Specificaties 4,7" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC One 32GB Zwart Review

tobias1 20 september 2013, 1.691 views

HTC One 32GB Zwart

Pluspunten

• Vormgeving / design
  • Snelheid
  • Besturingssysteem
  • Geluid
  • Multitasken
  • Opslagcapaciteit
  • Camera
  • Prijs / kwaliteit verhouding

Minpunten

• Glad in je hand (opgelost met hoesje)

Nadat mijn abonnement verlengt moest worden heb ik voor dit toestel gekozen, omdat ik al erg lang had uitgekeken naar deze telefoon en ik zelf iemand ben die altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben. Nu ongeveer 4 maanden verder heb ik hem uitvoerig kunnen gebruiken en valt er natuurlijk heel wat over te vertellen.

Vormgeving / design

Als je de doos in je handen krijgt is het eerste wat je ziet natuurlijk het toestel wat naar mijn mening zeer mooi oogt. Alles is zeer strak afgewerkt en hij ziet er uit als een pareltje als je het mij vraagt.

Snelheid

Het installeren en configureren ging vrij gemakkelijk en snel, een kind kan de was doen. Hedendaags is het toestel erg snel en kan tevens erg snel opstarten en afsluiten. Je kan verschillende applicaties openen zonder dat het toestel vertraging heeft.

Besturingssysteem

Het besturingssysteem is android met een extra laagje van HTC genaamd Sense. Dit zorgt ervoor dat er een eigen software laag van HTC over android heen geplakt wordt als het ware. Niet alleen oogt het erg mooi, maar het is tevens erg functioneel!

Geluid

Hier ben ik heel erg over te spreken. De speakers zitten beide aan de voorkant waardoor het geluid goed zuiver over komt. Het wordt ook wel "Boomsound" genoemd en de HTC One maakt die naam zeker waar!

Multitasken

Je kan verschillende applicaties naast elkaar draaien zonder vertraging te krijgen. Als je dus van whatsapp, facebook en al die mikmak houd en je wilt het zo snel mogelijk doen dan heb je met dit toestel absoluut geen probleem.

Opslagcapaciteit

Met de 32 GB opslag heb je zeker genoeg aan al je foto's, video's en games. Helaas is deze opslag niet uit te breiden met een micro SD kaartje, maar het komt zelden voor dat je deze opslag snel vol krijgt. Tenzij je natuurlijk series wilt kijken vanaf je mobiel wat overigens ook erg mooi is, want de HTC One kan beelden netjes in full HD afspelen.

Camera

Deze camera heeft een nieuwe mijlpaal neergezet. Deze keer praten we niet over MP (megapixel) maar UP (ultrapixel) Dit toestel beschikt over 4 ultrapixel.
De foto's en video's zijn van goeie kwaliteit en tevens kun je voor je favoriete foto moment "Zoe" gebruiken. Hiermee schiet de camera veel foto's tegelijk waardoor het beste moment altijd op de foto staat.

Minpuntje, gladheid

Het toestel ligt fijn in de hand, maar de zijkant zijn glad. Als je het dus op locaties gebruikt waarbij de telefoon fataal kan vallen dan is het aangeraden om een hoesje aan te schaffen zoals ik recentelijk heb gedaan. Ik liet hem soms wel eens vallen, omdat hij iets te glad voelde.

Als je op zoek bent naar een nieuwe telefoon dan is dit werkelijk een prachtige vervanger en zijn geld zeker waard. Ik heb er al 4 maanden plezier van en kan tot nu toe geen mankementen vinden in het toestel. Tot zover dus zeker geen spijt van deze aankoop!

Heb jij ook een HTC One 32GB Zwart?