Specificaties Stereo speaker - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio A9 draadloze HiFi-luidsprekers Review

WiepjepiepNewbie 3 september 2013, 1.304 views

Philips Fidelio A9 draadloze HiFi-luidsprekers

Pluspunten

• Ziet er mooi uit, geluid is ok.

Minpunten

• Software...aaaarrrrgggghhhhh

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Ik heb deze set niet lang geleden aangeschaft, ondanks dat ik al hoorde dat de software niet super was. Mijn insteek was dat het wel mee zou vallen en dat Philips toch wel in staat moest zijn dan in rap tempo een goeie update beschikbaar te stellen, zeker gezien de kritiek.

Ik baal echt als een stekker, want het is drama... Het is niet te begrijpen dat ze een app meeleveren die gewoon eerlijk waar de helft van de tijd niks doet. De software die je kunt gebruiken vanaf de PC komt ook uit het jaar nul, hoewel dat in de meeste gevallen nog wel wil werken (als je het eenmaal aan de praat hebt gekregen) vwb muziek. Films doen het dan weer niet helaas. Via de app, als het werkt, moet je vaak 10 seconden wachten voordat er iets gebeurt nadat je bijvoorbeeld op play drukt. Ik heb sonos apparaten gebruikt bij anderen en dat is echt een wereld van verschil v.w.b. gebruik en snelheid. Volgens mij zie je dit systeem daarom ook nergens opgesteld staan in winkels. Ik ben dus wel heel benieuwd naar de resultaten van deze test.

Zoals eerder gemeld, het geluid is ok, beetje afhankelijk van waar je staat of zit. De speakers zijn gedraaid wat dus als nadeel heeft dat je van bepaalde plekken "ander geluid" meekrijgt.

Maar goed, mijn conclusie is dat je 500 euro betaald voor een product dat je in praktijk bijna nooit gebruikt omdat het hele concept niet werkt (muziek afspelen vanaf een mobiel of tablet). En ik ben echt niet de enige, iedere gebruiker heeft zo´n beetje dezelfde kritiek zie ik bij de verschillende reviews en het is ook niet nieuw. Bij hun andere producten in de fidelio or wireless audio lijn is het precies hetzelde als ik de reviews lees. Philips is volgens mij helemaal lost in de consumenten markt en probeert maar wat. Jammer want als ze de software in orde hadden gekregen was dit zeker een succes geweest.

Heb jij ook een Philips Fidelio A9 draadloze HiFi-luidsprekers?

Geen idee of je dit inmiddels al meegekregen hebt, maar er is een nieuwe firmware en Airstudio+ app uit.

De app is flink verbeterd, heeft nog wel wat haakjes en ogen, maar is een verademing ten opzichte van de oude.
Ok, dank voor het doorgeven! Ik heb toevallig vorige wel met een iPhone van een vriend getest ipv Android tablet en op de iPhone ging het al een stuk soepeler moet ik zeggen. Laten we hopen dat de updates het inderdaad verbeteren.