Seasonic G-series 360 watt Review

storeman 18 september 2013, 2.159 views

Seasonic G-series 360 watt

Pluspunten

• Stil
  • Hoog rendement bij lage belasting

Minpunten

• Toch een te hoog vermogen

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Voeding in een Fractal Desing Node 304 gebouwd voor een compacte HTPC/server combinatie. Na verschillende reviews gelezen te hebben, is het deze voeding geworden. Er zijn maar weinig voedingen op de markt met een laag vermogen en toch 80+ gold.

Het alternatief was een PicoPSU, maar voor NAS doeleinden heb je toch wat vermogen nodig als de schijven inschakelen. Ca 20 watt per hdd is de vuistregel, dus met een PicoPSU wordt het dan al snel wat krap.

De Seasonic is zeer stil en heeft voldoende aansluitingen. Ik had er liever nog 2 sata aansluitingen bij gehad, zodat ik 6 hdd's aan kan sluiten, maar voorloping heb ik er 4 in de kast (ssd+3 disks).

De voeding heeft bij minimale belasting als ca 8-9 watt nodig, bij hogere belastingen wordt het rendement hoger. Kijk voor precieze specificaties eens op siltenpcreview.com.

Al met al een prima voeding met nette geslevede kabels. Stil en zeer stabiel.

Heb jij ook een Seasonic G-series 360 watt?