Specificaties 27" @ 2560x1440 (H-IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2711 Zwart Review

QZelf 10 september 2013, 683 views

Dell Ultrasharp U2711 Zwart

Pluspunten

• Hoge resolutie (2560x1440)
  • Veel aansluitingen
  • Manuele keuze beeldingang

Minpunten

• Produceert redelijk wat warmte
  • Maar een display port
  • Via HDMI is de hoogste resolutie 1920x1080

Eerste indruk:
Heb deze monitor nu ruim 9 maanden in gebruik, en word gebruikt voor gaming en school werk. Ik studeer elektrotechniek en moet voor deze opleiding veel programmeer werk doen, maar ook vaak beelden van een oscilloscoop bestuderen. Vooral dit laatste heeft veel baat bij de grote van 27" en de hoge resolutie. Een scope beeld kan goed uitvergroot worden.

Aansluitingen
Ik heb meerdere beeldbronnen aan dit scherm aangesloten (laptop, pc, testbench) en door de manuele selectie van de input is het simpel om tussen 2 beeldbronnen te switchen zonder kabels los te hoeven trekken. dit was hoe het bij mijn vorige monitor werkte. Al is het wel jammer dat er een HDMI ingang op het scherm zit en had liever gezien dat deze vervangen zou worden door een tweede display port. Dit omdat de maximaal ondersteunde resolutie van HDMI 1080p is en laten we eerlijk zijn op een scherm van 27" ziet dit er op normale werkafstand allemaal wat vaag uit vooral als je net via DVI 2560x1440 hebt gezien.

Gaming:
Dit is een IPS scherm en hiervan is bekent dat de response tijden slechter zijn dan die van TN schermen. Hier staat echter wel tegenover dat IPS een veel betere kleurweergave heeft en dat de kijkhoeken ook veel beter zijn.
Zelf heb ik weinig last van ghosting bij dit scherm.
Mijn gaming pc heeft de afgelopen maanden met een gtx 670 gedraaid, dit is voldoende om bijvoorbeeld far cry 3 te kunnen spelen op hoge settings maar verwacht geen continu 60FPS, ik haalde rond de 45. Om dit te verbeteren heb ik gedacht om SLI te gaan draaien en heb om dit te proberen een tweede gtx 670 geleend. Omdat de kaart slechts 2GB aan frame buffer bezit werd dit met deze resolutie de bottleneck en heb ik ervoor gekozen om de 670 te vervangen door een 780 met 3GB frame buffer. Met deze kaart haal ik nu continu 60FPS bij de meeste moderen titels. Maar er moet wel rekening mee gehouden worden dat als u wilt gamen met deze resolutie u er een redelijk dikke GPU tegenover moet zetten.

Conclusie:
al met al een heerlijk scherm om mee te werken en zeker een aanrader voor iedereen die het geld ervoor over heeft want laten we eerlijk zijn voor 600 euro kun je ook een nvidia surround setup neerzetten met 3 1920x1080 IPS schermen.

Update:
Heb omdat ik over dit scherm zo tevreden ben nog een tweede aangeschaft en werk nu met twee van deze schermen.ik miste de flexabilitijt van een tweede scherm.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2711 Zwart?

WTF is er mis met DisplayPort??
Maar ÉÉN display port, ik had er graag meer gezien aangezien dit een ideale aansluiting is. bijvoorbeeld twee displayport aansluitingen en die (in mijn ogen) nutteloze HDMI aansluiting weglaten. wat heb je aan 1080p op een 1440p scherm?
Aha. Als je dat bedoelt ben ik het helemaal met je eens, vooral over die HDMI. Echt jammer dat die een maximale input van 1080p heeft :( Verder een goede review :)

[Reactie gewijzigd door Pwuts op 15 september 2014 16:33]