Specificaties 15,6" (1920x1080), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii Review

wesleh 12 september 2013, laatste update op 13 september 2013, 8.523 views

Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

Pluspunten

• Mobiliteit
  • Accuduur
  • nVidia GT750m
  • Touchscreen
  • Design
  • Geluid

Minpunten

• Geluid aan onderkant
  • Vingerafdrukken op scherm
  • Maar 1 USB3.0-poort

Dit is mijn allereerste review op Tweakers, ik heb geprobeerd het zo uitgebreid mogelijk te schrijven zodat jullie er veel aan hebben en het jullie eventueel kan helpen bij het kiezen van een product.
De foto's zijn gemaakt met een iPhone 4s en ge-upload naar imageshack.us waar ze gecomprimeerd zijn opgeslagen. Hierdoor zijn de foto's niet van allerbeste kwaliteit, mijn excuses hiervoor.

Beste Tweakers,

Voor mijn opleiding Informatica leek het mij handig om over een laptop te beschikken.
Op de opleiding word er namelijk vanuit gegaan dat je hierover beschikt en bovendien is het gewoon handig om je eigen apparaat hebben. Dit in verband met eventuele restricties en dergelijke beperkingen op de systemen van school. Een laptop had ik al, een HP DV6720ed, welke mij gedurende de jaren goed heeft gediend maar nu toch wel wat ouderdomskwaaltjes begint te vertonen. Hierdoor besloot ik om naar een nieuwe laptop op zoek te gaan die goed bruikbaar is voor school, snel is en zo nu en dan gebruikt kan worden voor een spelletje. Na een tijd rond te hebben gezocht op internet had ik mijn zinnen gezet op de Acer V7 582PG 74508. De laptop zag er strak uit, van binnen en van buiten.
Helaas moest ik nog zo'n twee maanden wachten voor ik de laptop kon bestellen aangezien de laptop nog niet beschikbaar was in Nederland. Via het buitenland bestellen leek ook geen optie want het lijkt erop dat dit specifieke model alleen is bedoeld voor Nederlandse consumenten. Uiteindelijk heb ik de laptop op 09-09-2013 besteld bij (toen nog) TakeITNow. De laptop werd geleverd op 11-09-2013.

De rest van de review zal bestaan uit de volgende hoofdstukken:
- Unboxen
- Warmte- en geluidsproductie
- Mobiliteit en accuduur
- Slot

Unboxen
De laptop zat verpakt in een slanke strakke verpakking.
Helaas zat er een pakbon opgeplakt die ongeveer een kwart van de voorkant van de verpakking innam.
Maar goed, dit is niets om op aan te merken richting Acer aangezien deze erop is geplakt door TakeITNow.
Tevens vind ik het überhaupt geen probleem dat deze erop zat, alleen vond ik het zonde van het uiterlijk van de doos.

Foto's van de verpakking:
Foto van de inhoud van de verpakking:

De verpakking bevatte het volgende:
- Netstroom-adapter
- Acer converter-kabel
- Set-uphandleiding
- Snelgids
- Garantie informatie boekje
- En niet geheel onbelangrijk, de laptop zelf

Foto van de uitgepakte inhoud:
Foto van de uitgepakte laptop:

Uiterlijk
Al voor dat ik de laptop besteld had, was bij mij de indruk gewekt dat de laptop een erg strak uiterlijk zou hebben. Nu de laptop binnen is werd deze indruk bevestigd. Bijna de gehele behuizing bestaat uit aluminium, met uitzondering van de onderkant, deze is gemaakt van plastic welke een goede grip verzorgd waardoor de laptop niet gaat schuiven wanneer je erop aan het werk bent.
Ook is het apparaat vrij dun en licht van gewicht wat positief bijdraagt aan de mobiliteit.
In de behuizing zitten twee indicatieve lampjes ingebouwd, één voor de energie-status en één om te zien of de accu al vol is tijdens het opladen. Lampjes die weergeven of Caps-, Scroll- of Numlock aanstaan ontbreken. Zelf vind ik dit geen heel groot gemis aangezien je dit gauw genoeg merkt tijdens het werken.

Foto laptop - vooraanzicht:
Foto laptop - zijaanzicht (links):
Foto laptop - zijaanzicht (rechts):
Foto laptop - achteraanzicht:

Specificaties/aansluitingen
Wat zeker een reden is geweest bij het maken van mijn keuze voor deze laptop, waren de specificaties.
Naar mijn idee zijn deze zeer goed voor een apparaat dat zo compact is als deze.

Hieronder nog even alle specificaties op een rijtje:
Processor: Intel i7 4500u - dual core 1,8GHz - max turbo freq. 3,0GHz
Werkgeheugen: 8GB DDR3 Low Voltage memory
Opslag: 256GB Toshiba SSD
Scherm: Full HD 15.6'' IPS Touchscreen
Grafisch: Intel HD Graphics 4400 / nVidia GT750m
Optisch station: Geen
Webcam: Acer Crystal Eye HD Webcam

Verder herbergt de laptop voldoende aantal aansluitingen, namelijk:
- 2x USB2.0
- 1x USB3.0
- SD-kaart slot
- 1x HDMI
- 1x Acer converter poort (VGA)
- WiDi (Wireless Display)
- LAN-poort
- 1x 3,5mm jack (earphones)
- Bluetooth
- Kensington lock bevestigpunt

De enige aansluiting die ik mis is die voor een losse microfoon zodat je altijd nog je eigen microfoon kan aansluiten (headset). Nu gebruik ik deze nooit, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier wel waarde aan hechten. Wat wel een mooie oplossing is, is de Acer converter poort (wat eigenlijk een mini display poort schijnt te zijn). Toen ik las dat de laptop hierover beschikte, had ik eigenlijk verwacht dat dit een poort zou zijn waar je zelf accessoires voor zou moeten aanschaffen.
Echter heeft Acer er direct al één meegestuurd wat een aantal mensen vast zullen waarderen.
Dit is namelijk een converter kabel van VGA naar de converter poort. Hierdoor is het dus mogelijk om alsnog een beeldscherm aan te sluiten welke alleen een VGA-aansluiting heeft.
Ik heb gezocht welke aansluitingen er nog meer mogelijk zijn, maar dit kon ik zo 1-2-3 niet vinden.

Foto aansluitingen - achterkant:
(v.l.n.r.: LAN-poort, USB3.0, Converter-poort, HDMI, Kensington lock bevestigpunt, stroomaansluiting)

Eerste start
Na de set-uphandleiding gelezen te hebben, heb ik de laptop aangezet.
Het is wel degelijk handig deze handleiding te lezen, hierin staat namelijk vermeld dat je de netstroomadapter moet aansluiten voordat je het systeem voor de eerste keer start.
Het opstarten ging vrij vlot, ik kreeg twee keer een Acer logo te zien en ik kon beginnen met het instellen van Windows. Ik werd gevraagd een kleurenschema te kiezen, een WiFi-netwerk in te stellen en mijn outlook-account te koppelen. Wat mij opviel is dat het touchpad een beetje stroefjes aanvoelde.
Achteraf bleek dat dit kwam doordat het nog nieuw was, het voelt nu namelijk gladder aan.
De laptop beschikt over ongeveer 185GB van de totale 221GB na het opstarten.

Foto van de laptop na eerste start:

Software (bloatware)
Zoals meestal bij laptops (van Acer) word er een behoorlijk softwarepakket voorgeïnstalleerd.
Negen van de tien keer heb je niets aan deze software.
Echter kan het soms ook wel leiden tot een ontdekking van een handig programma of leuke game.
Helaas is dat laatste naar mijn idee niet het geval op deze laptop.

Dit is wat er wordt meegeleverd:
- Office 365 trial
- NewsXpresso
- 7Digital
- Zinio
- Kindle
- WildTangent Games (Inclusief een aantal spellen waaronder Bejeweled, Cut The Rope en Plants vs. Zombies)
- Spotify
- Music Maker Jam
- eBay
- Social Jogger
- Acer Crystal Eye
- WeatherBug
- Skype

Ondanks dat dit nog niet alles is, is het wel al een behoorlijke lijst naar mijn mening.
Uiteraard zitten hier wel een aantal programma's tussen zoals Skype en TuneIn die ik wel gebruik.
Echter betreft het hier geen ontdekking want beide apps kende ik al.
Wat trouwens een nadeel is van de Skype-versie die geïnstalleerd is, is dat dit de Metro-versie is.
In deze versie is het enkel en alleen mogelijk om in te loggen met een outlook-account.
Je bent verplicht de bureaublad-versie te installeren om in te loggen met andere accounts.

Scherm
Zoals je eerder in de review hebt kunnen lezen beschikt de laptop over een Full HD 15,6'' touchscreen.
Alles ziet er erg strak en gedetailleerd uit. Wat voor sommige mensen misschien wel een minpunt is, is dat het scherm een nogal spiegelende afwerking heeft. Ikzelf vind dit niet erg, ik vind het eerder mooi, maar ik weet dat er mensen zijn die dit alleen maar irritant vinden.
De kijkhoeken zijn naar mijn idee goed, maar wanneer je te scherp in het scherm kijkt zie je weerspiegeling van wat er aan de andere kant van het scherm staat.
Dit komt voornamelijk door de spiegelende afwerking van het scherm, niet door de helderheid, in dit opzicht is het dus wel een minpunt. Het scherm kan pakweg zo'n 150 graden kantelen wat handig is wanneer je snel staand iets op het scherm wilt bekijken. Anders moet je jezelf continu in je stoel installeren voordat je even snel iets kunt lezen. Verder blijft het scherm goed staan op de stand waarin je hem zet. Het touchscreen werkt goed en is zelfs met 10(!!) vingers te bedienen.
Dit lijkt me alleen niet erg praktisch aangezien ik dan niets meer op het scherm kan zien omdat me handen ervoor zitten. Tevens laat het een hoop vingerafdrukken achter op het scherm welke moeilijk, maar wel zichtbaar zijn wanneer je recht voor het scherm zit. Wanneer je vanuit een andere (scherpere) hoek op het scherm kijkt zijn de vingerafdrukken zeker zichtbaar. Echter is het bij sommige spelletjes wel leuker om toch met touch te werken ipv met de muis zoals bij het meegeleverde spel Cut The Rope.

Foto van het scherm in het donker:

SSD Prestaties
Wat ik ook een pluspunt vond aan deze laptop is dat deze over een SSD beschikt.
256GB leek me genoeg voor een laptop die eigenlijk voor school bedoeld is.
In principe ben ik van plan om programma's lokaal op te slaan en opgeslagen documenten, afbeeldingen, schoolopdrachten etc. op een medium te plaatsen dat ik op meerdere apparaten kan gebruiken.
De SSD is van het merk Toshiba, model: THNSNH256GMCT
De opgegeven snelheden van deze SSD zijn als volgt:
- Lezen (sequentieel): 534MB/s
- Schrijven (sequentieel): 471MB/s

Ik heb de snelheden getest met het programma CrystalDiskMark.
Dit waren de resultaten:

Zoals in bovenstaand plaatje valt te zien haalt de SSD niet de opgegeven snelheden, maar toch hoor je mij niet klagen. Ik ben tevreden over de snelheden en misschien komt er ooit een firmware-update uit voor de schijf waardoor de snelheden dichter in de buurt komen van de opgegeven snelheden.

Game prestaties
Zoals ik in het begin al aangaf vond ik het ook belangrijk om zo nu en dan een spelletje te kunnen spelen op de nieuwe laptop. De spellen die ik regelmatig speel zijn League of Legends en PayDay 2.
Dit zijn dus ook de spellen die ik heb getest. League of Legends speelt met 60 fps zonder enige moeite full-screen op 1920x1080 met alles op high. PayDay 2 had met dezelfde settings wat meer moeite maar moest het doen met 30 tot 40 fps. Zodra de resolutie omlaag werd gezet was het spel vloeiend te spelen met ongeveer 60fps.
Ook heb ik 3DMark 11 een test laten doen en dit was het resultaat:
Link

Verbindingen
De laptop beschikt over een LAN-aansluiting, WiFi, WiDi en Bluetooth.

Speedtest met bekabelde verbinding:

Speedtest met WiFi:

WiDi en Bluetooth heb ik helaas niet kunnen testen gezien het feit ik hier geen geschikte apparaten voor heb.
Uiteraard heb ik wel verscheidende apparaten die Bluetooth hebben maar dit zijn Apple apparaten die ik dus niet kan gebruiken om de Bluetooth verbinding met mijn laptop te testen.

Toetsenbord
Het toetsenbord is uitgevoerd in eiland-stijl, de toetsen vormen eilandjes in de behuizing.
De toetsen zijn goed te bereiken en reageren naar mijn mening zoals het hoort.
Het is dus niet zo dat je zo ongeveer je hand moet verrekken om vanaf het midden toetsen aan de zijkant van het bord in te toetsen en deze dan nog stevig zou moeten indrukken om de toetsaanslag daadwerkelijk te registeren.
Rechts van de hoofdtoetsen is ook een numpad ingebouwd.
Nu gebruik ik dit zelf niet vaak, maar er zijn zat mensen die hier wel veel waarde aan hechten.
Het toetsenbord heeft ook een aantal functietoetsen die handig kunnen zijn:
- WiFi in-/uitschakelen
- Volume ont-/dempen
- Toetsenbord-verlichting in-/uitschakelen
- Helderheid regelen
- Volume regelen
- Play/pauze, stop, terug- en vooruitspoelen

Ook is het toetsenbord uitgevoerd met verlichting zodat je in het donker verder kunt werken zonder net die ene toets die je nodig had kwijt te zijn.

Foto van toetsenbord met verlichting:
(Tevens zijn op deze foto ook goed de indicatielampjes te zien voor de accu en het opladen)

Touchpad
De laptop beschikt over een groot touchpad met eronder 'klikknopjes', zoals ik het noem.
Door links- of rechtsonder enigszins stevig op de touchpad te drukken, kun je links- of rechtsklikken.
Zoals ik eerder in deze review al zei leek het alsof de touchpad nogal stroef was, maar dit gevoel verdween na er een tijdje op gewerkt te hebben. Ook heeft de touchpad support voor de zogeheten multi-touch gestures. Hierdoor is het mogelijk om met twee vingers van boven naar beneden of andersom te bewegen waarmee je een pagina omhoog of omlaag kunt laten scrollen.
Naast deze beweging zijn er nog een aantal waar ik zelf nog even aan moet wennen.
Aan de ene kant is het handig, maar omdat dit nieuw voor me is en ik er dus nog niet zo goed mee kan omgaan lijk ik zo nu en dan nogal wat onhandig met het touchpad.
Het touchpad is uitgevoerd in het zelfde design als de rest van de laptop alleen met een iets lichtere teint, zo past het goed bij de rest van het systeem.

Foto van touchpad:

Multimedia
De laptop heeft in het midden aan de voorkant (onder de touchpad) twee ingebouwde microfoons.
Ik heb deze getest door het skype testgesprek uit te voeren en het resultaat was goed.
Mijn stem was duidelijk te horen zonder enige ruis door de opname heen.
Dit gesprek heb ik gevoerd in een fluisterstille ruimte dus ik weet niet hoe de microfoon presteert in een ruimte met achtergrond geluiden. De speakers van de laptop zijn vrij goed naar mijn mening.
Het systeem word geleverd met Dolby Home Theater software en dit is ook wel de reden waardoor het geluid goed klinkt. Het is namelijk mogelijk om deze software uit te zetten waardoor je de speakers zonder optimalisaties kunt beluisteren. Wanneer je dit doet is het geluid niet heel erg vol en nogal blikkerig.
Dit kun je dus het beste aan laten staan en dan kun je van een goede kwaliteit geluid genieten.
De speakers zitten aan de onderkant van de laptop waar ze een goed en luid volume produceren.
Wat wel minder is, is dat de speakers aan de zijkant van de laptop zitten, ongeveer in het verlengde van waar ik mijn arm op de laptop neerleg. Hierdoor word het geluid enigszins gedempt en/of vervormd, ligt eraan wat voor tonen er geproduceerd worden. Ondanks dit vind ik het geluid nog steeds goed alleen had het beter gekund. Ook beschikt de laptop over een webcam die in een redelijke kwaliteit beelden kan vastleggen. De laptop heeft wel vrij veel licht nodig om überhaupt iets te kunnen zien, wanneer je volledig in het donker zit en de helderheid van je scherm is laag of je bekijkt een donkere pagina, dan is er vrijwel niets zichtbaar via de webcam.

Foto genomen met de webcam van een random object:
(Deze foto is 's avonds gemaakt met niet heel veel licht)

Warmte- en geluidsproductie
Het valt mij heel erg mee hoe warm de laptop word terwijl ik eigenlijk iets anders verwacht had.
Mijn verwachting was namelijk dat het systeem best heet zou kunnen worden bij een redelijke belasting omdat het systeem erg compact is. Gelukkig is dit niet het geval wat alleen maar beter is.
Het enige aan de laptop wat warmer wordt tijdens belasting is het deel aluminium tussen het toetsenbord en het scherm. Hier merk je eigenlijk niets van tenzij je per ongeluk met je vinger van een toets schiet en het gedeelte aanraakt. Ook de geluidsproductie valt mee. Je zou denken dat de warmteproductie laag word gehouden door de fans hoorbaar te laten draaien. Echter hoor je deze nagenoeg niet, ze slaan alleen aan tijdens het spelen van een spel en zelfs dan maken ze relatief weinig geluid.
Tijdens het spelen van een game schommelt de temperatuur van beide cores rond de 60 graden.

Mobiliteit en accuduur
Zoals ik in het begin aangaf is mijn nieuwe laptop hoofdzakelijk bedoeld voor schooldoeleinden.
Het was dus bij het maken van mijn keuze ook belangrijk dat de laptop niet te groot was, 15,6" is dus een mooie grootte. Verder moet hij natuurlijk ook niet te zwaar zijn om iedere dag mee te nemen naar school.
Ook vond ik het fijn als de laptop qua hoogte niet te dik was. Als laatste moest de accu goed zijn: op school zijn er in de lokalen niet altijd genoeg stroompunten voor iedereen beschikbaar dus moet de laptop het ook zonder stroomtoevoer een aantal uurtjes kunnen volhouden. Deze laptop voldoet gelukkig aan al deze punten. Het is natuurlijk altijd maar de vraag hoe een laptop daadwerkelijk is nadat je hem besteld hebt. Met een volle accu kun je ruim 5 uur aan de slag als je normale taken uitvoert.
Hierbij moet gedacht worden aan browsen, email lezen, schoolopdracht maken etc.

Slot
Ik heb wat ik wou, een laptop die een hoge mobiliteit heeft en toch genoeg features biedt.
Mocht je jezelf herkennen in mijn profiel en dus dezelfde wensen hebben, dan is de Acer V7 582PG 74508 een goede keuze. Het is weliswaar een vrij duur systeem maar je krijgt er echt wat voor en kunt weer een paar jaar vooruit. Aan de andere kant valt de prijs ook wel weer mee, er zijn duurdere systemen die dan wel een hogere mobiliteit waarborgen, denk aan ASUS ultrabooks of de MacBook Air, maar minder features bieden dan dit systeem. Vooral grafisch is dit één van de weinige ultrabooks met een dergelijke grafische rekenkracht (nVidia GT750m). Al met al ben ik blij en ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop.

Heb jij ook een Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii?

Ik heb deze laptop sinds vorige week ook in huis. Ben erg tevreden met dit bakkie en kan me helemaal vinden in de review die hier geschreven is. Toetsenbord maakt wel vrij veel lawaai (als je typt :P) en het touchpad voelt wat vreemd aan, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik gewend ben aan een andere. Geluid aan de onderkant vind ik soms vervelend, vooral als je 's avonds in bed nog even een serie/film kijkt. Vingers op m'n scherm heb ik geen last van - dat heb je bij de iPad ook en je ziet het nauwelijks. Bovendien hoef je de touch screen niet te gebruiken natuurlijk :-).

Wat hij beschrijft aan het einde: "Mocht je jezelf herkennen in mijn profiel en dus dezelfde wensen hebben, dan is de Acer V7 582PG 74508 een goede keuze." sluit ik me ook helemaal bij aan. Kortom: heb je het geld (1230 euro) er voor over, dan zou ik je deze echt willen aanraden.

Bestellen heb ik ook bij TakeItNow gedaan en ben echt enorm tevreden over hun!
Mooie review, zeer uitgebreid! (Je zou de afbeeldingen nog direct in de review kunnen plaatsen, zodat we niet eruit hoeven te klikken)

Ik snap het ook niet waarom zowel Acer met dit model als Asus met de N550JV de speakers aan de onderkant aanbrengen, misschien met warmte te maken..

Vraag; ik kan deze laptop alleen in het grijs vinden, en vind deze eigenlijk veel mooier. Op de Acer site staat dat hij verkrijgbaar is in meerdere kleuren. Weet jij of iemand hier iets meer van toevallig?

Zeer nette review, +2
Allereerst bedankt!
Het is altijd goed om te zien dat mensen je werk waarderen.

Over de speakers:
Het plaatsen van de speakers aan de onderkant van het apparaat vind ik eigenlijk niet eens erg.
Vaak heb ik het idee met speakers van laptops of telefoons dat het geluid zich alle kanten op verspreid. Daarom leg ik mijn telefoon vaak tijdens het muziek luisteren tegen een ander oppervlak zoals een muurtje waardoor het volume harder lijkt te worden.
Ik denk dat daarom de speakers aan de onderkant zijn geplaatst zodat wanneer je muziek luistert er een harder volume ontstaat, mits je de laptop neerzet op een vast oppervlak zoals een bureau en dus niet op je schoot. Wat helaas wel minder is zoals ik ook al aangaf in de review is dat wanneer je je armen op de laptop laat rusten het geluid enigszins word gedempt doordat je armen een blokkade vormen tussen de geluidsbron en je oren.

Net zoals jij heb ik ook voor ik mijn aankoop deed gezocht naar welke kleuren er beschikbaar waren aangezien er meerdere werden getoond op de website van Acer zelf.
Ik vond de zwarte uitvoering namelijk ook wel netjes maar ik vond de 'cool grey', zoals de uitvoering heet die ik heb gekocht en voor zover ik weet alleen in Nederland beschikbaar is, toch het mooist. Naar aanleiding van je vraag heb ik toch nog even gezocht en voor zover ik heb kunnen vinden is het alleen in Amerika mogelijk andere kleuren te nemen. Echter heb je dan wel ook meteen met andere modellen te maken die niet dezelfde specificaties hebben als de hierboven beschreven laptop.

Ik zal proberen de linkjes naar de foto's aan te passen naar fotolinks zodat je inderdaad niet speciaal naar een ander venster hoeft te gaan om de plaatjes überhaupt te kunnen bekijken. :)
Kijk, zo ziet de review er nog beter uit! ;)

Nogmaals bedankt voor de uitgebreide review, hoogstwaarschijnlijk wordt het deze.
Ik wist niet dat er Core i7 dualcore processors waren.
Niet altijd, hangt af van het model.
Leuke review!

Vraagje: ben je nog steeds tevreden met het scherm? Of zijn er nog meer mensen hier die iets kunnen zeggen over het scherm met betrekking tot spiegeling? Ik ben op zoek naar een full hd scherm, maar ik twijfel heel erg of je last gaat krijgen van de weerkaatsing van het licht omdat het touch is....
Bedankt!

Ik ben zeer tevreden over het scherm. Het is in het begin een beetje wennen om naar het spiegelende scherm te kijken. Vooral wanneer er geen stopcontact in de buurt is en je je accu zo lang mogelijk wilt gebruiken waardoor je dus de helderheid zo laag mogelijk zet, was het soms vervelend. Is dit niet het geval, omdat je bijvoorbeeld aan 3 uur accutijd genoeg hebt of omdat je gewoon de beschikking over netspanning hebt, dan kun je de helderheid op het hoogste niveau zetten en heb je vrijwel nergens last van. Zoals ik al zei, het is vooral even wennen in het begin maar naar verloop van gebruik let je er niet meer op.
Dit zelfde geldt tevens voor de vingerafdrukken waar ik enigszins negatief over was:
In het begin valt dit meer op dan nu ik de laptop al een aantal weken in gebruik heb.
Maar ook de zichtbaarheid van de vingerafdrukken heeft te maken met de helderheid.
Staat de helderheid op het hoogste niveau dan zie je het nauwelijks, zet je de helderheid laag dan zul je sneller merken dat er een veeg op je scherm zit. :)
Zeer mooie review!

[Reactie gewijzigd door Dynoot op 7 oktober 2013 11:59]

Bedankt voor deze review.

Toch vraag ik mij af waar het minpunt: 'geluid aan de onderkant' vandaan komt. In de review schrijf je ' het valt reuze mee'. Wat was je hiervoor gewendt? En hoe storend is dit lawaai. Salomar geeft ook aan dat hij het toch stiekem wel vervelend vind.
Graag gedaan, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mijn vorige laptop had de speakers boven het toetsenbord zitten. Hierdoor word naar mijn mening het geluid direct de omgeving 'ingeblazen'. Je hebt hierdoor in principe altijd redelijk geluid, ligt natuurlijk ook aan de speakers zelf, maar aan de plaatsing is niets mis.
Nu de speakers van deze laptop aan de onderkant zitten is dit een ander verhaal.
Wanneer je de laptop op een tafel of iets dergelijks plaats, in ieder geval een solide oppervlak, dan is er niets op het volume van de speakers aan te merken. Maar zoals Salomar inderdaad aangaf en waar ik ook op doelde is het volume minder wanneer je bijvoorbeeld in bed ligt of de laptop op schoot hebt. Het geluid komt hierdoor op je deken, matras, been etc. waardoor het geluid word gedempt.

Ik hoop dat je met bovenstaande uitleg snapt wat er bedoeld word.
Mocht je meer vragen hebben dan mag je altijd een berichtje sturen. :)
Vandaag in de winkel geweest om te kijken naar dit model. Helaas hadden ze extreme uitvoering met i7 en ssd enzo niet liggen, maar wel een v7. Toen ik de v7 in mijn hand had vond ik hem alles behalve robuust. Het scherm tussen de bevestigingspunten in, is helemaal door te buigen. Verder moet het touchpad goed ingedrukt worden om te klikken. Misschien was dit extremer omdat het een winkel-model was, maar ik betwijfel het. Wat zijn jullie ervaringen met de robuustheid van dit model?
Ik heb even mijn laptop erbij gepakt en het is inderdaad zo dat wanneer je op het onderste deel van het scherm drukt dit naar achter buigt. Echter zie ik niet in waarom je op dit gedeelte van het scherm zou willen drukken aangezien hier alleen 'Acer' staat en dat deel van het scherm verder geen functie heeft. Dit zou dan naar mijn mening ook het enige punt zijn waar het tekort komt op robuustheid. Verder is het touchpad naar mijn mening goed in te drukken, maar inderdaad, in het begin moet je soms wat hard drukken. Naar gelang je het 'klikken' van het touchpad vaker gebruikt word dit steeds makkelijker. Heeft denk ik te maken met nieuwigheid. :)
Dank voor deze uitgebreide review.

Nu we weer wat verder in de tijd zijn, ben je nog steeds zo enthousiast? Ik zit zelf te twijfelen of ik hem zal kopen, maar de vele opmerkingen die ik overal lees over de kwaliteit van het merk Acer houden me toch nog wel bezig.
Graag gedaan.

Om kort te zijn, ja, ik ben nog steeds even enthousiast over de laptop. Wat ik vooral fijn vind is de lange accuduur. Zoals ik al aangaf in de review is er tijdens mijn lessen niet altijd de beschikking over netstroom. Gelukkig houdt de laptop het makkelijk 5 uur vol.

Het twijfelen had ik voor mijn aankoop ook. Ik las dat Acer producten spontaan kapot gingen en voldoende andere mankementen gingen vertonen naar verloop van tijd. Echter hebben een aantal van mijn klasgenoten ook Acer producten en hebben niets te klagen. Vandaar dat ik besloot om de laptop te kopen. :)
Hoi,

Ik heb deze laptop gehad (en ook al wat andere Acers versleten) en heb hem van de hand gedaan omdat ik niet tevreden was. Elke keer als ik een Acer koop neem ik mij voor de volgende keer GEEN Acer meer te kopen maar dan val ik weer voor de prijs en dan ben ik weer teleurgesteld in wat ik gekocht heb. Het terugsturen van een gekochte laptop is bijna niet mogelijk) Hieronder wat punten die de V7 een net niet laptop maken en daarom weer snel verkocht hebt. Wel een beetje met gemengde gevoelens want het uiterlijk en het scherm is wel heel erg goed.

1. De aan en uitknop zit aan de linker zijkant, daar waar je de laptop vastpakt als je hem wilt optillen om hem te verplaatsen als hij aanstaat. Je drukt hem dan vaak per ongeluk uit (slaapstand) . Omdat de voorkomen pak je hem na een tijd wat lager vast en dan voelt hij topzwaar aan.

2. Het gewicht vindt ik persoonlijk nog te zwaar om hem mee te nemen maar met name als je hem moet verplaatsen als hij aanstaat en vanwege de plek van de aan en uitknop ga ik steeds het scherm een stukje dichtklappen om hem op te pakken.

3. De verlichting van het toetsenbord licht niet overal gelijk op. Bij de 5 en de 6, F6 F7 is het duidelijk wat donkerder. Wat veel erger is, als je de laptop aanzet in het donker dat je de middels een FN toets combinatie moet gaan zoeken om de verlichting van het toetsenbord aan te zetten IN HET DONKER! Wie bij Acer heeft dit bedacht? Die moeten ze meteen ontslaan.

4. Het toetsenbord heeft geen lekkere aanslag. Waardeloos gewoon. Het valt mij gewoon op Acer na zoveel jaren nog steeds geen fatsoenlijk toetsenbord heeft. (Ik heb toevallig de S7 bekeken en die heeft ook weer een waardeloos toetsenbord) Blijkbaar wordt hier totaal geen aandacht aangeschonken door Acer maar ik ik vindt het een erg belangrijk onderdeel. De toetsen hebben te weinig ruimte om in te zakken en ze steken te weining uit de cover zodat je bij wat langer typewerk aanslagen mist. Gewoon verschrikkelijk dit. Neem eens een voorbeeld aan Dell. Die maken echt goede toetsenborden of Apple natuurlijk.

5. Het touchpad voelt niet lekker aan. Het oppervlakte is te stroef. De knoppen moet je ook te zwaar indrukken (Deze hebben weer een te lange weg te gaan voordat je klik voelt, er gaapt zelfs een grote lelijke opening als je de muisknop indrukt) waardoor het niet prettig werkt als je gewend bent om met wijsvinger en duim te werken. Een RSI duim zul je er niet van krijg want het touchpad is werkelijk verschrikkelijk dat ik meteen een muis heb gepakt om nog enigszins met dit toestel te werken. De knoppen werken niet alleen te zwaar maar ze reageren ook nog eens op het muispijltje waardoor je heel vaak misklikt. Zelfs de grote Windows knop Start is moeilijk te raken als je met je duim een linkermuisklik (of rechtermuisklik) wilt geven. De zijnkant vd duim heeft een groter opervlakte dan de punt van een vinger en daardoor beweegt de muispijl mee als je de muisknop wilt indrukken en dan klik je ernaast. Grrrr dit is echt zo irritant en dat voor een laptop in deze prijsklasse. Ik merk op dat veel laptops daar last van hebben die een touchpad hebben dat uit een gedeelte bestaan. Dan heb ik toch liever 2 losse knoppen maar als ik dan het touchpad van een Macbook voel dan denk ik verrek, dit de ferrari onder de touchpads.

Na een aantal laptops gehad te hebben door de jaren heen merk ik dat ik steeds kritischer ben gaan worden over de afwerking en de kwaltieit van de dingen dit je dagelijk gebruikt. De CPU en grafische kaart zijn dingen die je niet direct ziet maar het scherm moet je elke dag naar kijken, het toetsenbord raak je honderden keren aan per dag en oppakken, verplaatsen en meenemen is ook een belangrijk punt geworden.

Een mooi en mobiel (vooral erg licht) toestel is de Toshiba Z930. Deze heeft ook een goed toetsenbord maar helaas geen IPS scherm waardoor een Macbook Air (met Windows geinstalleerd) ook geen slechte keuze is als je niets geeft om een IPS scherm.

Zelf zet ik mijn zinnen op een betaalbare 14 Inch laptop, met IPS scherm (Aanraakscherm is niet noodzakelijk) van max 1,65kg, met een verlicht toetsenbord erin en een goede batterijduur van meer dan 5uur. Helaas is de Dell Latitude 14 7000 te duur maar hij valt te overwegen daar je 3 jaar garantie krijgt. Dat is geen overbodige luxe want veel laptops kampen met met moederbordproblemen en dan gewoon niet meer aangaan. (Wellicht het gevolg van loodvrij soldeertin)

En ja sorry voor de typo's. Ik heb geen zin en tijd om deze te verbeteren :-)

[Reactie gewijzigd door esreverse op 12 januari 2014 10:17]

Ik heb deze laptop nu een halfjaar sinds eind juli 2013. Ik herken de 5 dingen die je opnoemt maar ervaar deze niet op dezelfde wijze.

Jouw beslissing om deze laptop te verkopen op basis van de 5 probleempunten vind ik jammer. Persoonlijk heb ik met al deze punten geen enkel probleem en is dit een aankoop waar ik tevreden op terugkijk.

Natuurlijk nemen we een risico met Acer producten. We kennen allemaal de verhalen. Ondanks dat heb ik nu wel een product op mijn bureau staan dat perfect werkt en waar mensen jaloers naar kijken. En helemaal wanneer ik uitleg waarom ik geen MacBook heb gekocht maar hiervoor heb gekozen.

Licht om mee te nemen, groot genoeg om op te werken, grafische kracht genoeg om games op te draaien en dat alles met een goede accuduur, HD scherm en touchscreen(meer een gimmick maar in de trein zeer handig met weinig ruimte),

In het kort jouw probleempunten:
1. Aan en uitknop, 1 keer gebeurd in een half jaar, ging in slaapstand, 5 seconden later kon ik weer verder.
2. Het gewicht vind ik erg weinig voor een 15 inch laptop, en valt binnen de ultrabooknormen. Van lager vastpakken heb ik geen last.
3.. de toetsenbord verlcihting vindt ik prima, en de fn combinatie vond ik na 2x uit mn hoofd zonder moeite.
4. toetsenbord wekt geen irritatie op bij mij, idd het maakt meer geluid, maar dit vind ik juist prettig.
5. De touchpad, de multi touch is niet voor niets geintegreerd en werkt goed, de keren dat ik moet drukken zijn op 1 hand te tellen.

Kortom dit is mijn ervaring en ben er heel tevreden mee.
ps: sluit me aan bij het typo's standpunt(a)

Groeten,
Coen