Specificaties 55" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 55LA7408 Wit Review

lordleuter 1 september 2013, laatste update op 2 september 2013, 1.701 views

LG 55LA7408 Wit

Pluspunten

• grote heldere tv
  • mooi design
  • veel opties
  • geeft een extra dimensie binnen je netwerk
  • smartphone content afspelen.
  • 3d kan mooi zijn
  • compleet pakket incl brillen
  • passieve 3d zoals in de bios
  • energie a+
  • heeft standaard wifi
  • heeft internet updates
  • smart remote werkt als een muis.

Minpunten

• speakers worden nooit groter in een plattere tv.
  • smart remote ,bevat niet alle knoppen die je wilt hebben.
  • smart remote werkt via 2,4 ghz en kan dus storen in de buurt van wifi.
  • de inspreek functie werkt wel ,maar verre van perfect

Beste Tweakers, graag laat ik een mini review achter voor eventuele toekomstige kopers van dit model tv.
dit is mijn eerste review ,en helaas is mijn grammatica niet de beste van de klas.
hopelijk kan deze toch van dienst zijn voor anderen om een keuze te maken.
deze tv was voor mij een wel overwogen keuze.
ik heb bij de aanschaf rekening gehouden met:
passieve 3d.
de mogelijkheid tot het opnemen/pauzeren van tv op een harde schijf.
full hd.
goede kleur en contrast verhouding.
slank design.

deze tv heeft dit alles ,en tegen minder kosten dan zijn grootste broeder in de 8000 serie.
wat vooral opvalt, is het strakke minimalistische design deze zal aan geen enkele muur misstaan.
het beeld zelf is ook out of the box goed te vinden,alleen bij donkere ruimtes kan je het beste de helderheid en contrast iets terug zetten.
hij produceert meer dan zat contrast en licht.
de mci waarde bij de 8000 serie en bij dit model is het zelfde.
bij lg word dit aangegeven met de MCI waarde 200-1000 , waar 1000 het beste beeld contrast/licht ratio is.

kleuren en bewegingen worden kraakhelder en zeer scherp weer gegeven.
zelfs in 3d is het beeld scherp en goed.

als je in 3d kijkt word er wel de full hd resolutie gedeeld om het 3d beeld te creŽren, dat is normaal dit type tv's,je hebt tenslotte apart beeld nodig voor het linker en rechter oog.

ook kan deze tv beelden die in 2d worden uitgezonden converteren naar 3d.
van 2 naar 3d conversie is het 3d effect wat minder (kan natuurlijk ook niet anders) maar wel degelijk merkbaar.
netwerk en media mogelijkheden:
het delen binnen een netwerk,is er van alles mogelijk .
sturen vanaf smartphone,en bestanden van en naar de pc is geen probleem.
via internet download content afspelen werkt ook prima.
bestanden en foto's speelt hij zonder pardon en mooi schokloos af.
foto kijken via de 2d naar 3d conversie is wel verassend bij somige kiekjes

de audio: 2.1:
stereo speakers aan de onderzijde ,met subwoofer aan de achterzijde.
tja het is en blijft een zeer plat scherm,dus verwacht geen 80 watt sub ,maar voor nieuws en normale programmering toch een redelijk geluid.
het is helder en goed verstaanbaar.
eigenlijk ga je er vanuit dat als je een 47 of 55 inch aan de muur hangt heb je ook een home cinema setje, en anders is dat punt 1 op de wish list!
verder word dit model geleverd met alles wat je nodig hebt
inclusief de 3 d brillen en smart bediening.
de processor is lichter dan de duurdere modellen,maar hij doet prima zijn werk.

dan een puntje voor aandacht.:
de smart afstandsbediening is een soort wii controller. en tegelijk een gewone bediening.
dit kan in het begin zorgen voor wat frustraties, bijv het menu instellingen moet je zoeken in het smart menu dan met de muis pointer naar links en dan het juiste icoontje .dus voor de instel nerds een hoop klikken om iets aan te passen.
wel is er de mogelijkheid tot een aantal pre instellingen op te slaan.

wat betreft de smart functies.:
spelletjes zijn er wel, maar na 3 downloads heb ik al gezien dat dit niet de uitblinker is van lg,
de nes supermario of bubble pop is van hoger game nivo.
dit zou nog kunnen veranderen ,want ze zijn ook bezig met een game controller

wel handig in het smart menu is 3d world, en diverse video download diensten.
hiermee kan je online films en series tegen betaling kijken.
en 3d world bevat filmpjes om al je vrienden te laten zien hoe ontzettend awesome het is om 3d te kijken:P .
kortom mooi ding, besteld bij plattetv.nl.

Heb jij ook een LG 55LA7408 Wit?

Leuk dat je een review schrijft, maar het leest niet echt lekker op deze manier. Ik zou meer aandacht schenken aan de opmaak, interpunctie en spelfouten, want op dit gebied gaat nogal wat mis.

Probeer bepaalde zaken ook iets duidelijker te beschrijven, bijvoorbeeld: wat bedoel je met "in 3d is alles goed te doen / 3d kan mooi zijn"? Het lijkt er op dat 3D slecht wordt weergegeven... Alleen in bepaalde omstandigheden ziet het er mooi uit?

Succes ;)
Ik kwam inderdaad niet verder dan de 2e regel
hartelijk dank voor uw reactie ik heb te tekst opbouw wat veranderd.
En maak gebruik van hoofdletters ;)