Specificaties 450W (80 Plus), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair VX450W Review

Jive 9 september 2008, laatste update op 9 september 2008, 586 views

Corsair VX450W

Pluspunten

• Erg stil
  • Degelijk gebouwd
  • Kabels zijn goed op lengte

Minpunten

• Niet gevonden

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Gebruikt in een HTPC Nox Media kast.

Voeding is zeer stil en nauwelijks hoorbaar.

Aangezien de kast een aparte lucht in & uitlaat heeft voor de voeding geen mening over de airflow.

Deze voeding was in combinatie met Gigabyte GA-MA78G-DS3H & AMD Athlon X2 4850e erg stil in gebruik ( harde schijf maakt de meeste herrie ).

Enige minpuntje aan de voeding is dat de powerconnector helemaal aan de zijkant zit, en daardoor wat lastig aan te sluiten was in de nox HTPC kast waar de kabel met een haakse aansluiting binnendoor de kast geleid werd, wat dus geen enkel probleem oplevert als de voeding zelf naar buiten zou steken.

Heb jij ook een Corsair VX450W?

Dit is toch geen review?
Het is een voeding, alle specs voor aansluitingen zijn overal te vinden, ik heb geen materiaal om uitgebreide testen uit te voeren.

Ik deel hier mijn ervaring met het de voeding en het inbouw gemak ervan.
Ik heb de VX550W, en ben daar ook erg tevreden over alleen vind ik het jammer dat de fan van slecht kwaliteit is, althans bij mij. Hij draait niet hard, maar maakt een constant geluid, wat niet af komt van de blades maar het motortje ofzo. Het is niet veel geluid, maar als je erg stil systeem wilt hoor je het wel. Heb jij hier ook last van?
Het enige geluid wat ik op de bank hoor ( 2 meter van de kast af ) is het reutelen vd harde schijf.
Ik zal vanavond eens proberen te achterhalen of de psu fan meer geluid produceert dan de stock amd CPU fan.
Ik heb geluisterd naar de kast ( op 10cm afstand ) .
Ik kan geen verschil ontdekken tussen luisteren aan de voorkant (waar de voeding zit)of aan beide zijkanten (waar de lucht in/uit gaat voor de rest vd kast)

Oftewel, ik hoor op 10cm afstand geen verschil tussen de cpu & psu fan.
Ik vind het wel raar dat je de algemene beoordeling een ster lager geeft dan je laagste specifieke beoordeling?!?