Conceptronic C10RWC Review

Vliegvlug 6 september 2008, laatste update op 26 juni 2014, 226 views

Conceptronic C10RWC

Pluspunten

• SD kaartje steekt niet uit de cardreader

Minpunten

• traag!!
  • hele cardreader moet uit het pcmcia slot gehaald worden om sd kaartje te verwijderen.
  • werkt niet altijd betrouwbaar

Beoordeling Conceptronics C10RWC: Slecht.

Omdat ik een oudere laptop (ibm T30) heb zonder cardreader ingebouwd en de usb poorten slechts versie 1.1 ondersteunen was het overzetten van foto's van de sd-kaart van mijn camera tergend langzaam.

Aangezien ik nog een een vrij PCMCIA slot over had leek het me wel ideaal om daar dan een cardreader in te stoppen met de gedachte dat het overzetten dan een stuk sneller zou moeten gaan.

Helaas is de praktijk anders, daarover later meer.

De Conceptronic cardreader wordt pas gedetecteerd zodra er een geheugenkaartje in wordt gestopt, het lege apparaat zelf wordt niet gezien door windows wat dus anders is dan de usb cardreaders die ik gebruikt heb want daar worden direct driveletters toegevoegd.

Bij het invoegen van een SD kaartje verdwijnt deze helemaal in de cardreader. Dit lijkt in eerste instantie een voordeel omdat er dan niets kan afbreken wanneer de laptop in een tas wordt gestopt.
Nadeel hiervan is echter dat de hele cardreader eruit moet worden gehaald om het geheugenkaartje te wisselen en ik vraag me af of de pcmcia interface wel gemaakt is op veelvuldig aansluiten en loskoppelen.

Nu de snelheid, waar ik het ding dus voor gekocht had, die is echt benedenmaats.
Het ding wordt gezien als ide controller met daaraan het geheugenkaartje als drive. Als je in devicemanager gaat kijken naar de eigenschappen wordt duidelijk dat het ding op PIO mode 4 draait en dit is niet te veranderen in een DMA mode waarmee de traagheid verklaart is.
Zet voor de grap maar eens je DVD brander op PIO mode 4 en branden van een dvd duurt opeens bijna een uur.

Daarnaast heb ik meerdere keren gehad dat bij het invoegen van een sd kaartje er geen drive verscheen maar dat het werd gezien als iets van een geheugen uitbreiding in de devicemanager.

Heb jij ook een Conceptronic C10RWC?