Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LA6918 Zwart Review

DaWacko87 11 september 2013, 803 views

LG 42LA6918 Zwart

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Vormgeving

Minpunten

• Slechte software
  • Matige CI+ ondersteuning
  • Bouwkwaliteit Magic Motion remote

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik heb dit LG toestel nieuw gekocht toen deze net uit was. Als ik de tv nog zou kunnen inruilen deed ik dit meteen. Het beeld is echt uitmuntend en het geluid stelt ook niet teleur (voor een platte tv). Maar de software...

Waar moet ik beginnen. Allereerst waren er veel problemen met de ci+ module. Om de haverklap verloor de tv zenders en gaf de verschrikkelijke nietszeggende "scrambeld programma" melding weer. Het bleek dan ook dat de televisie nog helemaal niet ziggo gecertificeerd was (versie 3.x). Op zich vond ik dit niet zo'n probleem wetende dat een update naar versie 4.x dit probleem hoogstwaarschijnlijk zou oplossen. Maar helaas, de update heeft er voor gezorgd dat de desbetreffende melding minder vaak voorkomt, maar niet geheel is verdwenen.

Deze melding is niet het enige waarin de LG tv teleursteld. Regelmatig wanneer er bijvoorbeeld een film via het netwerk is afgespeeld of een smart tv applicatie is gebruikt, wat trouwens redelijk goed gaat, is het terug overschakelen naar gewoon tv kijken een teleurstelling. De televisie wordt dan zo traag dat er totaal geen feedback is bij het gebruiken van de magic motion remote. Er zit dan een enorme lag in dat het meestal raadzaam is de televisie helemaal uit te schakelen.

Het ergste is misschien nog wel hetgeen dat bijna dagelijks de televisie op zwart springt bij het kijken van een televisie programma. De muis van de remote kan dan nog wel naar voren getoverd worden maar voor de rest doet de tv dan niks.

De bouwkwaliteit van de afstandsbediening laat ook te wensen over. Op dit moment is het wieltje zo goed als onbruikbaar gezien deze opeens zeer stroef loopt. Het wisselen van zender was normaal gezien supervlot met gebruik van het scrollwiel.

De features van de tv zijn uitstekend maar de software laat toch nog veel te wensen over. Een gemiste kans want de tv heeft in mijn ogen veel potentie, maar dit komt niet tot zijn recht.

Op dit moment gebruik mijn televisie vaak in combinatie met mijn Humax decoder waardoor de bovengenoemde problemen natuurlijk niet voorkomen. Maar voor een tv van +1000,- mag je mijns inziens toch wel verwachten dat deze naar behoren werkt met een CI+ module.

Hopelijk worden meeste problemen in de toekomst opgelost met software updates, want voor mijn gevoel is de tv iets te vroeg op de markt gebracht en lopen de software egineers nu achter de feiten aan.

Heb jij ook een LG 42LA6918 Zwart?