Philips A1 draadloze HiFi-link voor digitale aansluiting Review

kingnelis 2 september 2013, 1.534 views

Philips A1 draadloze HiFi-link voor digitale aansluiting

Pluspunten

• Veel betaalbaarder dan Sonos
  • Geluidskwaliteit is goed

Minpunten

• Trage onoverzichtelijke app
  • Wifi verbinding was niet al te stabiel en vrij zwak

Ik heb dit apparaat gekocht om muziek te streamen naar mijn versterker (in eerste instantie met Deezer en nu met Spotify). Ik kende het Sonos systeem al wel maar dat was in mijn ogen veel te duur en dit Philips apparaat was stukken beter geprijsd (op het moment van aanschaf ook nog eens met cashback actie).

Uiteindelijk dus dit Philips systeem aangeschaft, bij de eerste keer aansluiten had ik wat problemen met wifi. Het kastje wilde geen wifii verbinding maken met mijn modem. Op zich redelijk begrijpelijk, mijn telefoon heeft ook maar matige ontvangst in de woonkamer. Maar toch vind ik dat de ontvangst beter had gekund. Uiteindelijk een router in de woonkamer geplaatst en hem daar met wifi op aangesloten.

Het kastje maakte met Wifi geen al te stabiele verbinding en viel regelmatig weg, ook al was de afstand tussen router en Fidelio nog geen halve meter. Dit zou in mijn ogen niet mogen. Nu ik het Fidelio kastje bekabeld aangesloten heb is dat probleem weg.

De besturing van het apparaat gaat via een app. Deze app is niet heel snel en gebruiksvriendelijk en ziet er ook niet heel bijzonder uit., om een spotify playlist af te spelen moet je 5x klikken waarbij er af en toe een vertraging van een aantal secondes tussen de kliks zit. Een liedje toevoegen aan een playlist is volgens mij niet eens mogelijk. Al met al geen app om trots op te zijn.

Het apparaat werkt goed als je hem wilt gebruiken om webradio af te spelen, of als je een playlist aan wilt zetten en er daarna niet naar om kijkt. Wil je liedjes toevoegen of regelmatig een ander liedje uit kiezen dan is dit niet het apparaat dat je wilt gebruiken.

Al met al is het een grappig apparaat, maar het kan alleen concurreren met Sonos op basis van de prijs. Mochten beide apparaten even duur zijn dan zou ik 100% zeker voor Sonos kiezen. Maar de Sonos is veel duurder en daarom zal de Philips populair zijn, maar dat is vooral bij gebrek aan betaalbare alternatieven. Het is een leuk idee, maar de uitvoering stelt op veel punten teleur en daarom krijgt dit apparaat van mij toch een slechte beoordeling.

• Denon AVR-3805
  • Klipsch F2
  • Klipsch F3
  • Klipsch RW-8

Heb jij ook een Philips A1 draadloze HiFi-link voor digitale aansluiting?

is het ook met de nieuwe app nog zo slecht?
Vlak voor ik hem verkocht had was er een software update.. dat maakte het een stuk beter maar er zaten nog steeds beperkingen aan.