Microsoft Windows 2000 Professional (OEM, NL) Review
Een hele verademing na de 9x stal, en dat was wel degelijk een stal installeren gaat - net zoals bij XP nu - bijzonder vlot en alles en iedereen ondersteunt 2000. Een hele rist drivers zitten ook on-board wat het "spelen" ten goed komt, kaartje erin, eruit... waar je bij 9x nog regelmatig een "blue-screen" kreeg, bestaat dat niet meer bij 2000. Ik had het op verschillende (6-tal) pc's draaien, vrijwel continu en echt zeer zelden problemen gehad. Nooit is veel gezegd:), maar ik haalde nog geen 20 vastlopers per jaar op die 6 pc's! De min specs zijn wat raar, op de site van MS wordt er gezegd min P166, 64M maar ik draai het al 2.5jaar op een P133 48M (muziek afspelen over t netwerk), en dat loopt bijzonder lekker, een...
Pluspunten
superieur netwerkbeleving super stabiel! eenvoudige interface (as usual, maar toch)
Minpunten
met heel nieuwe configuraties (P4, Athlon) schaalt hij niet door, dan gaat hij niet sneller meer ofzo ik zou de "stop" zetten op 1Ghz en vanaf meer overschakelen op XP
Eindoordeel
installeren gaat - net zoals bij XP nu - bijzonder vlot en alles en iedereen ondersteunt 2000. Een hele rist drivers zitten ook on-board wat het "spelen" ten goed komt, kaartje erin, eruit...
waar je bij 9x nog regelmatig een "blue-screen" kreeg, bestaat dat niet meer bij 2000. Ik had het op verschillende (6-tal) pc's draaien, vrijwel continu en echt zeer zelden problemen gehad. Nooit is veel gezegd:), maar ik haalde nog geen 20 vastlopers per jaar op die 6 pc's!
De min specs zijn wat raar, op de site van MS wordt er gezegd min P166, 64M maar ik draai het al 2.5jaar op een P133 48M (muziek afspelen over t netwerk), en dat loopt bijzonder lekker, een 98 machine zou het niet kunnen, omdat de netwerkkaart onder 98 veel minder goed presteerde.
Gigantisch voordeel is het super vlotte netwerk-gebruik, met een minimum aan instellingen (en kennis;)) kan je uw thuisnetwerk leggen en de andere computer ook volledig benaderen (in XP zijn er al geavanceerdere restricties).
Heb jij ook een Microsoft Windows 2000 Professional (OEM, NL)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!