Specificaties 4,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung ATIV S 16GB Zwart Review

Hansra 22 september 2013, laatste update op 22 september 2013, 3.618 views

Samsung ATIV S 16GB Zwart

Pluspunten

• Prachtig toestel voor een lage prijs
  • Geen storende Samsung software
  • Metro UI

Minpunten

• Minder apps, daardoor minder functionaliteit.

Hier in huis hebben we verschillende Android Gsm's. Helaas geeft de bediening regelmatig problemen. Teveel features om uit te kiezen. Daarom de keus voor een Windows Phone 8.0. We zijn niet teleurgesteld. Het beste van 2 werelden. De Samsung GSM ligt lekker in de hand en heeft een subliem en groot scherm. De meegeleverde Samsung software staat netjes aan de kant en kan eenvoudig verwijderd worden. Daar houd ik van, want Samsung maakt geweldige hardware, maar de software is altijd shit (Kies!!!).

Dit is mijn eerste kennismaking met WP8 en ik ben onder de indruk. Koppeling met Windows is goed, het linken van accounts werkt echt. Adres boek is perfect bij te houden via Outlook op de PC. Skydrive werkt. Het lijkt allemaal een open deur maar op de gemiddelde Android geeft het alleen maar hoofdpijn.

Ok er zijn niet veel apps, zeker niet in het Nederlands. Dus ben je verslaafd aan al die onduidelijke toepassingen om het beste wijnjaar te vinden of een hondenuitlaatservice, blijf dan op IOS of Android. Op WP8 zijn wel die apps te vinden die je echt nodig hebt zoals ING bank, Whatsapp, Facebook of MobileVoip. Al valt mij ook wel op dat het aantal apps niet echt spectaculair toeneemt.

Metro is een leuk UI, vrolijk, bewegend, kleurrijk, snappy. Jammer dat bv Whatsapp niet ge´ntegreerd is in het WP8 adresboek.

Voor 200 euro een superkoop.

UPDATE: Volgens een forum post van Samsung zou er geen FM radio hardware zijn.
Ook eenvoudige dingen als printen, je hebt wel Office, zijn praktisch onmogelijk.

Heb jij ook een Samsung ATIV S 16GB Zwart?

Klopt wel. Veel specifiekere apps zijn er nog niet. De standaard apps wel. Wat whatsapp betreft ben ik het helemaal met je eens
Ik vraag me nog steeds af waarom ze voor wp niet dezelfde app hebben als voor ios en Android.
Welke apps mis je dan nog?
Swype
RunKeeper
Hartslagband voor Sports Tracker

En de Whatsapp interface vind ik er veel slechter uitzien op Windows dan op Android. Het lijkt er allemaal veel priegeliger en lelijker uit te zien. Ook is het raar dat ik naast de Whatsapp smileys nog een knoppie met veel priegeligere smileys zie, dat zit er dubbel in, had niet gehoeven, is verwarrend!

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 3 januari 2014 23:52]

En Hangouts kan ook niet. Erg onhandig.
Ik heb hem ook, en vind hem echt fantastisch, na mijn aankoop hebben diverse collegas ook een besteld. Maar heb jij de fmradio weten te vinden?
Nee, niet gevonden. Zit waarschijnlijk wel in de hardware maar niet in de software.
Komt naar het schijnt mee in de GDR3 update eind dit jaar
De FM radio zat in de GDR2 update ( en zit er als het goed is al op). De ATIV S heeft geen radio chip. Daarom kun je met de ATIV S geen fm radio gebruiken. Dit is sofwarematig niet op te lossen.