Sony Vaio Pro 13 SVP1321X9E Zwart Review

Mich891Newbie 19 september 2013, 2.696 views

Sony Vaio Pro 13 SVP1321X9E Zwart

Pluspunten

• Start supersnel op
  • Scherp beeld
  • Touchscreen werkt perfect
  • Strakke uitstraling
  • Is erg licht

Minpunten

• WiFi en Bluetooth erg slecht
  • Kan erg heet worden bij intensief gebruik
  • Ethernet dongle is niet praktisch ontworpen

Het uitpakken van de Sony Vaio Pro was net een feestje. Het meest uitgebreide model gekocht met extra batterij, extra geheugen en extra schijfruimte. Opstarten en installatie ging allemaal snel en voorspoedig. Dit feestje was echter van zeer korte duur.

Er bleken direct bij het eerste internet bezoek al veel problemen te zijn met de WiFi verbinding. Vaak deed deze het niet en als er al verbinding was, dan was deze tergend langzaam. Ter illustratie met mijn MacBook Pro (2011) haalde ik 25 Mbit down, met de SVP vanaf exact dezelfde plaats 3 Mbit. Software update heeft helemaal niets verbeterd.

Uiteraard had ik al vooronderzoek gedaan en op internet veel klachten gelezen over de WiFi problemen. Bij navraag bij Sony werd ik er van verzekerd dat deze problemen volledig opgelost waren. Niets is minder waar. Daarnaast wordt de laptop erg warm bij intensief gebruik, zo warm dat hij eigenlijk niet meer op schoot te houden is.

Afgezien van de WiFi problemen werkt de laptop prima, echter is een goede en stabiele WiFi verbinding wat mij betreft een must voor een laptop, zeker voor een in deze prijsklasse. Vandaar de over all lage score. Laptop is na elke dagen retour afzender gegaan. Erg jammer, vooral dat Sony niet eerlijk is over de problemen.

Heb jij ook een Sony Vaio Pro 13 SVP1321X9E Zwart?

Reviews door de redactie

Er zijn intussen nieuwe drivers die de wifi problemen lijken te verhelpen. Zie ook hier voor verdere updates voor dit apparaat.
Had ik al geinstalleerd. Hebben het probleem niet opgelost. Helaas.
Bij mij werkt de WiFi perfect na de updates. Problemen zijn voor de meeste mensen opgelost met de nieuwe drivers. Kan zijn dat je net één hebt die een uitzondering is.
jammer wifi werkt niet bluethooth is een ramp.

Wat een ellende sony.

Service desk hopeloos!(ze hebben nog nooit klavhten gehad!)

Mensen koop geen sony! de ellende in huis

Een ramp.

Heb deze stomme koop kunnen inruilen voor een samsung,nog sneller ook!
Moest 180 euro laten vallen,omdat sony niet meer populair is,mensen willen dit niet geen service