn en vlot, het is erg intu´tief en overzichtelijk. Ook de Oc genie funcitie draagt bij aan het feit dat de prestaties beter zijn. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal
Stabiliteit & betrouwbaarheid
Ik heb met dit bord een 24/7 overclock van 4GHz op mijn 4670K, en ik heb nog nooit enige vorm van uitval gehad. Het enigste dat ik aan fouten tegen gekomen ben was toen ik zelf een instelling verkeerd gezet had, en dat was ook snel verholpen
Overklokbaarheid
Met de OC genie functie heb je je cpu erg snel overgeklokt. Ook wordt er een stuk software bijgeleverd om op je desktop over te kunnen klokken, met een stresstest en nog veel meer. Bij mij kwam mijn 4670K uit op 4GHz met een vCore van 1.090v
Compatibiliteit
Hier heb ik ook niks over te klagen. Alleen lucid virtu en een IDE aansluiting voor wat oudere hdd's zouden handig zijn, maar dat kan je eigenlijk niet meer verwachten op een bord anno 2013
Ondersteuning
Hier heb ik gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken.
Voor de 110 euro die ik hiervoor betaald heb is het een goed bord
Nawoord
Ik vind dit een erg fijn bord, ook met een mooie kleurstelling en het is ook een erg mooi pcb.

Heb jij ook een MSI Z87-G43?

Het enigste dat ze in voorraad hadden aan Z78 moet m.i. Z87 zijn.

M.v.g. Niels