Procase Noah Silver Black Review

ray076 15 september 2010, 2.532 views

Procase Noah Silver Black

Pluspunten

• Aan alles is gedacht, niets is echt moeilijk te doen.
  • Mooie afwerking.
  • degelijke behuizing, goed ontworpen.
  • alles past echt PRECIES!.

Minpunten

• Schroefjes zijn van lage kwaliteit. (min of meer opgelost met levering nieuwe schroefjes).
  • Blauw indicatielampje geeft teveel licht, moet je dan ook zwart maken enigzins.
  • Rubberen voetjes zijn niets en vliegen er toch vanzelf af. (is opgelost).

Kwaliteit voeding Score: 3
Aanleiding:
Zoals zovelen wou ik een mediacentertje hebben, mocht best klein zijn en mijn eis was dat een mediacenter extreem zuinig moet zijn en snel klaar moet staan, Het moest er natuurlijk ook goed uitzien en zo klein mogelijk aangezien ik al genoeg apperatuur heb dat plek inneemt.

Keuze componenten:
Ik had al veel gelezen over via's EPIA lijn, erg leuke dingetjes; andere moederborden en processoren waren niet geschikt, dan zou m'n mediacenter zon 60/70 watt verbruiken tegenover maximaal 25 watt nu. Nou we hebben dus een EPIA aangeschaft, met composiet/dvi/vga/s-video/tulp audio en een netwerkverbindingkje, de snelheid van het netwerk was niet zo van belang, fast ethernet is genoeg. 1,5GHz moet voldoende zijn om dvd's af te spelen, een reepje geheugen van 1 gigabyte en we kunnen vooruit verder nog een 500GB WD caviar GP.

Bij zulk leuk speelgoed hoort ook een fatsoenlijke behuizing, ik hoefde niet lang te zoeken eigenlijk, bij salland krijg je namelijktips over wat er bij zou kunnen en dit is eigenlijk de goedkoopste behuizing die er is, ik was nog wel even bezorgd, prijs was behoorlijk laag maargoed, er stond een hele mooie reviw op internet en mijn bezorgdheid was over dus meteen erbij besteld.
Ook nog zon riser-kaartje gekocht, moest toch echt een tv-kaart hebben :P

Het paketje kwam binnen, en toen:
het is alweer even geleden, dus kan het me niet helemaal super herinneren.
De verpakking bevatte genoeg matteriaal, geen kabel gebrek zelfs een twisted IDE-kabel.
"wow, wa klein!" dacht ik, nu ik eraan gewend ben zou je nog kleiner willen, maargoed.
Moederbordje erin, oke, had gelezen dat dat wat moeilijk ging maar het ging eigenlijk vrij hendig!
de schijf maak je ondersteboven vast aan een metalen bouwwerk, samen met een dvd-brander (in mijn geval een slotloading ding) even kabeltjes aansluiten, poeh, het zijn toch wel veel schroeven wat zon ding bij mekaar houdt. over de schroeven gesproken: die draaien best makkelijk door, dus goeie schroevendraaiers is aan te raden! Het audiokabeltje pastte niet op mijn moederbord, jammer, maar kan net zogoed aan VIA liggen. (audiokabel is VIA, niet procase)
Alles is verder goed aangegeven, markeringen op de kabels, alles goed te vinden, was minder happy met mn moederbord want dat was wel enigzins gissen zonder handleiding.
Voeding aansluitingen, alles zit gewoon in het kastje. de externe voeding heeft een normale computer-stekker-plug en je kan er dus de kabel naar wens mee gebruiken, wel handig, verplaats mn mediacenter namelijk best vaak.

Wat mij eigenlijk meteen opviel was de lekstroom, die voel je dus dan ook echt goed door de machine gaan, jammer dat alles zogoed ontworpen is en dan net dat punt wat zo belangrijk is verpesten ze het mee. (lekstroom is opgelost, op 1 of andere manier maakte iets in de computer kortsluiting, nu niet meer.) (dit is dus de verwijzing naar de slechte voeding, zo slecht is de voeding opzich niet en levert geloof ik 80 watt maximaal)

Het echte grote nadeel aan deze kast is het blauwe ledje, deze is zo fel dat hij heel de kamer verlicht... ik vind deze hype van blauwe ledjes maar niets, vind ze eigenlijk ook best lelijk en afleidend.

Verdict:
De bouwkwaliteit is echt enorm goed voor de prijs, alleen schroefjes hadden harder gemogen ipv zo soft. Voorderest: 't past allemaal net, aan de rechter voorkant heb je nog wat ruimte over als het goed is, daar zitten bij mij wifi ontvanger en een toetsenbord-ontvanger maar dan zit het kastje ook echt vol, een prestatie is om er zoveel mogelijk hardware in te proppen en de kabeltjes goed te geleiden. ik heb er gewoon veel plezier van, het is een mooi kastje en de negatieve punten hieronder zijn dan ook echt maar hele kleine miniscule negatieve puntjes.
Wil je gewoon een leuk goedkoop kastje voor je mediacentertje dan is deze aan te raden, hij heeft weleenswaar geen IR-revciever erin maar dat is voor mij niet een gemis, ik heb namelijk een tv-kaart met een receiver, werkt prachtig met mediaportal.

Oftewel: het is het geld meer dan waard! men heeft hier perfectie proberen na te streven, en naar mijn inziens is dat gelukt.

UPDATE: Ik had wat problemen met deze kast, procase heeft mij erg netjes geholpen (salland liet het afweten). Ze hebben zonder mokken nieuwe schroefjes opgestuurt, nieuwe rubbere voetjes (zijn beter dan de oudjes en gaan dit keer niet los) en een nieuw front panel, deze heeft de aan/uit knop vastgeschroeft ipv gesmolten zodat deze in de toekomst makkelijk te vervangen is, dit gaat zeker nodig zijn namelijk. TOP service van Procase!

UPDATE2: sinds een jaar al buiten gebruik als mediacenter wegens opkomst HD, en dat kon meneer niet. ook mediaportal vereiste directx9 terwijl de epia maar DX8 hed. nu zal ook een zwaardere computer de rest van zn taken overnemen, nl als fileserver; dit is echter wegens uitbreiding van vele terrabytes, en niet omdat ie zn werk niet goed doet.

• EN15000G
  • Western Digital Caviar GP WD5000AACS, 500GB

Heb jij ook een Procase Noah Silver Black?

Even een paar tips om je review te kunnen verbeteren. Als je er een paar foto's bij zet en even naloopt op spelfouten dan ziet je review er een stuk netter en aantrekkelijker uit. Op dit moment is die maar 2 sterren terwijl deze review met wat aandacht sowieso 3 sterren kan krijgen. Ik merk dat je wel goed hebt gekeken naar wat de goede en slechte kanten zijn van deze case, maar het is dan de kunst dit mooi te verwoorden. Verder goede review hoor!
Bedankt voor je reactie, zal er morgen wat aan doen :)
Zal er ook wat foto's bijzetten morgen.

Groet.
Heb er dus niets meer aan gedaan, zal dat ook niet meer doen. Foto's staan op in genoeg reviews en bij de eerdere review van die ander.
Mijn procase vertoont wel kuren: afgebroken knoppie, voetjes die nie blijve zitten, Procase doet echter helemaal neit moeilijk en heb inmiddels vervangende onderdelen gehad. Ik blijf erbij dat het een enorm goeie mini-itx kast is, en zou ook geen andere willen, misschien eentje van procase met 2 pci-poorten.

Ik heb er vertrouwen in dat procase deze kleine probleempjes gaat oplossen.
Klein vraagje:

Wat voor Wifi kaart gebruik jij? Mijn Wifi kaart werkt niet met de antenne (althans heel brak) in deze kast? Of heb je een doorvoer naar buiten gemaakt?

THX
Ik heb een usb bracket gesloopt en deze ingebouwd en daaraan heb ik eeen wifi-dongle gedaan :) opzich goede ontvangst, hij word wel heel warm doordat ie tussen geheugen en processor zit en daar geen luchtstroom is.
Maargoed, antenne werkt prima! denk dat het jouw wifi is, helaas.
Ik kan mij op zich erg vinden in de review. Heb de kast zelf ook en hij is kwalitatief uitstekend.

Je geeft trouwens aan dat je de voeding ondermaats vind, maar je onderbouwt het verder niet.
Bij mij was de 1e voeding doa, maar MNM Computers stuurde zonder morren een nieuwe voeding op.
En van je negatieve punten kan ik me enkel vinden in de blauwe led die inderdaad te vel is.
Ook is de meegeleverde case koeler behoorlijk luidruchtig, deze is niet zomaar te vervangen omdat het niet een standaard maat betreft (vele malen dunner)
Tip voor het te felle ledje: likje zwarte/ donkere verf over het ledje en hij is een stuk gedimd.
Of het ledje niet aansluiten....
Ik sluit die dingen al jaren niet meer aan. Had dit kastje ook, prima dingetje. Ledje niet aangesloten ;)

[Reactie gewijzigd door bas-r op 19 december 2008 12:10]

Daar staat een review met wat foto's zodat je de case op grootte kan schatten.

Ik heb er inmiddels twee staan, mooi spul!
Heb je deze behuizing nog? Ik heb er 1 echter ben ik de externe voeding kwijt. Zou je voor mij kunnen meten of de binnenkant of de buitenkant van de voedingsplug de + is?
Ik kan niets meten, maar ik heb het apparaatje nog, al jaren niet meer aangehad overigens.