Conceptronic 4 Ports USB Hub USB 3.0 Review

joeri369 31 augustus 2013, 1.073 views

Conceptronic 4 Ports USB Hub USB 3.0

Pluspunten

• Design
  • Externe voeding
  • Relatief goedkoop

Minpunten

• Bouwkwaliteit

Features Score: 4
Ik heb deze hub gekocht als uitbreiding van mijn laptop Usb poorten voor thuis gebruik. De laptop die ik hierbij gebruik is een Sony Vaio svs1512v1e. Aan de hub hangt een sweex USB 3.0 externe harde schijf, een Western Digital externe 2.5" hardeschijf, een Behringer UCA 202 geluidskaart en een Logitech Unifying ontvanger.

De hub heeft een externe voeding wat voor mijn WD hardeschijf van groot belang is. Een usb hub zonder externe voeding krijgt deze hardeschijf namelijk niet opgestart. De rest van de apparatuur heeft ook geen problemen met de hub.

De bouwkwaliteit van de hub laat wel wat te wensen over. Ten eerste is de hub erg licht waardoor hij door een klem zittende kabel opgetild kan worden, dit ziet er lelijk uit en door het lage gewicht voelt de hub ook erg goedkoop. Verder zit er erg veel speling in de usb poorten waardoor de apparaten soms geen goed contact maken.

Heb jij ook een Conceptronic 4 Ports USB Hub USB 3.0?