Samsung Syncmaster T260HD Review
Waarom ik heb gekozen voor T260HD Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar een beeldscherm omdat ik een 19" te klein vond worden. Heb een tijdje de Hanns.G HG281DJ op het oog gehad. Maar na meerdere reviews te hebben gelezen ben ik toch naar een ander beeldscherm gaan zoeken. Ik heb(had) een mega tv, met klein scherm en die had een vervelende zoem als die aan stond dus die was ook aan vervanging toe. Toen zag ik dat de T260HD aansluitingen had voor een tv en voor de computer. 2 vliegen in 1 klap Featureset • Scherm grote: 25,5 Inch • Maximale resolutie: 1920X1200 • Response tijd: 5ms • Contrast Ratio:...
Pluspunten
Grote van het scherm Full HD Afstandbediening Tv en monitor in 1 Royaal aantal aansluitingen Pixel mapping 1:1
Minpunten
Bouwkwaliteit(Niet heel storend!) Een stofmagneet Niet in hoogte verstelbaar
Eindoordeel
Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar een beeldscherm omdat ik een 19" te klein vond worden.
Heb een tijdje de Hanns.G HG281DJ op het oog gehad.
Maar na meerdere reviews te hebben gelezen ben ik toch naar een ander beeldscherm gaan zoeken.
Ik heb(had) een mega tv, met klein scherm en die had een vervelende zoem als die aan stond dus die was ook aan vervanging toe.
Toen zag ik dat de T260HD aansluitingen had voor een tv en voor de computer.
2 vliegen in 1 klap
Featureset
- Scherm grote: 25,5 Inch
- Maximale resolutie: 1920X1200
- Response tijd: 5ms
- Contrast Ratio: 10000:1
- Aansluitingen:
- 5pin D-sub
- DVI-D
- 2xHDMI
- Component
- DTV Tuner
- Optical Out
- Scart
- Cl Slot.
- Kijkhoek(Horizontaal/Verticaal): 170˚/150˚
- Boxen: 2x3W (foto komt nog)
- Verstelbaar: Verticaal verstelbaar en horizontaal draaibaar
- TV-Tuner: Zowel Digitaal als Analoog
- Gewicht: 8,6Kg
Aan de rechterkant van de monitor zitten een 6-tal knopjes:
- Source
- Menu
- Volume-up
- Volume-down
- Kanaal-up
- Kanaal-down
- Handleiding
- Cd met drivers en software handleiding
- Afstandsbediening (incl. 2X AAA batterijen)
- Power kabel
- Vga kabel
- Dvi kabel
- Stereo kabel (jack 3,5inch jack -> jack 3,5inch)
- Schoonmaakdoekje
- Scherm
- Voet

Algemene beroordeling:
Kleur weergave, contrast en helderheid
Over de kleurweergave/contrast en helderheid heb ik geen klachten, als ik zit te gamen/photoshopen, surfen etc. zie ik geen "rare" kleuren verschijnen en alle kleuren zijn naar mijn idee gewoon goed (als ik die vergelijk met mijn oude scherm de iiyama ProLite E1900S-B2)
Achtergrond licht van het beeldscherm is mogelijk aan te passen en als je wel problemen hebt met de kleur weergave/contrast kan je altijd de instellingen wijzigen in het menu
Ghosting
Ghosting heb ik nog niet gedecteerd. heb getest met Call of Duty 4: Modern Warfare Multiplayer, Crysis, en Assassin's Creed.
Als ik andere bevindingen tegenkom zal ik dat melden.
Bouw kwaliteit en afwerking
De bouw kwaliteit van het beeldscherm is redelijk goed.
Alleen als ik op het uiterste puntje drukt op het beeldscherm wiebelt het scherm een beetje.
Het is niet storent en is echt alleen als je er druk op uit oefent(wat wil je met zoon groot scherm
het klepje aan de linkerkant had wel een wat betere bouw kwaliteit kunnen hebben, hij is makkelijk los te halen door er een beetje aan te trekken (heb hem al in me hand gehad toen ik me beeldscherm oppakte) niet storend wel vervelend.
Het beeldscherm geef geen irritant gezoem en is 100% geruisloos.
Aan de onderkant van het scherm zit een soort van draaischerm waardoor je het scherm makkelijk kan draaien, het scherm is ook draaihoek te veranderen (verticaal) alleen is hij niet in hoogte verstelbaar (is voor mij niet echt een groot nadeel)
Vormgeving
De design vindt ik echt prachtig, aan de onder en bovenkant zit een kunststof doorzichtige rand van rond de 5-8mm woordaar je een klein beetje weerspiegeling ziet van je beeld.
Het scherm is wel een stofmagneet, maar daar heb je een mooi doekje voor gekregen zodat je jou scherm weer mooi kan maken
Prijs
De prijs vindt ik gewoon uitstekend voor 567(toen ik hem kocht) kan je mij niet vertellen dat je een monitor EN Full HD tv kan vinden
Kleine opsomming verschil met de T260
- Aantal aansluitingen op de T260 zijn een stuk minder
- Contrast ratio van de T260 is 20000:1 en die van de T260HD is 10000:1
- T260 heeft geen speakers T260HD Wel
- T260HD verbruikt 10W meer (Max)
- De kijkhoek van de T260 verticaal is 10 graden minder
- T260HD is ietswat zwaarder en groter (volgens de specs van samsung, heb zo mijn twijfels hierover)
- De T260 heeft geen tv tuner
- Kijk hier voor een muur beigel voor dit schermpje
- Dit is mijn eerste review ooit

- Kritiek is altijd goed zodat ik mijn review kan verbeteren

Heb jij ook een Samsung Syncmaster T260HD?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (18)
Tnx ik heb dit uitgezocht je hebt gelijk dat was in australie ofzoiets
@gp500
Ikzelf heb eigenlijk geen idee hoe dit werkt.
Ik vraag me zelf ook af hoe zoiets werkt
@ Herdacle
Er zit een audio output in doormiddel van Jack of tulp stekkertjes
En wat ik eigelijk zelf heel fijn vindt van een tv dat er speakers in zitten en dat zit dus niet in de T260 en de t260 heeft geen ingebouwde tv tuner dus moet er een extra "kastje" worden bijgekocht om tv te kunnen kijken via dit scherm
Dus dan vindt ikzelf de T260 een beetje duur voor wat je krijgt
[Reactie gewijzigd door MarcelF op 25 juli 2024 20:19]
Verder lijkt een kijkhoek van 150 graden verticaal niet echt veel, tegenwoordig vaak 170. Dit leverd geen merkbaar kleurverloop op?
Volgens mij heeft de T260 ook 1:1 pixel mapping.Een belangrijk verschil met de t260 is toch ook pixelmapping van 1:1?
maar ben nog niet 100% zeker, dus als je een link stuurt met het bewijs dat de t260 geen 1:1 heeft graag
Alvast bedankt
[Reactie gewijzigd door MarcelF op 25 juli 2024 20:19]
Wel jammer dat je hem terug moet hebben sturen
ben het wel eens met de plus en min punten wat wel jammer is dat de voet van het scherm niet echt stevig is waardoor het scherm beetje wiebelig wordt maar valt erg mee alleen als je het scherm aanzet beweegt het scherm een beetje.
[Reactie gewijzigd door Treqlium op 25 juli 2024 20:19]
Dit is net als de meeste andere schermen en houdt het volgende in : http://www.samsung.com/be/brochures/pixelpolicy.pdf.
De pixelfout aantallen is steeds van toepassing per 1 miljoen pixels. Rekening houdend met het aantal TFT-LCD-subpixels van dit product 6.912.000 of 2.304.000 pixels moeten de waarden van de ISO-norm dus met 2,304 vermenigvuldigd worden.
Dit komt neer dat er pas garantie is vanaf :
- pixel die voortdurend blijft branden : 5
- blijvend zwarte pixel : 5
- defect subpixel die of voortdurend oplicht (rood, groen, blauw) of blijvend zwart is : 12
VerSeg
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 20:19]
Ik heb de manual al gelezen.
1#
Maar moet je een aparte Ci-module kopen waar je dan de smartcard indoet.
2#
En werkt het ook zonder smartkaart, zodat je enkel Free to air zenders kunt ontvangen.
3#
zit al een beetje in 2, is de DTV-tuner nu voor DVB-D of voor DVD-T, (kabel of ether).
4#
En natuurlijk wat is de kwaliteit daarvan.
Heeft het scherm heel toevallig ook een audio OUTPUT? Vast niet he? Das dan weer jammer bij het TV kijken, zou best vet zijn; TV op m'n KRK Rokit 6
Heeft een van jullie een tip? Mijn keuzemogelijkheid: T260 met TV-kaart, of T260HD zonder TV-kaart, prijs is gelijkwaardig, aanwezigheid van afstandsbediening bij beiden, ik gebruik verder geen xbox of andere consoles.
Alvast bedankt!
Ben aan het twijfelen of ik de T260HD aan zal schaffen. Loop tegen de kijkhoek aan van 150 graden verticaal. Denk dat dit ene minpuntje af te wegen valt.
Heeft een van jullie ervaring met de ophang beugel? Is er mogelijkheid tot kantelen? Bij draaien?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn