Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition Plus Review

Hoianddoei 8 september 2013, 619 views

Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition Plus

Pluspunten

• Goede kwaliteit video-opname
  • Meegeleverde kabels, gelijk van start
  • Klein en licht, makkelijk op te bergen
  • Mooie vormgeving
  • Meegeleverde software

Minpunten

• Prijs is best hoog
  • Kleine delay in opname
  • Ingewikkelde aansluiting
  • Geen live commentary mogelijkheid

Waarschijnlijk speculeert elke gamer er wel eens over, het opnemen van je gameplay om het vervolgens te delen met vrienden of om een handige How-to video te maken. Dat gevoel had ik dus ook, maar met een console word het al een stuk lastiger om beeldmateriaal te maken.

Na een tijdje gezocht te hebben op het internet kwam ik uiteindelijk terecht bij de Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition en na het lezen en bekijken van reviews heb ik deze Hauppauge dan ook gekocht.

Eenmaal ontvangen had ik hem die avond nog gelijk aangesloten. Wat via een wat ingewikkelde handleiding uiteindelijk lukte. Het mooie is dat er al 2 HD kabels bijzitten, dus je kan gelijk aan de slag.

Toch had ik meer van dit apparaat verwacht. Het is een uitstekend ding en werkt goed, alleen je moet veel doen om van start te zijn. Zo moet er altijd een laptop of pc aangesloten zijn om op te nemen met de juiste software. Ik had liever gezien dat er in het apparaat zelf ook een kleine opslagcapaciteit zat.

Ook komt het regelmatig voor dat als je een tijdje aan het opnemen bent, er een klein tijdsverschil kan zitten tussen je console en het beeld dat je ziet. Het is niet irritant, maar het is een klein nadeel.

Verder mis ik de methode om live commentary te geven via je computer. Dit moet je weer helemaal apart overnemen en daarna in je video bewerken om er echt een live commentary van te maken.

Uiteindelijk is het wel de moeite waard, dit is een van de weinige mogelijkheden om videobeelden te maken van je console, daarom is het een ruime voldoende waard. Alleen geloof ik best dat nieuw onderzoek naar het opnemen van je console gameplay betere methodes met zich meebrengt.

Ook wil ik zien of dit apparaat in de toekomst geschikt wordt met de nieuwe generaties consoles. Dat is dan maar gewoon afwachten.

Heb jij ook een Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition Plus?