Specificaties Socket 1150 met Intel Z87 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus Z87-PRO Review

cpuhotfire 8 september 2013, 2.433 views

Asus Z87-PRO

Pluspunten

• dual intiligent proccesors 4, Wifi Go module, service van asus.

Minpunten

• de gouden kleur had wel rood of blauw mogen zijn, omdat je goud niet makkelijk kunt combineren met andere componenten.

Layout Score: 4
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en moest dus ook een moederbord hebben. t moest een moederbord worden dat high-end is, maar wat ook "betaalbaar" is. na wat zoeken vond ik deze. toen ik de specs gelezen had was ik eigelijk al verkocht omdat hij werkelijk alles heeft wat je nodig bent. ook over de onboard Wifi kaart ben ik zeer tevreden. ik heb hem gekocht in combinatie met een core i5 4670k, 8 gb kingston hyper x beast, 120gb ssd, corsair hydro 100i, cm storm trooper.
met overclokken vind ik hem zeer stabiel, vooral in combinatie met een "k" versie van de processor.
kortom, als je een moederbord wilt met veel features maar niet te duur dan is dit een goede keus.

• intel core i5 4670k
  • Kingston Hyper X beast 2x4 gb
  • Samung 840 evo

Heb jij ook een Asus Z87-PRO?

Afgezien van dat dit nauwelijks een "review" is, snap ik je minpunt niet echt. Hoezo is de zwart met goud/gele kleur niet of nauwelijks te combineren? Corsair heeft zijn Vengeance Pro geheugen modules welke ook in goud te krijgen zijn en ook Crucial heeft geel geheugen, Kingston heeft een nieuwe Na'vi edition SSD's in het zwart/geel, MSI heeft haar Lightning editie kaarten en er zijn nog wel meer onderdelen te vinden.

Voor iemand die zover gaat om kleuren te matchen, en je moet toch al best een fanaat zijn om dat te doen, zijn er toch heel wat (en zeker ook high-end) producten te vinden. Of de zwart met gouden combo iets voor jou is, dat is een heel ander punt. In dat geval zijn er genoeg gelijkwaardige opties, zowel bij Asus met diens RoG serie, als bij andere merken.
Je hebt helemaal gelijk, maar wat dan nog?
Het gaat er toch nog steeds om dat het een computer is met een functionaliteit en bepaalde prestatie's in plaats van een mooi kleurenschematje?
Ik bedoel kijk naar de LGA-1366 moederborden van Asus, daar had je die verschillende P6T moederborden, heel veel mensen vonden de kleurencombinatie afgrijselijk, maar het waren wel vreselijk goede moederborden (en ik vind het stiekem WEL een mooie kleurcombinatie ;) )

Ik snap het niet mensen :/