Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 Review

Mr.Viper 20 februari 2009, laatste update op 20 februari 2009, 2.482 views

Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5

Pluspunten

• Werkt prima, inprikken en gaan.
  • Zelfs "een beetje" overclocken geen probleem!

Minpunten

• Geen

Stabiliteit Score: 4
Tijd voor een nieuwe PC dus moet er ook een nieuw geheugen in. Het was tijd voor Vista dus dan ook maar direct 64bit zodat er direct ook 4GB gebruikt kan worden. Toen was het zoeken naar goed(koop) geheugen met de juiste frequenties. Met een Intel E8500 moest het dus minimaal 667Mhz worden en om een beetje speling over te houden met een eventuele overclock werd het dus 800Mhz.

Featureset:
In het harde plastic waar de geheugenbankjes inzitten zat alleen nog een hele korte handleiding in verschillende talen. Op de geheugenmodules zelf zitten heatspreaders, of het zijn afschermkapjes zodat je de chipjes niet ziet maar volgens mij worden ze wel een beetje warm dus doen ze hun werk goed als heatspreaders.
De latencies van deze geheugenlatjes zijn als volgt:
@400 Mhz: 5-5-5-18 (CL-RCD-RP-RAS) / 22-42-3-6-3-3 (RC-RFC-RRD-WR-WTR-RTP)
@270 Mhz 4-4-4-13 (CL-RCD-RP-RAS) / 15-29-3-5-3-3 (RC-RFC-RRD-WR-WTR-RTP)

Stabiliteit:
Ik ben nog geen rare dingen tegengekomen dus ik neem aan dat alles naar behoren werkt. Ook is de frequentie en zijn de latencies in de bios hetzelfde als hierboven aangegeven.

Overclockbaarheid:
Niet mee bezig geweest aangezien ik dat ook nog niet nodig ben.
Na een verse Vista installatie heb ik toch maar eens geprobeerd de pc iets te overclocken, wat zowaar lukte.
Ik ging eerst met de FSB van 333 naar 400 waardoor de FSB en RAM 1:1 liepen en ik dus 3,8 Ghz tot mijn beschikking had. Aangezien dit wel heel erg gemakkelijk ging heb ik ook direct 422 Mhz geprobeerd en zo kwam ik tot 4006 Mhz. dit hield hij gemakkelijk een paar weken vol en nooit errors gehad.

Prijs:
Ik heb 68,- voor deze geheugenkit betaald en volgens mij is dit wel aardig goedkoop. De prijzen zijn al flink gedaald. Misschien ooit nog een upgrade naar meer maar zoals het nu lijkt is dit eerst genoeg.

Update 20-02-2009:
Overclocken

Heb jij ook een Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5?

Kleine maar duidelijke review.
Ik heb het setje geheugen ook, maar als je zelf de FSB hoger dan 400 gaat gooien start je pc niet meer op. en zeker met een e8500 zoals jij, haal je makkelijk 4.2 ghz als je wil, zonder extra voltage. :)
Zoals je in mijn update over het overclocken kunt lezen, bij mij gaat hij wel degelijk naar de 422 Mhz. Misschien zijn er dus ook "slechte" setjes die dat niet halen en heb ik geluk, ik weet het niet.