Specificaties 17,3" (1920x1080), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N76VB-T4038H Review

El_Marsio 9 september 2013, 4.401 views

Asus N76VB-T4038H

Pluspunten

• Stevige omhuizing, goed scherm (grote kijkhoek), hoort ventilator(en)niet/nauwelijks bij normaal gebruik, snel in gebruik, bijzonder goed geluid bij aansluiten meegeleverde (mini) subwoofer.

Minpunten

• In hoeverre dit negatieve punten zijn:
  • Windows 8 (ben windows 7 gewend), omhuizing is vlek gevoelig.

Ik heb de laptop besteld om alledaagse dingen te kunnen doen en om 3D (revit, autodesk) te kunnen te tekenen. Daarnaast zal ik ook zo nu en dan een game spelen.
Belangrijk voor o.a. het tekenen is een snelle processor, veel werkgeheugen en een goede grafische kaart (bij rendering). Deze laptop beschikt al deze punten.
Om Windows sneller te laten draaien heb ik bij bestelling een SSD schijf (120 gb) laten plaatsen door Azerty (te Raalte) waarop Windows is ge´nstalleerd.

Als Featureset is een minisubwoofer meegeleverd die bijzonder goed geluid produceert.

Inmiddels heb ik de laptop een week in gebruik en werkt naar behoren. Hierbij heb ik de laptop alleen nog niet getest voor het 'zware werk'.

Heb jij ook een Asus N76VB-T4038H?

Hallo,

Ik heb gelezen dat de accuduur hiervan niet zo geweldig was, met krap 3 uur bij rustig gebruik. Merk je dat ook?

Groeten,
Marius
Hallo Marius,

Hoewel ik er nooit een timer naast heb gehouden zegt mijn gevoel dat de 3 uur waar jij over spreekt in werkelijkheid groter is.
Ik werk namelijk regelmatig met laptop zonder deze aan te sluiten op netspanning (bij vorige laptop heb ik mijn accu onbruikbaar gemaakt door 24-7 aan lader te leggen).
De programma's die ik gebruik zijn office pakketten, internet, muziek e.d. en dan kan ik er twee avonden mee werken, dus pak en beet 5-6 uur. Persoonlijk vind ik de accuduur ook niet tegenvallen.

Ik heb de laptopt nu een 2 / 2,5 maand en ben uiterst tevreden over. Snelheid, (bouw)kwaliteit en hardware is perfect. Windows 8 vind ik wel tegenvallen, zeker na de laatste update waarbij je verplicht moet inloggen via een hotmail/microsoft account.

Groeten,
Huub
dus de laptop heeft nog niet gedaan waar je hem voor gekocht hebt?
renderen etc?
Oh jawel, dat heeft de laptop al wel gedaan maar dit valt in mijn ogen niet onder "rustig gebruik". In de eerste reactie werd hierover gesproken. Games heb ik er ook al mee gespeeld.

Bij het renderen wordt het volle vermogen van het werkgeheugen, videokaart en processor gebruikt en hoor je ook dat de ventilator harder gaat. Ook wordt hij dan warmer aan de linker zijde van het toetsenbord. Dit is overigens niet hinderlijk warm.
Wanneer je de volle prestaties gebruikt dan moet je de laptop wel aan de lader leggen.

[Reactie gewijzigd door El_Marsio op 2 december 2013 21:43]