Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 6.400dpi sensor - Bekijk alle specificaties

MadCatz R.A.T. Gloss Black Review

generalm13 5 september 2013, 412 views

MadCatz R.A.T. Gloss Black

Pluspunten

• Muis is accuraat.
  • Muis is snel.
  • Muis ziet er goed uit.
  • Muis is compleet te customizen.

Minpunten

• Geen Drivers/Software CD in verpakking (Althans bij die van mij)
  • Software laat grof ten wensen over
  • Profielen die je maakt moet je zelf opstarten
  • Profielen kunnen niet in muis worden opgeslagen
  • Software heeft geen functie voor auto-switchen van profielen

Positief:

Precisie - HELEMAAL TOP!, met een top van 6400 DPI schiet de muis als een bliksem over je scherm en als je eraan gewend bent heb je bij wijze van spreke aan 1 vierkante centimeter oppervlak genoeg om over 2 beeldschermen te gaan.

Vormgeving - ook top! Muis is compleet af te stellen naar je hand.

Bouwkwaliteit - stevig ook al oogt de muis niet zo :P

Ergonomie - Zie Vormgeving :P

Negatief:
Er zat bij mij in de verpakking GEEN Drivers/Software CD.
Ik weet dat je tegenwoordig ff snel je drivers enzo kan downloaden maar voor een muis van rond de 90 euro vind ik dit schandalig.

Drivers zijn in orde maar de software voor het "programmeren" van de muis laat GROF te wensen over.

De linker en rechtermuisknop en het scrollwheel kunnen niet geprogrammeerd worden,

het indrukken van het muiswheel weer wel.
maar daar ligt het probleem niet.

Het duimwiel kan niet "out of the box" worden gebruikt als horizontaal scrollwheel of iets dergelijks.

en de software om de muis te programmeren kan alleen maar muis en toetsenbord aanslagen opnemen. (zie afbeelding 2)

er is geen mogelijkheid om geavanceerde functies te binden aan de muisknoppen zoals bijvoorbeeld Horizontaal scrollen, Volume regelingen of mediaspeler beheer.
tenzij je dit doet door puur en lauter de hotkeys te binden aan de muisknoppen.

maar wat bijvoorbeeld in een browser gebruikt word om horizontaal te scrollen doet het in photoshop of een textverwerker niet.

Final Verdict: Als je functionaliteit niet super belangrijk vind en je vind deze muis gaaf, go for it.

Maar als je net als mij hele gecompliceerde dingen wilt kunnen uitvoeren met 1 druk op de knop van je muis, dan is deze muis niet voor jou.

Heb jij ook een MadCatz R.A.T. Gloss Black?

Het is heel normaal dat je zelf je drivers voor je apparaten moet downloaden, dat is bijna onmogelijk als minpunt te benoemen.
ik krijg anders bij al mijn Roccat apparatuur mn drivers mee geleverd hoor.
De R.A.T. 7 die ik via Alternate had gekocht had GEEN driver CD

+ het feit dat als je dan geen internet hebt (niet dat dat nog vaak voorkomt tegenwoordig maar het gaat om het idee) dan kun je je muis niet eens volledig gebruiken.

heb het Minpunt anders beschreven. Happy? :P

[Reactie gewijzigd door generalm13 op 5 september 2013 21:18]