Specificaties 2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 6300 Zilver Review

k4kl44s 8 september 2008, laatste update op 8 september 2008, 1.110 views

Nokia 6300 Zilver

Pluspunten

• Mooi, Strak Design
  • Nokia (dus een betrouwbaar merk)
  • Geluid
  • Goed scherm, niet te klein ook niet te groot (240x320)
  • Mobiel is op de goede grootte (voor mij dan iig)

Minpunten

• Accuduur is evt. wat aan de korte kant, maar dit schijnt te verhelpen te zijn door er ipv de BL-4C een BL-5C accu in te stoppen
  • 2,5 mm ipv 3,5 mm jack
  • Niet op te laden via USB

Dit is m'n eerste review, ik hoop dat ik er nog veel mag maken en dat jullie er wat aan hebben ;)

Ik heb de Nokia 6300 gekocht omdat ik iets in de prijsklasse 100-150 euro wilde hebben en er moest mee gebeld kunnen worden(dit moet je altijd navragen in de winkel want dat zeggen ze er niet altijd bij!!), en ik wilde er muziek mee kunnen luisteren en er moest uitbreidbaar geheugen in kunnen. Ik heb hem gekocht in de Hi shop omdat ik al een prepaid kaart van Hi heb zodat ik geen nieuw nummer hoef aan te nemen.

De featureset
Je krijgt een mooie doos met daarin:
-Het Mobiel
-De Accu
-De Oplader
-Een Handleiding
-Een Driver CD (Ik heb de drivers niet gebruikt, dus hier kan ik niks over zeggen)
-En Oortjes (met microfoon eraan)
Ik vind het goed genoeg am de Featureset een ZG te geven want van mij hoeven er niet allemaal sokjes, plasticjes, stickertjes en wat allemaal niet bij te zitten.
Op het mobeil zelf zit:
-Bluetooth 2
-USB poort
-Prima geluid (Speaker klinkt zelfs beter dan die v/d W910i van mijn broer(en dat is een speciale muziek telefoon:) )

Bereik
Ik vind het bereik prima, overal waar ik tot nu toe ben geweest had 3 of 4 streepjes, ook in de duinen/bossen van Bergen (NH)

De Accuduur
De accu had wel wat beter gekunt, ik doe er nu ongeveer een dag mee, dat is 2,5 uur muziek luisteren en 2 SMS'jes en eventueel nog een minuut bellen. Ik heb gelezen dat je deze accu (BL-4C) kunt vervangen door een BL-5C, ik heb dit nog niet uitgeprobeerd (dus geef mij niet de schuld als je mobiel kapot gaat).
BL-5C in Pricewatch

Gebruiksgemak
Prima te gebruiken, niks op aan te merken

Design
Ik vind de telefoon er strak een mooi uitzien, dit is ook een van de redenen waarom ik deze telefoon koos.

Bouwkwaliteit & Afwerking
Het mobieltje is gemaakt van aluminium en plastic (Grijs = alu, en Zwart = Plastic)
Volgens mij steekt het mobieltje stevig in elkaar, het kapje v/d batterij is er wat stroef af te halen, maar dat is juist beter, want hij moet er ook niet zomaar afvallen. Wat wel een slecht punt vind (maar dat kan ook aan mijzelf liggen) is dat na een tijdje intensief gebruik te hebben gemaakt v/d oortjes dat het gaatje en mijn oortjes niet meer goed aansluiten waardoor de oortjes niet meer werken, alleen in een bepaalde stand, Ik ga mijn mobiel hiervoor terugbrengen.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Het is een Nokia en volgens mij zijn Nokia's altijd betrouwbaar, maar los daarvan is hij nog niet vastgelopen en start hij lekker snel op.

Volgens mij is de prijs goed want ik heb voor die 140 Euro een prima mobiel gekregen met alle functies die ik verwacht heb!

• Windows Vista Ultimate x64 SP 1

Heb jij ook een Nokia 6300 Zilver?

Mooie telefoon maar net zoals Richard hier boven zegt heb ik de Nokia 6500 Classic Bronze en die bevalt me een stuk beter. :*) Had hier in het begin wel de zelfde problemen mee dat de batterij erg kort mee ging maar ik heb toen de 3G functie van de telefoon uitgezet en hem op GSM only gezet, tevens heb ik een firmware upgrade gedaan. ( van versie 4.8 naar 6.1 geloof ik ) Nu gaat de batterij stukken langer mee :)

[Reactie gewijzigd door Timv37 op 10 september 2008 23:45]

Ik heb het toestel een jaar en ben het helemaal met je eens, de batterij gaat wel iets langer mee dan wat jij noemt, maar eigenlijk blijft het te kort. De degelijk lijkt niet goed, die is goed hij is bij mij al diverse malen op de stenen geklettert.
De mobiel is erg mooi idd, alleen de lader is vrij kwetsbaar tijdens het opladen. die breekt dan erg snel af.

De batterij heeft bij mij nooit problemen gegeven.. Maar ik bel er ook alleen maar mee.. muziekluisteren deed ik nooit.. Dan gaat hij wel een dag of 4 mee..

Inmiddels heb ik een 6500 classic. Die bevalt nog veel beter :)

Kleine aanmerking:
Het is de mobiel, en het mobieltje. Niet het mobiel.
De BL-5C staat in de handleiding van deze telefoon beschreven als geschikte batterij, dus het gebruik hiervan is gewoon safe. :)