Specificaties 15,6" (1920x1080), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N56VB-S4062H Review

Bender 8 september 2013, 3.633 views

Asus N56VB-S4062H

Pluspunten

• Scherm
  • Look & Feel
  • Toetsenbord

Minpunten

• Gewicht (maar normaal)
  • Ontbreken losse volume buttons

Een laptop voor zowel werk als prive met een spelletje, dat is wat ik zocht.
Ik heb veel gezocht en afgewogen wat gewenst was, het moest een Intel i7 worden met een Geforce GT 650M of een Geforce GT 740M videkaart. Beide maken het erg betaalbaar maar je kunt er moderne games goed mee spelen al is het niet in Ultra high mode.
(Let op, de 650M is beter dan de 740M)

De laptop ziet er erg mooi uit, beter dan ik had verwacht zelfs. Het ontwerp klopt, ziet er luxe uit en het geborsteld aluminium maakt het allemaal af.
Het standaard geluid is beter dan ik gewend ben, maar los daarvan krijg je er ook een subwoofertje bij die het net wat extra maakt.

Het toetsenbord typt zeer fijn, het wenst snel en lekker zacht, de verlichting is prettig in het donker.

Het touchpad is lekker groot, voelt goed en is gevoelig.

15.6" is voor mij het ideale formaat van een laptop. Niet te groot apparaat maar wel een losse numpad.

Een laptop waar dagelijks op gewerkt kan worden is het zeker, maar daarnaast kun je er ook eens een spel op spelen. Het gebruik is fijn en praktisch.

Heb jij ook een Asus N56VB-S4062H?

Hoe is het geluid van deze laptop? Denk dat ik deze ook ga aanschaffen!
Ik vind het geluid echt goed, beter dan gemiddelde laptop en denk dankzij de B&O Icepower. Maar er zit ook nog een los subwoofertje bij dat het nog extra goed maakt.
Hartelijk dank voor je reactie! Dat is positief dus. Dan heb ik nog een vraag; Wat vind je van Windows 8? Ik heb hier helemaal geen goed gevoel over. Het multitasken lijkt volledig verdwenen te zijn! Is het een idee dit systeem te downgraden naar Windows 7?

[Reactie gewijzigd door elpee op 26 november 2013 00:04]

Windows 8 werkt helemaal prima.
Ik heb zelf wel een Start menu geinstalleerd (Start8) en het kan gewoon weer wat Windows 7 kan en hij start ook op in desktop modus, maar dan met de voordelen van Windows 8.
Er is geen enkele reden om naar Win7 te willen dus :D
Wederom bedankt voor je reactie! Ik ga er nog even met mezelf over stoeien. Heb begrepen dat je vrijblijvend kan downgraden naar 7. Ik ga Windows 8 eerst een kans geven, ben benieuwd....
Is het mogelijk om zwaardere spellen zoals watch dogs te spelen als de instellingen op gemiddeld staan?
Goede vraag, heb het nog niet geprobeerd.
Hoewel je de meeste games hier prima op kan spelen heb ik vernomen dat watch dogs belachelijk veel vereist.
Zouden spellen zoals minecraft, sims 3, simcity en sims 4 (die uitkomt later dit jaar) wel goed te spelen zijn?
Kun je eens kijken hoe snel de harde schijf is?

Ik zit erover te denken om deze laptop te nemen maar heb twijfels over de harddisk.
Je wil toch een SSD, altijd. Als je dat nog niet ervaren hebt is de aankoop van een nieuwe laptop het juiste moment om er voor te gaan.

Ik zit hier ook met een N56, maar dan met SSD er in en de HDD in een caddy in plaats van de DVD-drive en ik wil echt nooit meer zonder.
Ben inmiddels eigenaar van deze laptop. Ik weet toch niet zeker of ik wel kan wennen aan Windows 8. Hier zit ik dus nog een beetje mee te stoeien. Wellicht maak ik de overstap naar Windows 7.
Wat ervaar je als vervelend, het is namelijk grotendeels zo te krijgen als Win7.
Bij nader inzien heb je gelijk. Ik was te sceptisch over Windows 8. Heb Windows 8 inderdaad naar mijn eigen wensen ingesteld. Overigens gebruik ik de Windows 8 apps niet. Het lijkt nu gewoon een verkapte Windows 7 i.c.m PowerShell.
Ik heb zelf Start8 geinstalleerd en kan weer effectief werken, de tegels gebruik ik zelf ook niet maar altijd wordt de desktop omgeving geladen.
Kan ik er theoretisch nog 2GB werkgeheugen bij proppen? Of zijn hier niet genoeg slots voor?
Daar durf ik geen antwoord op te geven.
Let er echter wel op dat er een 6GB variant en een 8GB variant is, ikzelf heb de 8GB versie. Kan me namelijk niet voorstellen dat als je er dan geheugen bij gaat zetten dat het dan 2GB is.
Hoe warm wordt jouw laptop gemiddeld bij het gamen? Bij mij kan ie wel 80 graden worden. Is dit teveel?
Hou je hem op je schoot of zet je hem op tafel of zoiets dergelijks?
Ik heb een Macbook Pro najaar 2011 momenteel met een 5400rpm maar heb wel 256gb nodig. Dan komt er nog eens 150 bovenop, zodoende :). Als de standaard harddisk vrij snel is hoeft een ssd niet meteen.

Je hebt de Asus laptop in 2 varianten zag ik, de editie met 6 en 8 gb ram.
Ik heb ook de 8GB variant.. Heb nog een aantal geheugenstrips over.
Heb het gecheckt en er is inderdaad geen plaats voor nog een geheugenstripje. Was te verwachten natuurlijk; 2x 4gb.
Wat is het trouwens een ellende om die deksel weer goed (sluitend) terug te plaatsen. Ben er zeker een half uur mee bezig geweest!