Hauppauge WinTV HVR-1700 Media Center Kit Review

Tech1 11 september 2008, laatste update op 11 september 2008, 2.731 views

Hauppauge WinTV HVR-1700 Media Center Kit

Pluspunten

• PCI Express 1x.
  • Hardware MPEG2 Encoder.
  • Goed voor micro-ATX case, Low profile bracket geleverd .
  • DVB-T Tuner.

Minpunten

• Geen IrDa remote support voor XP.
  • Geen Composite ingang.
  • Geen Radio Tuner.
  • Allen 4 pin (niet 7 pin) S-Video ingang.
  • Duur.

Features Score: 1
Driverkwaliteit Score: 2
Hauppauge WinTv HVR-1700 is een PCI Express x1 TV kaart.

De TV kaart is gebaseerd aan Conexant CX23417 MPEG2 Encoder. Deze kaart heeft aan boord DVB-T tuner en een normale analoge tuner. Nochtans, heeft geen radio tuner een Composite ingang.

Verre IrDa remote vervaardigd door SMK elektronika, steunt geen drivers voor Windows XP / MCE 2005 en is niet compatiable met het werkende systeem van het Uitzicht. Gevoeligheid van de tuner was vrij slecht wanneer vergeleken met oudere Hauppauge pvr-150, resulterend in een korrelig beeld.

In het kort, maakt deze kaart uit wegens slechte software steun los, beperkte onnectiviteit opties & en hoge verkoop prijs.

Heb jij ook een Hauppauge WinTV HVR-1700 Media Center Kit?

Ik ben al enige weken op zoek voor welke kaart ik mijn Hauppauge PVR 150MCE (bekende X64 4GB+ probleem) moet gaan vervangen, de HVR-1300 of de HVR-1700.

Technische verschillen:

De TV kaart komt in:

AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 8GB (4x 2GB) DDR2
Ik gebruik nu de ATi HD3200 Graphics (Onboard), dus heb nog wel mijn PCi-E 2.0 X16 slot vrij.

Je zou dus zeggen ga voor de HVR-1700, nieuwere techniek. Maar als ik op Internet naar gebruikerservaringen ga zoeken: Vindt ik goede verhalen over de HVR-1300 en slechte verhalen over de HVR 1700. Het lijkt me dat het enige verschil dat er toe doet het type PCI slot is, (de HVR-1700 zou zelfs in het voordeel moeten zijn, meer bandbreedete op PCI-E).

Iemand die mij zijn ervaring kan delen?
De slechte ervaringen hebben voornameijk met de drivers te maken, niet de hardware Chip-set voor de MPEG2-Decoder, die drivers zijn NU beter. (nieuwere versie te downloaden)
http://www.hauppauge.de/software/wintv/nova-hvr-cd46b.exe (WHQL CD+Drivers)
http://www.hauppauge.de/n...8x_2_124_27191_SIGNED.zip (Certificate Signed Drivers)
WHQL is eigenlijk stabieler en beter, Tested by: Windows Hardware Quality Labs

[Reactie gewijzigd door HoeZoWie op 27 januari 2010 13:14]

Wat een slechte Review, idd, vertaald door een online engine oid, mijn ervaringen zijn tegenovergesteld als hier beschreven. Prijs is idd niet goedkoop, maar je krijgt ook een AB erbij, en kabels, en een low-profile bracket dus.... goed product, verdient een betere review.
Kun je met deze kaart switchen tussen analoge tv en dvb-t zonder kabel te versteken? En kun je mce afstandsbediening die bijgeleverd wordt ook gebruik voor bvb winamp?
Nee, je kan niet switchen, het is voor beide kanalen - tegelijk, of-of, niet en-of, en dan Plug-n-Play, dus:
- Beide DVB-T,
- of Beide SetTop-Box Sattelite
- of beide Analoog/Free-to-Air.
Staat ook op de Hauppage DE site, op de .COM site is ie überhaupt niet aanwezig:
Bron: http://www.hauppauge.de/n...ts/data_hvr1700mckit.html
Gebruik de MyTV knop in Media Center om TV te kijken, te pauzeren en op te nemen op Uw PC.
Maak gebruik van de in Media Center ingebouwde TV scheduler om analoge of Free to Air DVB-T programma's op de harde schijf op te slaan.
Sluit een satelliet- of kabel-TV set-top box aan de ingebouwde S-Video- of composite-aansluitingen aan.
Mijn vader heeft ook deze TV kaart, en is daar volgens mij wel tevreden over. Daarnaast heeft die dus WEL een composiet ingang en 7 pin s-video.
Zelfde kaart hier, werkt prima onder vista 64 bit, mooi beeld, je moet alleen de frequenties intikken en niet laten scannen want die software werkt nog niet goed.
Daarom heb je zoveel ruis.
Het enige probleem dat ik ernog mee heb is dat ik het basis geluid sterker wil hebben
nog geen oplossing daarvoor gezien.
Dit omdat ik vaak twee audio stromen heb, en de tv is niet op level in te regelen, moet dan vrij hard staan, en als ik dan een ander audio signaal tussendoor krijg gaat dit keihard.
En wel s-video erop en composiet
Ik snap niet veel van deze review, kan iemand die deze kaart heeft, aangeven hoe de kwaliteit feitelijk is? Heb zelf een Vista Ultimate x86 systeem met TVPack 2008 en al een FireDTV-kaart erin. Wil deze gebruiken als 'backup' voor de keer dat ik iets wil opnemen en tegelijkertijd wil kijken. Een extra FireDTV kaart erin is te duur voor die enkele keer...
De kwaliteit van deze kaart is bagger. Beeld is erg correlig. Ik heb het even uit geprobeerd. Me oude Hauppauge 2200 is veel betere kwaliteit....dus kies voor de HVR-2200 als je een tv kaart zoekt.