Epson Workforce WF-3540DTWF Review

jpjmr 15 september 2013, 1.439 views

Epson Workforce WF-3540DTWF

Pluspunten

• Zeer snel te installeren.
  • Verbinding maken met WiFi netwerk is kinderspel.
  • Display/touchscreen werkt prettig.
  • Goede print kwaliteit en snelheid, bij zowel zwart/wit als kleur printen.
  • De WF-3450 DTWF ziet er goed en degelijk uit.
  • Tot 30 sept 2013 Euro 30,- cash-back bij aanschaf van deze printer.

Minpunten

• Summiere gebruiksaanwijzing.
  • Geen tekst en uitleg bij meegeleverde software.

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Ik heb hem aangeschaft op basis van de vele goede reviews die " experts " en gebruikers hem hebben gegeven.
Deze keuze is tot op heden een goede gebleken.

Een behoorlijk groot apparaat dat wel maar een verademing om hem te installeren en verbinding te laten maken met een WiFi netwerk.
Je kunt hem ook bedraadt (ethernet en USB) aansluiten als je geen WiFi netwerk hebt.

Ik heb een iMac( intel 06-2011 model) en een PC met Windows 7 maar het installeren van de software was, op beide, een eenvoudig klusje.
Alles, het scannen, printen, kopiŽren, werkt, zowel vanaf de iMac als vanaf de Windows PC, uitstekend.

Het touch screen is overzichtelijk en reageert snel.
Scrollen door de functie's en instelling gaat heel soepel
In sommige reviews las ik dat dit touchscreen een nadeel zou zijn omdat het niet verstelbaar is en je hem daardoor niet hoger dan ooghoogte zou kunnen plaatsen.
Wie wil er nu een printer op 1,5 meter of hoger plaatsen, vraag ik mij dan af?

De WF-3540DTWF print behoorlijk snel vanaf het moment dat je de print-knop op het scherm hebt aangeklikt.
Ook de snelheid en kwaliteit waarmee zowel zwart/wit als kleur geprint wordt is, voor diegene die hem thuis of in een kleine onderneming gaan gebruiken, meer dan voldoende.
Wat ook erg prettig is, is dat hij dubbelzijdig print.
Spaart toch weer papier.
Ook de ADF (Auto Document Feeder) werkt gemakkelijk en ook dubbelzijdig bedrukte documenten vormen geen probleem.

Scannen gaat ook redelijk snel al lijkt het bij de start met een slakke gangetje te gaan.
De snelheid neemt toe naarmate het te scannen document in het apparaat verdwijnt.
De kwaliteit van de scan's is, in zwart/wit en kleur, goed te noemen.

De Fax gebruik ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen behalve dat het mogelijk is maar ik verwacht eigenlijk dat, dat net zo gemakkelijk en goed werkt als de rest.

Inkt verbruik.
Er zijn 4 losse cartridges aanwezig in deze printer.
Zwart,Cyaan,Magenta en Geel. (T1291-T1294) of (T1301-T1304)
Ik kan er na een weekje nog maar weinig over zeggen.
Zal dit, eventueel, via een latere update nog melden.

De WF-3540DTWF heeft 2 lade's voor papier die samen een heel pak (500 vel) papier lusten.
A3 printen gaat niet maar een legio aan formaten vanaf A4 weer wel.
Enveloppen,etiketten zijn ook te bedrukken.

Het enige dat een beetje jammer is, is dat de gebruiksaanwijzing( ook online bij Epson) niet echt uitgebreid is.
Sommige zaken,zoals b.v. foto's printen, met fotopapier, via de achterzijde van het apparaat is niet direct duidelijk en vergt enige research.
Wat ook niet echt helpt is dat er geen tekst en uitleg wordt gegeven over de meegeleverde software.

Tot slot.
Ik denk dat dit een hele goede printer is voor niet al te veel geld maar dan moet je wel even de moeite nemen om die Euro 30,- bij Epson terug te vragen.
Dan heb je voor Euro 119,- (in mijn geval) een, in mijn ogen, erg goede printer thuis staan.

Heb jij ook een Epson Workforce WF-3540DTWF?