Specificaties Tower, 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Review

Krysis 8 september 2008, 1.101 views

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Pluspunten

• Zeer goede bouwkwaliteit
  • Meer dan voldoende ruimte voor drives
  • Koelt geweldig (Verschil bij een HDD is ruim 20 graden)
  • Handig vakje bovenop

Minpunten

• Geen uitneembare moederbord tray
  • Geen E-sata poort
  • Standaard fans zijn aardig lawaaiig

Algemene beoordeling - Zeer goed
Ik heb deze kast gekocht, omdat ik bezig was om mijn Dell Dimension 2400 van diverse nieuwe onderdelen te voorzien. De kast die erbij zat bood daar geen enkele mogelijkheid voor. Toen ik de Nine Hundred voor het eerst tegenkwam in mijn zoektocht, wist ik al meteen dat dat mijn nieuwe kast zou worden. En het lezen van de reviews maakte dat verlangen alleen nog maar groter.

Bouwkwaliteit en afwerking - Zeer goed
De kwaliteit van het materiaal dat gebruikt is, is zeer hoog. Tijdens het inbouwen van mijn systeem ben ik per ongeluk op het rechter zijscherm gaan staan, om het scherm terug te buigen moest ik toch aardig wat kracht zetten. Scherpe randen zijn nergens te bekennen, en dat was bij de Dell wel anders. (Diepe snee tijdens het uitbouwen) Het gewicht van de kast is dermate hoog dat meeslepen naar lanparties aardig lastig wordt. Dit omdat ik dan meestal met de trein moet, want mijn ouders hebben geen zin om mij te brengen :|

Inbouwmogelijkheden - Goed
Het aantal drive bays is meer dan voldoende te noemen.
  • 3x 5,25 extern
  • 6x 3,5 intern
Hier kan je verschillende variaties opmaken door: Een extra harddrive cage erbij te zetten, geeft een totaal van 9x 3,5 inch intern. Een harddrive cage weg te halen, geeft 6x 5,25 inch en 3x 3,5 inch intern. Ook wordt er een 5,25 inch naar 3,5 inch adapter meegeleverd. Die bestaat uit: n frontplaatje + een plastic geval.
De voeding is onderin geplaatst en dat zorgt voor een goede verbetering in het zwaartepunt van de kast. De kast ondersteunt twee moederbord-formaten, dat zijn: ATX en mATX

Koelingsmogelijkheden - Zeer goed
Standaard komt de Antec Nine Hundred met 3x 120mm fans, en 1x 200mm fan. Deze combinatie koelt goed, maar maakt veel lawaai als je ze niet aan een fancontroller hebt hangen. Wat wordt bemoeilijkt door het feit dat ze alleen 4-pins molex hebben. Ik heb nu de 120mm fans vervangen door Scythe S-Flexen (die van 1600 tpm) en hiermee wordt mijn hdd niet warmer dan 14(!) graden, en daar ben ik heel tevreden mee, aangezien hij in de Dell constant boven de 36 graden kwam.

Vormgeving - Zeer goed
Hoe langer ik hem hier in mijn kamer heb staan, hoe mooier ik hem ga vinden. Het is gewoon een zeer mooie kast. Need i say more?

Installatiegemak - Goed
Het installeren begon bij mij een beetje lastig, omdat die spacers (metalen dingetjes tussen kast en MB) een erg afwijkende schroefdraad hadden. De ene keer dacht je dat ze vast zaten, en dan draaide je ze iets verder en schoten ze weer los. Gelukkig had ik nog een stuk of 20 reserve spacers, die wel pasten. Verder is het loshalen van de harddisk-cages makkelijk gemaakt door 8 thumbscrews per cage. Het vervangen van de voorste fans gaat heel makkelijk, je haalt de cages eruit, klikt de voorkant los, draait 2 schroefjes los en je bent klaar.

Prijs - Goed
Ik heb de kast gekocht van een mede-tweaker voor 70,- op dat moment moest je er in de winkel 89,- voor neertellen. Die prijs vindt ik heel netjes voor een kast van deze kwaliteit, als ze er dertig euro meer voor hadden gevraagd dan had ik hem nog gekocht,

Let op! Dit is mijn eerste review, als je opmerkingen/commentaar/iden/klachten hebt, dan zie ik die graag terug in de reacties. Modbaarheid heb ik niet beoordeeld omdat ik daar niet veel ervaring mee heb. Kwaliteit van voeding niet, omdat er simpelweg geen voeding bij zit.

Heb jij ook een Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case?

Je geeft aan dat de fans standaard veel herrie maken, zonder fancontroller. Maar heb je gezien dat er 3 standen per fan mogelijk zijn? Low, medium en high. Bij mij stonden ze (kleine switches aan de kabel) op high bij aankomst van de kast. Nu op low en dat is prima te doen.

Nette review!
heb jij de oude? ik heb wel een e-sata poortje aan de voorkant zitten :P

Anders heb je ze nog wel eens bij je mobo zitten voor in de achterkant (i/o of een pci "gat" )
Dat klopt, ik heb inderdaad de oude. Jij hebt waarschijnlijk de nieuwe Nine Hundred, oftewel de Nine Hundred Two.

Aan de voorkant had ik het handigste gevonden want dan heb je geen kabels langs de kast, wat nu wel het geval is.
Op het moment dat ik het de temperatuur heb gemeten, was het in mijn kamer 18 graden. Later heb ik de temperatuur gemeten met de sensoren van mijn Scythe Kaze Master, en die gaven ongeveer eenzelfde temperatuur weer.
dan is er toch iets mis met je sensor.. als de kamer temp 18 is kan de hdd nooit kouder zijn dan 18. Een fan blaast namelijk geen koude lucht, hooguit kamertemp
Over de modbaarheid van de kast verwijs ik je naar deze link:

Gespoten, lichtjes gemod (en ook een beetje kapot gemaakt lol)

Vind het nogsteeds 1 van de beste cases die er zijn, voornamelijk om de sterke koeling.
Ik heb net zijn grote broer besteld, de 1200, maar omdat dit ongeveer dezelfde kasten zijn, heb ik toch wat baat gehad bij je review, het enige wat ik mis is wat foto's ;)

EDIT: Lees nu ook dat hij aardig zwaar is, dat is toch wel een tegenvaller, ik ga regelmatig naar een LAN party, en dacht dat ik met mijn Chieftec wel alles had gehad (Das een fulltower compleet van staal :+ )

[Reactie gewijzigd door omgwtfbbq op 8 september 2008 20:31]

Klopt, de foto's komen later.

Mijn broertje heeft mijn camera kapot gegooid, dus moet even wachten totdat de nieuwe binnenkomt.

EDIT: Ik zal hem morgen wel eens op de weegschaal zetten :P De 1200 zal wel een tikkie zwaarder zijn

[Reactie gewijzigd door Krysis op 8 september 2008 20:37]

;-) fijn zo'n broertje.
Nice review btw
als je hd 14 graden wordt, hoe koud is het dan wel niet in je kamer :?
Inderdaad, als je computer aangeeft dat je hd 14 graden wordt, zal waarschijnlijk de sensor in je hd kapot zijn of niet correct werken.

Verder wel een goede eerste review :)
Dat heb ik wel gezien, maar op High en Medium maakte ze te veel herrie. Op de Low stand moet je dan teveel inleveren op airflow.
Airflow is hetzelfde, het waait alleen wat minder hard.
Dan stroomt er per tijdseenheid toch minder lucht doorheen?
nette review ik denk dat ik hem ook aan ga schaffen.