ASUS Crosshair V Formula-Z Review
Als eerste valt op dat het moederbord stabiel is. Hij kan echter niet tegen te strakke schroefjes. Als er iets verkeerd gaat bij het aanpassen van settings, geeft het moederbord zelf aan waar het fout gaat.
Als het dan fout gaat, geeft het moederbord met een code aan wat de fout precies is. Online op rog.asus.com geven veel mensen hun advies en tips.
Je kunt met een andere pc of laptop je systeem aanpassen, terwijl de pc loopt. Dit kan erg handig zijn om instellingen aan te passen tijdens het spelen van spellen. (denk aan temperatuur vs prestaties)
Door het overklokken had ik mijn cpu opgeblazen. Asus heeft dit voor mij vergoed, omdat zij ook vonden dat de bios aan had moeten geven dat dit niet hoort.
Pluspunten
mooi design met ledstrip overzichtelijk Geweldige service van Asus. Regelmatige BIOS updates
Minpunten
gevoelig voor strakke schroefjes automatisch overclock software kan cpu opblazen
Eindoordeel
Als het dan fout gaat, geeft het moederbord met een code aan wat de fout precies is. Online op rog.asus.com geven veel mensen hun advies en tips.
Je kunt met een andere pc of laptop je systeem aanpassen, terwijl de pc loopt. Dit kan erg handig zijn om instellingen aan te passen tijdens het spelen van spellen. (denk aan temperatuur vs prestaties)
Door het overklokken had ik mijn cpu opgeblazen. Asus heeft dit voor mij vergoed, omdat zij ook vonden dat de bios aan had moeten geven dat dit niet hoort.
Heb jij ook een ASUS Crosshair V Formula-Z?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (8)
PCBs kunnen op zich behoorlijk wat buigen is mijn ervaring voordat ze problemen gaan geven.
Hoezo dat dan?Hij kan echter niet tegen te strakke schroefjes
Bij de specs staat dat het bord een UEFI Bios heeft, is deze zodanig in te stellen dat je er ook andere OS-en op kunt installeren, dan W7/8?
Wat ik een nadeel zou vinden, is dat er volgens de specs maar één jaar garantie op zit, i.p.v. minimaal 2 jaar?
[Reactie gewijzigd door Kosh66 op 26 juli 2024 00:15]
Daarnaast heb je in NL gewoon recht op 2 jaar garantie bij de leverancier.
[Reactie gewijzigd door Kosh66 op 26 juli 2024 00:15]
Het is jammer met zo een zelfbouw box, dat als je na vele langdurige tests er achterkomt dat het vermoedelijk toch het mainboard is en niet de CPU, het memory of iets anders.
Als ik meerdere spare parts op voorraad had gehad, dan was het gemakkelijker geweest om e.e.a. uit te sluiten en het bord terug te sturen, maar helaas ik ben geen PC-boer/handelaar.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn