Conceptronic Grab'n'Go Photbox with LCD 160GB Zilver Review

JaGe53 12 september 2008, 408 views

Conceptronic Grab'n'Go Photbox with LCD 160GB Zilver

Pluspunten

• De leverancier (Conceptronics) is zéér soepel bij de ondersteuning, helaas krijg je daarmee niet de foto's terug die op de imagetank staan, die ben je kwijt!!! (en volgens míjn boekje wil ik die foto's dus wél hebben!!!!)

Minpunten

• Aparaat kan kennelijk niet tegen de röntgen-apparatuur op luchthavens!!!
  • Bij een defect ben je meestal ook eventueel reeds opgeslagen foto's kwijt!!

Deze imagetank heeft kennelijk last van vliegangst.... gisteren het 3e exemplaar binnen 6 maanden geretourneerd naar de fabrikant!!!

De tank werkt an sich goed, tot het moment dat je hem meeneemt op een vliegreis (is mij dus nu 3 maal overkomen). Op een of andere wijze lijkt het apparaat defect te raken door de controle met röntgenstraling op vliegvelden.
Voor mij is een imagetank met name interessant bij verre (vlieg)trips, hier thuis kan ik wel toe met mijn voorraad CF-cards dus voor mij is dit een volstrekt onbruikbaar product!!

Symptomen: 2GB CF card wordt voor 70% ingelezen, daarna een error-melding.
Soms is de harde schijf dan nog even benaderbaar, maar je kunt daar niet op gokken.

Ik ga nu dus op zoek naar een andere imagetank, dit product komt er nij mij in ieder geval niet meer in!!!

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go Photbox with LCD 160GB Zilver?

Als jij electronica tot 3x toe laat frituren door een rontgenscanner, lijkt het me niet dat het apparaat daar schuldig aan is. Iedereen weet dat je digitale media niet bloot moet stellen aan hoge doses straling of magnetische velden.
Een eerlijke review kan ik dit dan ook niet noemen. Heb je de gebruiksvoorwaarden van het apparaat wel eens doorgelezen?
Daar heeft Squeeky wel een punt, maar aan de andere kant is dit product toch haast alleen interessant voor op reis. Dan is het overleven van het electrische veld bij de security toch wel essentieel, en daar had Conceptronics dan toch ook over kunnen nadenken. Ik bedank JaGe53 voor zijn review, want ik weet nu dat ik een ander product moet kopen voor mijn reis deze zomer!