Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

ViewSonic VX2255wmb Zwart Review

Bastard 17 januari 2009, 596 views

ViewSonic VX2255wmb Zwart

Pluspunten

• goede kleurweergave
  • weinig backlightbleeding
  • in hoogte verstelbaar en kantelbaar
  • veel waar voor je geld

Minpunten

• afwerking/uiterlijk is gewoon minder dan de (samsung) concurrentie
  • haperende dvi poort

ik heb geen tijd voor een volwaardige review, dus ik heb hem even vergeleken met mijn vorige monitor (een 206bw).

Ik heb deze monitor gekocht omdat ik graag een in hoogte verstelbare monitor wilde hebben voor surfen/autocad/gamen/teksterverwerken, en deze in meerdere tests als beste werd aangewezen.
Ik moet nu na ongeveer een maandje kijken deze tests gelijk geven, want hoewel de 206bw en 226bw van samsung bekend staan om hun goede kleurweergave's scoort deze monitor op dat gebied eigenlijk net zo goed, terwijl deze het beter doet qua backlightbleeding.
Verder ben ik erg te spreken over de grootte van de monitor, dat hij in hoogte verstelbaar is en dat er leuke extra's als (waardeloze) speakers en een (goede) webcam op zitten, zeker gezien de prijs valt het me allemaal 100% mee (gekocht voor 210 euro).
Enige dingen waarin hij minder is dan de 206bw is de uitstraling en afwerking, het is verre van slecht, maar hij zit gewoon wat minder goed in de lak en is net wat minder strak.
Verder zijn de menutjes in de monitor ook niet van samsung niveau, maar die gebruik je toch alleen even bij het instellen van de monitor dus daar hecht ik verder niet veel waarde aan.

Ondanks deze puntjes vind ik het echt een dikke aanrader, als je een in hoogte verstelbare 22" zoekt, is dit 'm.

Edit: Heb 'm nu dik een half jaar en loop me simpelweg te vaak te ergeren aan de dvi-poort die kuren heeft, dan doet hij het weer wel dan doet hij het weer niet enz, buitengewoon irritant en blijkbaar een veelvoorkomend probleem bij de viewsonic monitors, vandaar dat ik de bouwkwaliteit en afwerking naar slecht heb veranderd en de algemene beoordeling naar beneden heb bijgesteld. Een niet goed functionerende dvi-poort is voor mij gewoon een groot minpunt. Doordat je met even googelen massa's topics vind over dit probleem vind ik het ook geen aanrader meer, tenzij je alleen met de vga-poort werkt.

Heb jij ook een ViewSonic VX2255wmb Zwart?

Heb hem ook net en ben er helemaal blij mee. Ik ben het eens met je review, hoewel ik de webcam niet 'goed' zou noemen. Het menu is inderdaad niet zo best en ik vind dat net iets jammerder dan jij, omdat ik hem best af en toe bijstel op het omgevingslicht. En tja, eigenlijk is de kijkhoek waardeloos, maar dat moet je gewoon accepteren van een TN-paneel. Als je er goed voor zit, ziet het er piekfijn uit.