Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

MadCatz Cyborg R.A.T. 5 matzwart Review

Burtezz 2 september 2013, laatste update op 4 augustus 2016, 323 views

MadCatz Cyborg R.A.T. 5 matzwart

Prima ding. Ligt eigenaardig in hand maar went snel. Degelijke bouw, voelt stevig. Mooi materiaal gebruik. *Handige software en mooi aantal features.

Pluspunten

• Sci-fi look
  • Mooi materiaal gebruik
  • Nogsteeds degelijk! (na 3jr)

Minpunten

• Zijpanelen zijn fixed (niet in breedte verstelbaar)

Looks 'n Feels:

Unboxing: Klein doosje, maar hoeft niet groter. Er zit een muis in, en leesvoer.

First impression: Gaaf. Het ALU en rubbergrip-kunststof is mooi. Cool detail: (ik ben rechts) als je je vinger op de linker muisknop houdt, schijnt het logo van Mad Catz op je vinger...

Feels: Ik kom van een G500 van Logitech. Dit design ligt wel degelijk anders. mn hand ligt iets platter. De G500 heb ik vast tussen mn vingertoppen. Ik beweeg mn pols bijna niet. Dat kan bij de RAT5 ook, al voel ik de palmrest continu in mijn handpalm aanwezig zijn... Hopelijk is hij er voor me na de lange sessies!

Jammer dat de rest fixed is. In geverlijking met de RAT7 is deze semi aanpasbaar. Ik verwacht niet dat het problemen geeft. ik kan vanuit rust bij elke knop op de muis, zelfs met enig comfort... Het gewicht zit er allemaal nog in, dit laat de muis solide aanvoelen. Overal zitten wel schroefjes waarmee je wellicht de muis kan demonteren... Ik heb nog niet de behoefte gehad...

Zo nu eerst een paar potjes gamen... Dan vul ik de boel weer aan.

Na een paar potjes gegamed te hebben:
  • - Ik wilde het horizontale scrollwiel (links<>rechts) gebruiken voor wapen switching; is niet "makkelijk" te doen. Met de software kan ik deze knoppen niet programmeren naar bv. "Numpad -->" of Numpad <--"...
  • - Het "sniper" knopje gebruik ik niet. Het is mij ook niet gelukt om deze goed in te stellen. (ik zou er meer moeite in kunnen steken, geen behoefte gehad) Snipen "a'la pols" gaat prima ...
  • - Verstellen van pols-rust is erg handig.
  • - Verstellen van gewicht wellicht iets over-done (losdraaien van moertje met een veertje en losse gewichtjes). De methode van Logitech is aanzienlijk makkelijker.
  • - Verstellen van 4 snelheidsniveaus is erg handig, gebruik ik redelijk veel.
Update 2016-08-04:
Met dank aan onderstaande reacties heb ik nu de links-rechts scroll ook werkende.
Driver + software downloaden op: http://madcatz.com/downloads/
Beetje knoeien met software, en dan rechts en links als actie geven...
Bedankt Stefan de Bokx

Heb jij ook een MadCatz Cyborg R.A.T. 5 matzwart?

Kan het 2de scrollwiel gebruikt worden om horizontaal te scrollen in bv Excel?
Goeie vraag. Die had ik ook toen ik m kocht. Het is mij niet gelukt.

het is in elk geval geen horizontale scroll zoals je bij het links/rechts tilten van de scrolknop wel eens ziet.
Ow dat is dan wel heel jammer... Ik ben namelijk op zoek naar een muis met een horizontaal scrollwiel, maar helaas :(
dit kan! je pijltjestoetsen van rechts en links kun je instellen op je RAT als je scrollwheel. is erg handig voor kleine webpagina's enzo! De RAT is trouwens uitstekend, mooi, een competitief geprijsd (althans, ik had hem voor 50 :) )
Maar bedoel je dan ook echt het scrollwiel wat bij je duim zit? En scrolt dat dan een beetje soepel?
ja die ja, hij scrollt gwn goed met duidelijke rateltjes tijdens het scrollen en is bij mij in ieder geval goed bereikbaar. Met de software kun je best veel instellen, denk aan Ctrl+C met naar rechts scrollen ofzo haha