Specificaties 29" @ 2560x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

AOC q2963Pm Zwart Review

Ook 31 augustus 2013, laatste update op 31 augustus 2013, 2.898 views

AOC q2963Pm Zwart

Pluspunten

• Helder display
  • Nette vormgeving
  • Gemakkelijk OSD
  • Geluid onboard
  • Hoge resolutie

Minpunten

• Geen dual link DVI kabel meegeleverd
  • Scherm staat erg laag (niet in hoogte verstelbaar)
  • Geluids kwaliteit en volume kunnen beter
  • Jammer van de 'zwarte rand' rondom, achter het glas

Prima allrounder; ik game niet veel maar bij dagelijks privé/werk gebruik bevalt dit scherm erg goed. Vergelijkbaar met 2 aparte monitors maar dan zonder de rand in het midden. 2 applicaties naast elkaar is geen enkel probleem. Geluid voldoet voor algemeen gebruik maar bij een goeie film is een aparte set wel aan te raden. Kleuren zijn egaal en komen prettig over. Brightness niet te overdreven maar toch een stuk mooier/feller dan mijn vorige Iiyama scherm (1600x1200 - nu een stuk meer ruimte op mijn desktop dus).

Ik ben nu wel druk op zoek naar een wall mount (VESA aansluitpunten aanwezig) want het scherm staat erg laag (onderkant op <10 cm afstand van mijn bureau). Het scherm kan gelukkig nog wel gekanteld worden maar toch, een stuk hoger zou wel lekker zijn. Verder is het jammer dat er een zwarte rand rondom het scherm zit. Ik bedoel dus niet de 'plastic' bezel maar het rand gedeelte achter het glas. Daar zie je niks van met het scherm uit (of in het donker) maar zodra je beeld erop zet zie je dat een deel van het glas (0,8 cm) niet gebruikt wordt. Al met al is het dan toch weer een vrij dikke rand geworden.

Bij films komt de resolutie pas echt tot z'n recht - heerlijk om zo in full screen te zien. Bij YouTube etc natuurlijk wel zwarte randen maar dan aan de zijkant, dat is even wennen. Al met al erg tevreden - helemaal als hij strak(s) aan de muur hangt.

Heb jij ook een AOC q2963Pm Zwart?

Heb je misschien een foto van die "glazen rand" om het scherm?
Hi

Zekers - zie hier de rand met het scherm uitgeschakeld (de rand zie je zo dus eigenlijk niet :))

En hier met scherm aan:

En hier nogmaals in close up:

Hoop dat je er wat aan hebt!

[Reactie gewijzigd door Ook op 13 mei 2014 19:16]