Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart Review

Pataar 4 september 2013, 2.437 views

Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart

Pluspunten

• Xbox music
  • Full size USB poort
  • 2 speakers
  • 2 microfoons
  • word, powerpoint, excel, one note
  • licht
  • ligt lekker in de hand
  • kickstand
  • bijgeleverd toetsenbord

Minpunten

• kan geen echte programma's aan

Ik heb de Microsoft Surface RT sinds 24 maart. Samen gekocht met een koptelefoon bij de mediamarkt. Gelijk in gebruik genomen eerste opmerking: start super snel op en configureren gaat heel makkelijk gewoon een account aanmaken en klaar voor gebruik. Ik had nog nooit windows RT (of windows 8) gebruikt maar al snel wist ik hoe ik de tablet moest bedienen. Gelijk WIFI wachtwoord ingevoerd en maar eens in de store gaan rondkijken het resultaat:: een onoverzichtelijke store met heel weinig bekende apps erin. Gelukkig zijn die er nu wel meer. Het is ook fijn dat er Xbox music opzit en dan kom je gelijk tot de conclusie dat deze tablet een super geluid heeft. Mede dankbaar aan de 2 ingebouwde speakers wat altijd fijner is als 1 (ipad). Hij heeft ook 2 microfoons wat erg fijn is voor skype. Maar als je wilt kun je altijd nog een andere USB microfoon aansluiten, gewoon in de fullsize USB poort dus geen adapter nodig. Het fijne is dat je ook gewoon een muis en toetsenbord kunt aansluiten aangezien het touchcover niet fijn typt. Je kunt wel goed korte dingen typen met het touchcover maar geen 2000 woorden in word. Word staat er al automatisch op wat erg fijn is, net zoals powerpoint, excel en one note. Dit is ook het voordeel van Windows 8 waar je word er niet bijkrijgt.

Mijn conclusie,
Microsoft heeft een erg goede tablet op de markt gebracht die veel beter is als een Ipad of andere gelijkwaardige Android tablet. De enige beperking is dat je geen echte programma's erop kunt installeren maar daarvoor is ook de Microsoft Surface Pro.
De surface RT is gewoon een aanrader voor iedereen die een tablet wil kopen.

Heb jij ook een Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart?

Reviews door de redactie

Leuke gebruikers ervaring. Maar wat bedoel je precies met "kan geen echte programma's aan" ?

edit:

Bedoel je daarmee dat het geen programma's aankan die een normale computer wel kan?

[Reactie gewijzigd door Septimamus op 4 september 2013 19:28]

Ik denk dat hij bedoelt dat de Surface rt slechts ARM-gecompileerde programma's draait, i.t.t. tot apparaten met de volledige versie van W8, die ook de normale "echte" programma's draaien! ;)
Inderdaad dat bedoel ik daar helemaal mee: bijvoorbeeld dat er geen silverlight op kan bijvoorbeeld voor Magister (een leerlingen site voor je punten) of kpn I-tv
Oke, bedankt voor de verduidelijking
Ik heb net eentje gekregen .... ik had het niet verwacht. Sins 1999 heb windows nooit meer gedraaid - Linux exclusief. Ik wist echt niet wat moest ik er mee, Ik heb Nexus 7 die ik aardig genoeg vond, dus eerste gedachte was - marktplaats.
Ik heb surface aangezet, zo'n uurtje er op gewerkt (email verwerkt, net gesurfed... etc) en ik moet zeggen - wat een geweldig apparaat. Ik snap echt niet waarom heeft deze machine geflopt heeft. Ik ben heel erg blij met deze machine. Ik laat mijn vrouw deze gebruiken en ik - een dedicated Linux man, zal pro versie kopen.
Hardware is super, voelt zo goed in de hand straalt kwaliteit, ik snap echt niet als mensen zeggen dat MS slechte hardware verkoopt. Ik ben zo blij met deze tablet dat ik begin als een fanboy te klinken, dus ik zal nu ophouden.... iedereen moet zelf weten, maar ik ben verkocht aan surface tablet.
leuke reactie ik ben blij dat je er een 2de bij gaat kopen want een surface is echt de ideale tablet
Hoe denk jij over de prestaties van de tegra 3, doe jij veel aan multitasking.
Ik kan namelijk deze tablet via mijn hogeschool voor een mooi prijsje krijgen maar ik lees
verschillende verhalen dat de prestaties nog wat te wensen overlaten bijv. i.c.m. 1080p video of multitasking.
Multitasken gaat uitstekend vandaag nog een powerpoint met iemand gemaakt terwijl ik aan het videoskypen was + mechanisch toetsenbord aangesloten. Bijna geen vertraging gaat gewoon goed.