Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 22EA63V-P Zwart Review

RareAMV 13 september 2013, 2.769 views

LG 22EA63V-P Zwart

Pluspunten

• geweldige kleuren
  • scherp beeld
  • veel aansluitingen: hdmi, dvi-d, vga, en koptelefoon aansluiting(geen speakers)
  • mat scherm(mening)

Minpunten

• te fel(maar dat kan ingesteld worden)
  • net iets teveel rood(kan zelf ook kalibreren)
  • Draad stroom adapter aan korte kant.(niet echt boeiend)
  • aansluitingen wijzen naar achter(als je hem niet ophangt, geen probleem)

Waarom deze monitor?

Ik wou graag een nieuwe monitor, die zeer kleurgetrouw was en natuurlijk full hd heeft, dat kleurgetrouw wou ik om dat ik hier en daar wel eens video bewerk, maar ik speel vooral spellen, en hoe beter de kleuren, hoe meer ik het spel ga waarderen(ben iemand die van graphics houd). En toen vond ik deze monitor, bij azerty voor 150 euro. Deze monitor had een IPS paneel en ik weet dat die zeer kleurgetrouw zijn(heb zelf een lg optimus 4x hd, met een ips, en daarop vond ik de kleuren al geweldig, vergeleken met mijn oude monitor), maar omdat ik dus graag game, wil ik niet een te trage response time, sowieso niet trager dan mijn oude beeldscherm (Dell E1911). Ik zocht ook een scherm met een matte rand en scherm, net zoals mijn vorige.

Wat vind je over het algemeen van de kleuren die het scherm weergeeft?

Ik vind, vanuit mijn mening, dat deze monitor geweldige kleuren weergeeft, maar natuurlijk is dat persoonlijk, LG heeft de kleuren al van te voren gekalibreerd en heeft ook de waardes van de kleuren gemeten. Volgens LG is dit scherm zeer kleurgetrouw. Ik zelf denk dat er wel iets minder rood in had gemogen, want die knalt van het scherm af, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik zal binnenkort een paar foto's maken van het scherm en het papier met de meetresultaten, waar ik zelf niet echt veel van snap trouwens^^. Verder is deze monitor bijzonder fel, ik moet de brightness naar 50% brengen om rustig te kunnen kijken, op klaar lichte dag, maar dit is niet echt een probleem. Ik raad aan voor mensen die een monitor zoeken met goede kleur weergave, de monitor op te zoeken in de winkel zelf en er een uit zoeken waarvan jij vind dat de kleuren goed zijn. En voor mensen die dit scherm niet kunnen vinden in de winkel(kon ik ook niet, 21.5 inch komt blijkbaar niet vaak voor) zoek naar de 23-27 inch versie(23ea63 en 27ea63 volgens mij), volgens mij zit daar het zelfde soort paneel in.

Wat vind je van de bouwkwaliteit?

Ik heb meerdere reviews gelezen van lg monitoren(niet deze maar monitors die ongeveer het zelfde zijn) en lees vaak dat mensen problemen met de voet van de monitor hebben, die schijnt nogal wiebelig te zijn, en ze hebben niet ongelijk, maar het is nou ook weer niet zo dat hij zo omvalt of afknapt, hij wiebelt niet als je heftig een spel speelt of als je tikt, dus vind ik het goed genoeg, hij wiebelt alleen als je hem aan/uit zet of instellingen veranderd. De monitor zelf is van goede kwaliteit plastic. Er zitten geen mechanische knoppen op, wat voor sommigen een probleem kan zijn, want je kunt niet blindelings een knop indrukken, en mensen met grote vingers kunnen last van dit soort knoppen hebben. Ik weet niet hoe de kwaliteit is over een langere periode, want ik heb hem nog maar net gekocht.

Wat vind je van het uiterlijk?

Deze monitor is in 1 woord: Prachtig. Deze type monitor (ea63) wordt volgens mij door lg ook wel de "almost edgeless monitor" genoemd, en op plaatjes van deze monitor lijkt dat ook zo, maar dat is een leugen(the brezel lie), de rand is ongeveer iets minder dan een cm dik(geschat). Wat nog steeds heel dun is. Als hij uit staat, lijkt het wel alsof hij geen rand heeft, tenzij je goed kijkt. De monitor is met 21,5 inch perfect voor mij, ik heb namelijk niet echt veel ruimte op mijn bureau en zit er redelijk dicht op. Verder is de rand onderaan geborsteld plastic die moet voordoen als metaal, en dat lukt aardig, en de randen aan de zijkanten en boven aan, is mat zwart(als van voren kijkt). Als je van de zijkant kijkt zijn ze weerspiegelend zwart(piano lak) net zoals de voet. De aansluiting wijzen naar achter, wat het ophangen moeilijk maakt, maar hij kan wel opgehangen worden met een vesa beugel(of zoiets^^)

Conclussie:

Een aankoop die dubbel en dwars het geld waard was, tot nu toe dan^^.

Deze review is bijna compleet gebaseerd op meningen en die kunnen verschillen.
Als u iets op te merken heeft aan deze review, zeg dat alstublieft in de commentaar gedeelte, zodat ik het kan veranderen, of blij zijn als het een opmerking is dat het een goed geschreven review is^^, en let vooral niet op mijn grammatica, want die is niet al te best.

Foto's komen morgen of overmorgen.

Bedankt voor het lezen^^.

Heb jij ook een LG 22EA63V-P Zwart?

Prachtige en hulpvolle review! _/-\o_

Ik had wel nog een vraagje ivm de stroomadaptor.
Je vermeld dat deze aan de korte kant is. Hoe lang is dit juist?
Betreft het een adapter uit 1 (transformator zit op de stekker) of 2 stukken (een aparte blok) ?

Ik ben bezig met een custom bureau / pc te bouwen en mijn stroomvoorziening zit in die bureau. Natuurlijk moet ik dan een wat langere afstand volgen om tot aan de schermen te geraken. Vandaar bovenstaande vraag. :)
sorry voor de late reactie, het gaat hier om 1 adapter(transformator op een stekker). Bedankt voor je reactie^^.
Bedankt voor de info!
Kan je me toevallig ook nog vertellen hoelang die draad ongeveer is?
ik weet het niet precies maar, ik denk rond een meter, misschien 1,2 meter
Bedankt voor deze duidelijke review, helpt me zeker bij het kiezen van een monitor!
graag gedaan hoor^^
Hoi.

Zit een beetje te speuren op internet voor een 3 monitor setup om te gamen. Speel je er wel een 1st person shooters op als BF3 of 4?

Is het wat?
Jup, niet vaak, speel vaak tf2, maar heb bf4 hardline beta gespeeld. Alles is mooi helder en kleurgetrouw vind ik, je moet geen super gesatureerde kleuren verwachten, ips schermen zijn gemaakt om zo'n nattuur getrouwe kleuren te weergeven. Het licht er maar net aan waar je voorkeur ligt^^.